Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1314 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30259
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17850)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12409)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prílišná rivalita v jednom tíme

 Zdieľať

Pridané: 18.07.2003 Autor: castka-racing
Čitatelia: 6858 [Šport - Cestné Motocykle]

Závodmi ME na Mosteckom okruhu sa prehupla sezóna cestných motocyklov do druhej polovice. A v tomto období nastávajú aj v Častka Racing Teame určité zmeny.

 v boxe Vladimíra Častku pred kvalifikačným tréningom
v boxe Vladimíra Častku pred kvalifikačným tréningom

Talentovaný český jazdec Lukáš Pešek po tom, čo v Častka Racing skvele odjazdil štyri preteky seriálu ME a nazbieral v nich 66 bodov (druhá priečka v celkovom poradí) sa v polovičke sezóny sťahuje k Yamaha Kurz Teamu ( Grand Prix 250 ).

 Jaro Černý na štarte
Jaro Černý na štarte
Japonský jazdec Taro Sekiguchi má za Častka Racing na konte 4 víťazstvá, 100 bodov a na ďalší pretek, ktorý sa bude konať 10. augusta v Anderstorpe (Švédsko), Vladimír Častka pôjde so svojím tímom pod novým názvom – Edo Racing.

Prečo Edo Racing? Je to zlúčenie Častka Racing a talianskeho tímu Edo Racing. Pod týmto názvom sa tím pripravuje do Grand Prix 2004.

Treba sa však vrátiť k spomínanému závodu v Moste, kde v jednom boxe sa u Vladimíra Častku chystali tri stroje. Yamaha TZ 250 s číslom 14 (Taro), s číslom 52 (Lukáš) a premiéru na ME si vyskúšal slovenský mladík Jaroslav Černý s číslom 98, ktorý jazdí pod Častka Racing MM SR a ČR. Prvé pozície na štartovom poli, ktoré bolo ako obvykle na ME veľmi pestré, obsadili Taro a Lukáš a zo štvrtej rady štartoval Jaroslav. Počas pretekov bolo jasné, kto je vedúca dvojica šampionátu. Pri súboji medzi Tarom a Lukášom bol viackrát prekonaný rekord trate a tak vytvorili od ostatný náskok a bojovali medzi sebou. Ale po štvrtý krát opäť zvíťazil Japonec a Lukáš prišiel do cieľa na druhom mieste, ako to bolo i v júni v Assene. Na stupni víťazov bolo však vidieť, že medzi tímovými jazdcami Tarom a Lukášom, panuje určité napätie a túto rivalitu si určite všimli aj diváci. Veľmi spokojný je manažér Častka s Jaroslavom, pretože odjazdil veľmi kvalitne svoju premiéru. Počas závodu sa pohyboval medzi 12. až 14. miestom, bojoval so skúsenými pretekármi európskeho kontinentu a skončil s dvoma bodmi na štrnástom mieste. Jaro sa veľmi snažil už na MM SR a ČR v Moste (týždeň pred ME), kde obsadil tretie miesto. Bol to dobrý tréning. Pretek ME v Moste Častka hodnotí ako veľmi úspešný a vydarený.

Čo bude ďalej sa necháme prekvapiť.

 jazdci Vlada Častku opäť na prvých dvoch miestach
jazdci Vlada Častku opäť na prvých dvoch miestach

Pridané: 18.07.2003 Autor: castka-racing Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »