ISSN 1336-6491 | Online: 1873 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)
Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Častkov tím má zlato

 Zdieľať

Pridané: 26.09.2003 Autor: castka-racing
Čitatelia: 6737 [Šport - Cestné Motocykle]

Hungaroring 21.september 2003 - na zrekonštruovanom Hungaroringu sa konali Majstrovstvá Európy cestných motocyklov. Najúspešnejším tímom šampionátu je slovensko - talianský team Častka – Edo Racing, za ktorý jazdí už na našom kontinente známy Japonec Taro Sekiguchi....

Pod vedením Vladimíra Častku tím vyhrával túto sezónu na všetkých okruhoch od Vallelungy až po Anderstorp a výnimkou nebol ani šiesty závod na Hungaroringu.
Taro Sekiguchi so svojou Yamahou v sobotňajších kvalifikačných tréningoch zajazdil s náskokom najrýchlejší čas a tak získal pole position. Odštartoval tretí, no hneď po dvoch zákrutách sa dostal do čela. Za ním sa držal Nemec Neukirchner, ktorý však pri takom tempe po dvoch kolách havaroval. Sekiguchi celý závod viedol. Za ním sa odohrávali súboje i pády, havaroval ešte domáci Gábor Rizmayer i český Radomil Rous. Druhému najrýchlejšiemu pretekárovi Vesovi Kalliovi Taro dával každé kolo dve sekundy a nakoniec vyhral s takmer pol minútovým náskokom. Taro v poslednom kole vytvoril rekord trate (1:53.83) nového Hungaroringu. Rekord pôvodného Hungaroringu (1:45.47) dosiaľ drží šéf tímu Vladimír Častka.
Po tomto závode v Maďarsku sa tím Vladimíra Častku stal najlepším v Európe, Taro získal celkovo 150 bodov a stal sa Majstrom Európy. Avšak z Hungaroringu team Častka - Edo Racing odchádza ešte na posledné dva závody európskeho šampionátu do Portugalskej Bragy (5.10.) a Španielskej Cartageny (12.10.).

Výsledky preteku:
1. Sekiguchi Taro / J Yamaha 30:35,03
2. Kallio Vesa / FIN Yamaha 31:04,27
3. Leblanc Gregory / F Honda 31:08,43

 Taro Sekiguchi, Majster Európy
Taro Sekiguchi, Majster Európy

Pridané: 26.09.2003 Autor: castka-racing Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »