Anketa:
Častkov tím má zlato
ZdieľaťPridané: 26.09.2003 Autor: castka-racing
Čitatelia: 6737 [Šport - Cestné Motocykle]
Hungaroring 21.september 2003 - na zrekonštruovanom Hungaroringu sa konali Majstrovstvá Európy cestných motocyklov. Najúspešnejším tímom šampionátu je slovensko - talianský team Častka – Edo Racing, za ktorý jazdí už na našom kontinente známy Japonec Taro Sekiguchi....
Pod vedením Vladimíra Častku tím vyhrával túto sezónu na všetkých okruhoch od Vallelungy až po Anderstorp a výnimkou nebol ani šiesty závod na Hungaroringu.
Taro Sekiguchi so svojou Yamahou v sobotňajších kvalifikačných tréningoch zajazdil s náskokom najrýchlejší čas a tak získal pole position. Odštartoval tretí, no hneď po dvoch zákrutách sa dostal do čela. Za ním sa držal Nemec Neukirchner, ktorý však pri takom tempe po dvoch kolách havaroval. Sekiguchi celý závod viedol. Za ním sa odohrávali súboje i pády, havaroval ešte domáci Gábor Rizmayer i český Radomil Rous. Druhému najrýchlejšiemu pretekárovi Vesovi Kalliovi Taro dával každé kolo dve sekundy a nakoniec vyhral s takmer pol minútovým náskokom. Taro v poslednom kole vytvoril rekord trate (1:53.83) nového Hungaroringu. Rekord pôvodného Hungaroringu (1:45.47) dosiaľ drží šéf tímu Vladimír Častka.
Po tomto závode v Maďarsku sa tím Vladimíra Častku stal najlepším v Európe, Taro získal celkovo 150 bodov a stal sa Majstrom Európy. Avšak z Hungaroringu team Častka - Edo Racing odchádza ešte na posledné dva závody európskeho šampionátu do Portugalskej Bragy (5.10.) a Španielskej Cartageny (12.10.).
Výsledky preteku:
1. Sekiguchi Taro / J Yamaha 30:35,03
2. Kallio Vesa / FIN Yamaha 31:04,27
3. Leblanc Gregory / F Honda 31:08,43
![]() |
Taro Sekiguchi, Majster Európy |
Pridané: 26.09.2003 Autor: castka-racing Zdieľať
Súvisiace články:
- Trénovať sa oplatilo - CASTKA RACING TEAM úspešný - castka-racing
- V Assene Sekiguchi prvý, Pešek druhý - castka-racing
- Častka Racing Team sa stále zlepšuje - castka-racing
- Slovenský Častka Racing Team úspešne vstúpil do sezóny - sita
- Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Brno 14 - 16. 7. 2006 - Awia
- Rossi potvrdil svoj titul v sezóne 2001 triumfom - Awia
- Gibernau potešil fanúšikov prvou výhrou v päťstovkách - Awia
- Maco Racing Team s dôležitými zmenami do roku 2020 - Redakcia
- Vytrvalostné majstrovstvá sveta motocyklov FIM EWC - Yamaha Maco racing na šiestom mieste priebežne - príď ho podporiť aj na náš Slovakia Ring! - Redakcia
- Video: Jaro Černý ukončil pretekársku sezónu na ME v Albacete - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Tento víkend sa v Anderstorpe Častka Racing s Tarom Sekiguchim predstavia pod novým názvom
- Prílišná rivalita v jednom tíme
- V Assene Sekiguchi prvý, Pešek druhý
- Častka Racing Team sa stále zlepšuje
- Trénovať sa oplatilo - CASTKA RACING TEAM úspešný

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!