ISSN 1336-6491 | Online: 1055 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30233
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17836)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12397)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tomáš Krajčí a Tomáš Svitok na pretekoch v Silverstone

 Zdieľať

Pridané: 01.08.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2419 [Šport - Cestné Motocykle]

Tomáš Krajčí v nedeľu na britskom okruhu Silverstone bojoval o pozíciu v elitnej desiatke Majstrovstiev Európy, ale jeho snaha skončila pádom v poslednom kole. Tomáš Svitok absolvoval ďalšie podujatie seriálu FIM Cup Superstock 1000, jeho cieľom bolo aj tentoraz vybojovať body do priebežného hodnotenia

Tomáš Krajčí

Usporiadatelia podujatia na okruhu Silverstone presunuli preteky triedy Superstock 600 z obvyklého sobotného termínu na záver nedeľného programu. Jediný slovenský účastník tohto mimoriadne sledovaného šampionátu mladých nádejí štartoval zo 16. pozície, no už po niekoľkých úvodných kolách sa pohyboval na bodovanom 13. mieste, z ktorého chcel postúpiť ešte vyššie. V druhej polovici pretekov doťahoval svoju stratu na trojčlennú skupinu bojujúcu o desiate miesto, čo sa mu aj podarilo a prebojoval sa dokonca na deviatu pozíciu. Žiaľ, v poslednom kole v jednej z rýchlych zákrut prehnal svoju snahu zaútočiť na ôsme miesto, havaroval a preteky tak nedokončil.

Tomáš Krajčí: „Včerajšia kvalifikácia mi veľmi nevyšla, tak som to chcel dnes napraviť, ale asi som chcel až príliš... Po štarte som si udržal pozíciu, ale dokázal som postupovať dopredu. Jazdil som na 13. mieste a dobehol skupinu jazdiacu predo mnou. Bohužiaľ v poslednom kole som to v jednej zákrute prehnal, keď som chcel ešte zaútočiť na súpera na 8. mieste. Dosť agresívne som to preklopil a motorka mi podkĺzla. Bola to čisto moja chyba. Teší ma, že sa mi aspoň darilo jazdiť rýchlejšie časy ako v kvalifikácii. Tento pád ma veľmi mrzí, ale musím to hodiť za hlavu a pripraviť sa na Nürburgring.“

Tomáš Svitok

20-ročný pretekár slovenského tímu SK Energy skončil v piatok v prvej kvalifikácii na nádejnom 18. mieste a s túžbou posunúť sa ešte vyššie nastúpil v sobotu do druhej kvalifikácie, kde však spadol a nakoniec do nedeľných pretekov štartoval až z 24. pozície. Po súboji v skupine niekoľkých pretekárov obsadil dvadsiate miesto, a tak pre neho tentoraz body nezostali.

Tomáš Svitok: “Vo voľnom tréningu som si musel trochu pripomenúť tunajší okruh, pretože z minulého roku som si veľa nepamätal, keďže som bol vtedy chorý. V prvej kvalifikácii som bol zo začiatku na 26. pozícii, no potom som sa dostal na osemnáste miesto a pred sobotou som mal dobrú náladu, keďže som presne vedel, kde sa môžem ešte zlepšiť. No práve druhá kvalifikácia mi vôbec nevyšla, nepodarilo sa mi zrýchliť a navyše som aj spadol a na štarte mi patrila až 24. pozícia. Preteky boli pekné akurát z toho pohľadu, že sme si s viacerými súpermi vymieňali pozície, ale výsledok je zlý. Víkend hodnotím rovnako katastrofálne ako tomu bolo na tomto okruhu pred rokom, pritom tím pracoval na jednotku. Nie je o čom, okruh Silverstone mi proste nevyhovuje, ale o to viac sa teším na nemecký Nürburgring.”

Pridané: 01.08.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »