Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2677 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29877
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17651)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12226)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tomáš Svitok: posledné podujatie Európskeho pohára pretekov cestných motocyklov

 Zdieľať

Pridané: 27.09.2008 Autor: Richard Karnok
Čitatelia: 3019 [Šport - Cestné Motocykle]

V poľskej Poznani sa cez víkend konalo posledné podujatie Európskeho pohára pretekov cestných motocyklov, kde v dvoch triedach opäť štartoval náš pretekár Tomáš Svitok z tímu Gold Fren Erinac.

V triede superstock 600 mal šancu na celkové víťazstvo, v supersportoch mu išlo o postup do finálového podujatia v španielskom Albacete. V superstockoch obsadil Tomáš siedme miesto a v záverečnej klasifikácii skončil tretí, keď získal rovnaký počet bodov ako druhý Igor Kaláb, no pretekár z Brna mal oproti nášmu výhodu v lepších umiestneniach. Celkovým víťazom sa stal Talian Olmo Spigariol.

V pretekoch triedy supersport jazdil Tomáš na treťom mieste, ktoré by mu zaručovalo účasť v spomenutom finále ME, ale šesť kôl pred koncom spadol a bolo po nádejach. O dve kolá neskôr boli preteky pre dážď predčasne ukončené. Žiaľ, ani Tomáš nezostal bez následkov, rovnako ako v júni v Brne, si to aj teraz odniesla jeho kľúčna kosť.

Tomáš Svitok:

"Do Poľska sme pricestovali s veľkými plánmi a spočiatku sa nám aj celkom darilo. Viac práce sme mali pri príprave superšportu, ale zvládli sme to. Žiaľ, v piatok som práve na tomto motocykli v snahe vylepšiť čas spadol, takže sme na ňom mali veľa práce. To však aj na druhom stroji, pretože nám padol ventil. Pred sobotňajšou kvalifikáciou som sa kvôli tomu veľmi nevyspal, ale cieľ som si splnil. V pretekoch stockov sme bojovali spolu so Spigariolom, v cieli som bol siedmy a v superšportoch som jazdil ne treťom mieste, keď začalo mierne pršať a ja som dostal šmyk v rýchlosti okolo 180 km/h. Bol z toho najrýchlejší pád v mojej doterajšej kariére. Je mi veľmi ľúto, ale je to motoristický šport a takéto situácie k nemu patria."

Text: Richard Karnok

Pridané: 27.09.2008 Autor: Richard Karnok Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »