Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1801 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29891
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17658)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12233)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Martin Vaculík je náhradníkom pre Grand Prix 2012 !!!

 Zdieľať

Pridané: 24.08.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4994 [Šport - Plochá dráha]

Ďalší historický úspech pre Slovensko vybojoval na plochej dráhe Martin Vaculík. V sobotu bojoval vo švédskej Vetlande o postup do budúcoročného cyklu Grand Prix speedway.

Martin, ktorý jazdí v sezóne 2011 s licenciou PZM,  dokázal v silnej konkurencii vybojovať štvrté miesto, čo znamená, že sa stáva I.náhradníkom pre Speedway GP 2012.

 Martin začal preteky druhým miestom, keď za sebou neudržal domáci blesk Antonia Lińdbäcka. V druhej jazde však prišla doslova pohroma. Rozhodca už po niekoľkýkrát podržal dlhšie pásku na čo doplatil náš Maťo a pretrhol ju za čo bol vylúčený. Ako sa neskôr ukázalo toto vylúčenie ho pravdepodobne pripravilo o priamy postup do Grand Prix. Maťo však svoj boj nevzdával a svoju tretiu jazdu premenil v zisk dvoch bodov. Na radosť fanúšikov, ktorí za ním cestovali do Vetlandy, či sledovali preteky na švédskej televízii SVT2, potom posledné dve jazdy vyhral vo veľkom štýle a do poslednej jazdy živil šance na postup. Rozhodnutie tak doslova priniesla posledná jazda. V nej si postup vybojoval Lindbäck a Maťo tým pádom skončil celkovo na štvrtom mieste.

Napriek tomu dosiahol 21 ročný Martin Vaculík výsledok, o akom sa priaznivcom slovenskej plochej dráhy donedávna ani nesnívalo. Pre Speedwy Grand Prix 2012 bude mať Martin štartovné číslo 19, t.j. ako prvý príde na rad v prípade odstúpenia ktoréhokoľvek stáleho pretekára Speedway GP.

Doterajšie výsledky Martina Vaculíka v kvalifikácii Speedway Grand Prix:

  • 2007 kval. kolo Mšeno (CZE) 13. miesto, 6 bodov,
  • 2008 kval. kolo Lonigo (ITA) neštartoval,
  • 2009 kval. kolo Divišov (CZE) 4. miesto, 12 bodov,
  • semifinále Daugavpils (LAT) 13. miesto, 5 bodov,
  • 2010 kval. kolo Terenzano (ITA) 10. miesto, 8 bodov z troch jázd, v 4. jazde pád a zlomená kľúčna kosť,
  • 2011 kval. kolo Divišov (CZE) 1. miesto, 13 bodov,
  • semifinále Goričan (CRO) 5. miesto, 11 bodov,
  • challenge Vetlanda (SWE) 4. miesto, 10 bodov .

Zdroj: SMF

Pridané: 24.08.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »