Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1801 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29891
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17658)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12233)
Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Martin Vaculík premenil Slovenskú premiéru v GP na víťazstvo!!!

 Zdieľať

Pridané: 26.06.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 9339 [Šport - Plochá dráha]

To čo história slovenskej plochej dráhy doteraz nepoznala a o čom snívali hádam všetci plochodrážni fanúšikovia z tejto malej krajiny, sa stalo skutočnosťou. Slovenský pretekár Martin Vaculík zvíťazil na podujatí GP speedway v Gorzówe. Martin sa tak pri svojom historicky prvom štarte na GP ocitol na stupni najvyššom, kde pred ním stával pomerne často jeho najväčší idol Tony Rickardsson.

Emócie, eufória, emócie, eufória, to sú štyri slová, ktoré charakterizovali sobotňajší večer u slovenských plochodrážnych fanúšikov. Martin sa postavil na štart svojej historicky prvej GP a porážal jedného majstra sveta za druhým. Už vo svojej prvej jazde dokázal vyhrať s veľkým náskokom, keď za sebou nechal aj domáceho miláčika a majstra sveta z roku 2010 Tomasza Golloba. Druhá jazda v jeho podaní už nebola suverénna ako predošlá. Po štarte mal čo robiť, aby za sebou udržal Ljunga, čo sa mu aj podarilo, no Greg Hancock, úradujúci šampión bol už nad jeho sily. Aj napriek tomu získal ďalší cenný skalp, keď porazil okrem Ljunga aj vlani strieborného, Andreasa Jonssona. V tretej svojej jazde si Martin poradil s dvomi jagavými hviezdami plochodrážneho neba, keď nedal šancu tak multišampiónovi Nickimu Pedersenovi ako aj ďalšiemu multišampiónovi Jasonovi Crumpovi. Do cieľa prišiel druhý, keď sa cez neho dostal jedine Fredrik Lindgren.

Po tretej jazde stačilo Martinovi v ďalších dvoch jazdách získať na istý postup dva body. Túto úlohu splnil hneď v tej nasledujúcej. Najrýchlejším bol síce Austrálčan Chris Holder, no hneď za ním došiel do cieľa slovenský borec, keď dokázal ustrážiť nebezpečného Hansa Andersena. Táto jazda znamenala teda istý postup do semifinálovej časti pretekov. A to ešte nikto nevedel, že prekvapeniu nebude konca.

V poslednej jazde základného rozpisu Martin "odfáral" najrýchlejšie a za sebou nechal aj ruského rýchlika Emila Sajfutdinova, Lindbäcka a Bjarne Pedersena. Do semifinále tak postupoval s dvanástimi bodmi a z druhého miesta!

 Martin Vaculík
Martin Vaculík

Pri výbere dráh pred semifinálovými jazdami nezaváhal a siahol po červenej. Štart jazdy mu však nevyšiel, keď do nájazdu prvej zákruty vchádzal posledný. Potom čo však nasledovalo, vyzeralo pre slovenského fanúšika ako z ríše snov. Martin bojovne odsunul za seba najprv Lindgrena a potom aj Jonssona a do cieľa tak prišiel druhý za Gollobom.

Slovenská senzácia tak pokračovala aj vo finále!

Finále priviedlo na štart fenomenálneho Golloba, stále sa lepšiaceho Holdera a dve prekvapenia, divokú kartu, iba 17-ročnú domácu hviezdičku Bartosza Zmarzlika a nášho Maťa Vaculíka. Štart doslova raketový, predviedol slovenský pretekár. Prvé dve kolá musel odrážať ataky Holdera, no potom už len zvyšoval svoj náskok a cieľom prešiel ako prvý !

Víťazne tak dosníval sen nielen svoj, ale aj slovenského fanúšika a postaral sa tak o to, že v Poľsku hrala slovenská hymna na počesť plochodrážnika z malej Žarnovice.

 Martin Vaculík
Martin Vaculík

Víťazstvo Martina Vaculíka na sobotnej GP Gorzówa, vyvolalo vo svete plochej dráhy doslova šok. Podobne tomu bolo aj u samotného pretekára:.

"Bolo to neskutočné. Tá atmosféra, keď som stál na stupňoch víťazov. Keď som tam videl množstvo ľudí. Bolo to niečo zvláštne. Doteraz si to postupne uvedomujem. Ťažko sa tomu všetkému verí. Po pretekoch som nemohol ani zavolať domov. Stále mi chodili SMS-ky, telefonáty. Ešte večer mi prišlo asi 300 SMS-iek, nemohol som na ne ani odpísať. Na druhý deň to bolo podobné. Ozývali sa médiá, fanúšikovia... Veľmi sa mi páčilo aj privítanie v tíme. Greg Hancock, Maciej Janowski a ďalší sa tešili spolu so mnou," zhrnul v krátkosti svoju situáciu a pocity po víťazstve v GP Martin Vaculík.“

Pridané: 26.06.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »