ISSN 1336-6491 | Online: 2278 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29860
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17642)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12218)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Martin Vaculík vstúpil do Grand prix víťazne!

 Zdieľať

Pridané: 02.05.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4249 [Šport - Plochá dráha]

V sobotu 6. 5. 2017 sa začal plochodrážny seriál pretekov Grand Prix prvým kolom v slovinskom Kršku. Po trojročnej prestávke má v ňom zastúpenie vďaka Martinovi Vaculíkovi aj Slovensko. A práve pretekár zo Speedway Clubu Žarnovica hral v pretekoch prvé husle!

Martin Vaculík vstúpil do Grand prix víťazne!
Martin Vaculík vstúpil do Grand prix víťazne!

Preteky, ktoré boli poznačené daždivým počasím predošlých dní, začal náš reprezentant hneď víťazne. Svoj návrat do elitnej Grand Prix nemohol začať lepšie. Aj nasledujúcu jazdu vyhral, keď za sebou nechal, okrem iných, aj vlani bronzového Poliaka Bartosza Zmarzlika. Prvé zaváhanie prišlo v jeho tretej jazde, kde došiel do cieľa tretí, no pred majstrom sveta z roku 2012 Austrálčanom Holderom. V ďalšej jazde sa situácia zopakovala a Martin síce porazil ďalšieho, tentokrát dvojnásobného svetového šampióna z Británie Woffindena, no do cieľa prišiel tretí v poradí. Svoju poslednú jazdu základného rozpisu vyhral pred štvornásobným majstrom sveta a obhajcom titulu Američanom Gregom Hancockom.

A práve na úkor Hancocka a Dána Iversena sa mu podarilo zaslúžene postúpiť zo semifinálovej jazdy do finále, keď pred ním došiel do cieľa iba Švéd Lindgren. Finále už bolo jasne v réžii Slováka. Od štartu do cieľa si udržal s prehľadom prvú pozíciu a druhýkrát v kariére sa postavil na najvyšší stupeň víťazov v Grand Prix.

Martinove víťazstvo je veľkým úspechom pre slovenskú plochú dráhu, ktorá za posledné roky vstáva z popola. Slovenskí fanúšikovia sa tak môžu tešiť na najbližšiu sobotu 6. mája, kedy sa Vaculík predstaví v žarnovickej Kvalifikácii do GP pre budúci ročník. Tu mu bude konkurentom okrem iných aj tretí najlepší z GP v Kršku Poliak Patryk Dudek, či siedmy v poradí Slovinec Matej Žagar.

Text: Mgr. Martin Búri, SpeedwayClub.sk
Sekretariát SMF, 2. 5. 2017

Martin Vaculík vstúpil do Grand prix víťazne!
Martin Vaculík vstúpil do Grand prix víťazne!

Pridané: 02.05.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »