Anketa:
Martin Vaculík na Grand Prix Škandinávie desiaty
ZdieľaťPridané: 10.09.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 11285 [Šport - Plochá dráha]
Tohtoročný seriál majstrovstiev sveta GRAND PRIX speedway pokračuje v sobotu 8.9.2012 desiatym podujatím vo Švédskom meste Malilla. Po piaty krát v tejto sezóne sa na štart GP postaví i slovenský jazdec Martin Vaculík, ktorý je v priebežnom poradí šampionátu i naďalej na vynikajúcom 12.mieste so 49-timinm bodmi.
Martin sa na štart postavil po dvojtýždňovej prestávke, ktorú venoval zotavovaniu sa zo zdravotných problémov. Žarnovický pretekár začal svoje účinkovanie na GP Škandinávie tretím miestom v prvej jazde, keď za sebou udržal iba Andreasa Jonssona. Nemal však ďaleko ani k druhému miestu, no Hans Andersen dokázal odraziť všetky jeho snahy o predbehnutie. V druhej jazde nášho reprezentanta bol od neho lepší iba Emil Sajfutdinov. Martin došiel do cieľa druhý. Za ním sa odohrával súboj medzi Nicki Pedersenom a Jonssonom, ktorý sa skončil pádom druhého menovaného a vylúčením trojnásobného majstra sveta Pedersena.
![]() |
Vo svojej tretej jazde sa dostal po štarte náš pretekár na tretie miesto pred úradujúceho šampióna Grega Hancocka. Ten sa síce dokázal dostať pred Martina Vaculíka v prvej zákrute tretieho kola, no Martin mu to vzápätí v ďalšej zákrute vrátil a do cieľa si prišiel po jeden bod za Antonion Lindbäckom a Jasonom Crumpom.
Vo štvrtej jazde potreboval náš pretekár bodovať, aby mohol reálne pomýšľať na účasť v semifinále. No nestalo sa tak. Martin sa nedokázal prebojovať z posledného miesta cez Chrisa Harrisa, aj napriek tomu, že svojho súpera neustále atakoval a tak si nepripísal ani bod.
Posledné svoje vystúpenie na GP Škandinávie premenil Martin Vaculík na dvojbodový zisk, keď bol od neho lepší jedine
Chris Holder. Grand Prix Škandinávie sa stala nakoniec korisťou poľského veterána Tomasza Golloba pred Chrisom Holderom a Antonio Lindbäckom.
V priebežnom poradí vystriedal na prvom mieste Hancocka práve Holder, na treťom sa udržal Nicki Pedersen a na štvrté miesto sa pred Crumpa dostal Gollob.
Pridané: 10.09.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Martin Vaculík je náhradníkom pre Grand Prix 2012 !!! - Redakcia
- Martin Vaculík nenašiel v Tarnowe premožiteľa! Fritz Wallner však v Miškolci nepostúpil - Redakcia
- Martin Vaculík premenil Slovenskú premiéru v GP na víťazstvo!!! - Redakcia
- Martin Vaculík na štarte GP Chorvátska - Redakcia
- Martin Vaculík vstúpil do Grand prix víťazne! - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!