Anketa:
Tomáš Krajčí na Nürburgringu tesne za bodmi
ZdieľaťPridané: 05.09.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2310 [Šport - Cestné Motocykle]
Len jedna desatina sekundy chýbala Tomášovi Krajčímu k ďalšiemu európskemu bodu na pretekoch Majstrovstiev Európy cestných motocyklov v triede Superstock 600 na nemeckom Nürburgringu.
Po piatkovom probléme so zadretým motorom nastúpil dnes slovenský pretekár Tomáš Krajčí k dopoludňajšej kvalifikácii s cieľom vylepšiť si nielen čas, ale predovšetkým pozíciu na štarte. Žiaľ výkon motoru nedosahoval potrebné hodnoty, navyše jazdec TK Racing Slovakia Teamu musel bojovať s problematickou prednou brzdou, ktorá nedokázala dostatočne plniť svoju funkciu. Výsledkom bolo až 19. miesto na štarte. Cieľom do pretekov tak bolo dobre odštartovať a pokúsiť sa postúpiť čo najvyššie. Behom desiatich kôl sa Tomášovi podarilo predbehnúť niekoľkých súperov a bojovať v trojčlennej skupine o 15. miesto. Cieľom pretekov nakoniec mladý jazdec prešiel na 16. mieste, keď k jednému európskemu bodu mu chýbala len jedna desatina sekundy.
![]() |
Tomáš Krajčí: „Celý víkend hodnotím ako zlý. Nič nám nevyšlo. Pozitívne iste je, že sa mi podarilo zajazdiť v kvalifikácii lepší čas ako moje vlaňajšie maximum, no rozhodne se tým nechcem utešovať. Bolo to až 19. kvalifikačné miesto, čo je veľmi zlé. Do pretekov som teda nastupoval s tým, že sa pokúsim pozíciu ešte zlepšiť, ale zradila nás technika. Nový motor nemal tak dobrý výkon ako ten starý a navyše som mal behom kvalifikácie aj pretekov problém s prednou brzdou. Tento víkend nám proste nevyšiel, odchádzame s nie práve najlepšími pocitmi."
![]() |
Pridané: 05.09.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!