Anketa:
Nürburgring, Nemecko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Nürburgring je názov slávneho pretekárskeho okruhu pri meste Nürburg, Nemecko, postaveného v tridsiatych rokoch 20. storočia okolo dediny a stredovekého hradu Nürburg v pohorí Eifel, ktorý sa nachádza približne 70 kilometrov južne od mesta Kolín a 100 kilometrov severozápadne od mesta Mainz.
Okruh pôvodne ponúkal štyri rôzne konfigurácie: 28,265 kilometra dlhý Gesamtstrecke okruh, ktorý pozostával z 22,810 kilometrového Nordschleife okruhu, a 7,747 kilometra dlhého Südschleife okruhu. Štvrtou časťou bol 2,281 km dlhý zahrievací okruh nazývaný Betonschleife, nachádzajúci sa pri depách okruhu.
V rokoch 1982 a 1983 bol priestor štartu a cieľa zdemolovaný a vytvorený bol nový okruh, GP-Strecke, ktorý sa odvtedy používa na všetky významné a medzinárodné pretekárske podujatia.
Články:
- Černý si priviezol z Nurburgringu pekný bodový prídel
- Tomáš Krajčí na Nürburgringu tesne za bodmi
- Tím SK ENERGY a Jaro Černý na svetovom pohári Superstock 1000 na Nurburgringu
- Štyri body z Nürburgringu pre Tomáša Svitka
- Jaro Černý a Martin Durdík po treťom kole IDM na Nurburgringu
- WSBK 2008 – 7 – Nurburgring
- North moto trip 2015
Fotogaléria:
24.04.2015 - Tomáš Motyčka - BRT

24.04.2015 - Tomáš Motyčka - BRT

Detaily:
Krajina: | Nemecko |
Región: | Západ |
Typ: | Okruh |
Pridal: | Awia 31.05.2011 (17:25) |
Poloha: | N 50.331 E 6.940 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 8107 |
Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Nürburgring Nordschleife, Nemecko | Okruh | 2.1 km S |

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!