Anketa:
Zmeny v systéme rozdeľovania financií pre slovenský šport 2012
ZdieľaťPridané: 13.02.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4508 [Bleskovky - Novinky]
Natrafil som na článok o navrhovaných zmenách vo financovaní slovenského športu. Tento návrh môže zasa úspešne likvidovať malé športy.
![]() |
Článok si prečítajte tu: SME.sk: Nové financovanie môže zlikvidovať malé športy
Neviem prečo sa také veci riešia narýchlo a tesne pred voľbami...
Napriek tomu, že Motocyklizmus (ako to nazvali) by mal získať, čo by ma rozhodne potešilo považujem ten princíp merania "popularity" za nezmysel hlavne teda to, že by mal byť porovnateľný s úspechom v danom športe.
Nakoniec mňa sa to netýka, nikdy nebudem profíkom v žiadnom športe. Nieje mi ale jedno ako sa peniaze prideľujú. Nemám nič proti futbalu alebo hokeju, ale svojou sledovanosťou sú tieto schopné si zarobiť slušné peniaze.
Ale myslím si, že štátne peniaze by mali ísť hlavne na rozvoj mládeže vo všetkých športoch a na odmeny a podporu pre úspešných športovcov, ktorý reprezentujú túto krajinu a nie na kŕmenie federácií a úradníkov...
Ak máte chuť vyjadrite sa v diskusii.
Pridané: 13.02.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Dotácie MŠVVaŠ SR pre rok 2012 - reakcia na článok v Novom čase 17.02.2012 - Redakcia
- Sponzorstvo po novom aj pre hobíkov - Landal
- Zmeny STK od mája 2018 - nižšie pokuty, zmeny lehôt - pre veľké motoroky zostáva lehota 2 roky a od 2021 aj emisná kontrola - Awia
- Krst knihy „Svetový motokros medzi Dunajom a Tatrami“ a Večer majstrov SMF rok 2012 - Redakcia
- Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2012 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!