Anketa:
Sponzorstvo po novom aj pre hobíkov
ZdieľaťPridané: 12.09.2016 Autor: Landal
Čitatelia: 4124 [Novinky - Oznam]
Čo priniesol nový zákon o športe nám hobíkom alebo o sponzorstve v športe.
Od začiatku tohto roku máme v platnosti nový zákon o športe. Môžeme polemizovať o kvalite tohto legislatívneho diela, ale to nám v praktickej rovine nepomôže. Poďme si radšej rozobrať ekonomické dopady novej právnej úpravy na nás, nadšeneckých športovcov.
![]() |
Zákon o športe definuje aj šport, ktorý je vykonávaní športovcami z radov verejnosti, bez osobitných licencií. Tento druh športu je označovaný ako „šport pre všetkých“ a športovci vykonávajúci tento druh športu sú „športovcami športu pre všetkých“ - to sme my!
Nový zákon o športe zaviedol aj nový zmluvný typ, ktorý doteraz v právnom poriadku zadefinovaný nebol. Je ním „zmluva o sponzorstve v športe“. Sponzor (ten kto poskytuje peniaze alebo materiálne plnenie) môže sponzorovať alebo priamo športovca, alebo športovú organizáciu. Nakoľko prvá možnosť sa nás netýka (právne dôvody) a druhá áno, budem sa venovať len tejto.
Aby sa prostriedky poskytnuté na podporu športu, vrátane podpory športovcov športu pre všetkých, považovali za sponzorské, musia byť splnené zákonné podmienky. Ide najmä o nasledovné:
- Sponzor musí mať za daný rok, kedy chce uplatniť sponzorské ako daňový výdavok, kladnú daňovú povinnosť (musí mať daň na zaplatenie).
- Sponzorovaný subjekt musí spĺňať kritéria podľa zákona o športe na príjem sponzorského.
Sponzorská zmluva sa musí zverejniť do 30 dní od uzavretia, taktiež spôsob využitia sponzorského musí byť zverejnený.
- Sponzorovaný (spravidla to bude občianske združenie registrované ako športový klub) musí využiť sponzorské na podporu športu/športovcov.
Zmluva o sponzorstve v športe je nový nástroj umožňujúci podnikateľským subjektom uplatniť náklady poskytnuté na podporu športu ako daňové výdavky. Nejde to len tak, je na to potrebné splnenie byrokratických podmienok, ale oplatí sa to.
Občianske združenie Máme radi rally je registrovaným športovým klubom, je členom príslušného športového zväzu a spĺňa podmienky pre možný príjem sponzorského. Toto sponzorské ďalej používa alebo na podporu svojich konkrétnych členov, alebo svojich aktivít. Túto možnosť ponúkam širokej hobby verejnosti. Každý má nejakú firmu vo svojom okolí, či už podniká sám, alebo niekto v jeho rodine, alebo má možného podporovateľa „z vonku“. Možnosti ako dostať náklady na výkon športu, resp. jeho podporu, do „daňových výdavkov“ sú dané, sú značne široké a môže ich využiť aj sponzor hobby pretekára zúčastňujúceho sa napr. Mastodont cup-u.
V prípade záujmu o bližšie informácie ma prosím neváhajte kontaktovať, či už telefonicky alebo aj na stretnutiach/súťažiach.
PS: tento článok nie je právnou analýzou ale len účelovým a informačným zjednodušením danej právnej oblasti pre širokú neprávnickú verejnosť.
Športu zdar!
Laňďal
Pridané: 12.09.2016 Autor: Landal Zdieľať
Súvisiace články:
- Zmeny v systéme rozdeľovania financií pre slovenský šport 2012 - Awia
- Zmeny legislatívy EURO4 a dopredaj motocyklov EURO3 - Redakcia
- Kampaň: ENDURO NIE JE ZLOČIN - SportfanSK
Ďalšie články tohto autora:
- Lanďal s otcom v cieli Intercontinetal Rally 2024, Ružové jazero, Senegal
- Ako sa plnia sny: Lanďal na Tunisia Desert challenge 2021
- Hellas rally 2021 aj so Slovak4RallyTeam na stupňoch víťazov
- To the Dunes and back III
- Cesta na PanAfrica rally 2020
- Potrebujeme Tvoju pomoc pri H-PRO Čelendž a Contec XL rally 2019!
- Registrácia na Contec Rally a Enduro víkend 2019
- Contec enduro a rally víkend
- To the dunes and back II - tréning na sahare je šťastne za nami
- To the dunes and back II - 2019
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!