Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1147 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30076
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17752)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12324)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tomáš Svitok bude štartovať na ME v Misane!

 Zdieľať

Pridané: 06.06.2007 Autor: Richard Karnok
Čitatelia: 4176 [Šport - Cestné Motocykle]

Brniansky Gold Fren Team Erinac, v ktorom štartuje náš 16-ročný Tomáš Svitok, sa rozhodol nasadiť práve nášho jazdca do pretekov majstrovstiev Európy triedy Superstock 600 v talianskom Misane 16. júna.

Tomáša, ktorý má tento rok skúsenosti z európskeho pohára a UEM Alpe-Adria šampionátu, teda čaká ďalší dôležitý míľnik v jeho kariére. V spomínaných pretekoch nahradí Ondru Ježka z Brna, ktorý sa lieči zo zlomeniny nohy z anglického Donninigtonu.

Majstrovstvá Európy v triede Superstock 600 patria medzi najprestížnejšie šampionáty motocyklového športu. Preteky tejto triedy sa vždy konajú v rámci svetového šampionátu Superbikov, takže náš Svitok bude tráviť niekoľko dní v spoločnosti takých jazdcov, ako sú Biaggi, Bayliss, Toseland a ďalší. V tíme veria, že tohtoročné skúsenosti z pretekov európskeho pohára vo Vallelunge Tomášovi pomôžu v boji na horúcej talianskej pôde. Účasť v Misane by však nemala byť jeho jedinou v tomto prestížnom seriáli. Má totiž podanú žiadosť o divokú kartu pre preteky v Brne, ktoré sa budú konať 21. júla v Brne, rovnako ako v Misane, v rámci World Superbike víkendu.

Tomáš Svitok: „Preteky v Misane budú pre mňa celkom novou skúsenosťou. Verím, že budú aj dobrou prípravou pre preteky tohto šampionátu v Brne, ktorých sa v júli plánujem zúčastniť. Som rád, že môžem v ME štartovať, je to predsa len njavyšší šampionát pre triedu Superstock 600 vôbec. O nejakom možnom výsledku však vravieť nechcem, tento rok je tam obrovská konkurencia a vlastne až priamo na mieste uvidíme s kým sa môžme porovnávať. Samozrejme, urobím všetko pre to, aby sa mi darilo čo najlepšie.“

Autor fotografií: Petr Štola

Pridané: 06.06.2007 Autor: Richard Karnok Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »