Anketa:
Tomáš Svitok bude štartovať na ME v Misane!
ZdieľaťPridané: 06.06.2007 Autor: Richard Karnok
Čitatelia: 4176 [Šport - Cestné Motocykle]
Brniansky Gold Fren Team Erinac, v ktorom štartuje náš 16-ročný Tomáš Svitok, sa rozhodol nasadiť práve nášho jazdca do pretekov majstrovstiev Európy triedy Superstock 600 v talianskom Misane 16. júna.
Tomáša, ktorý má tento rok skúsenosti z európskeho pohára a UEM Alpe-Adria šampionátu, teda čaká ďalší dôležitý míľnik v jeho kariére. V spomínaných pretekoch nahradí Ondru Ježka z Brna, ktorý sa lieči zo zlomeniny nohy z anglického Donninigtonu.
![]() |
Majstrovstvá Európy v triede Superstock 600 patria medzi najprestížnejšie šampionáty motocyklového športu. Preteky tejto triedy sa vždy konajú v rámci svetového šampionátu Superbikov, takže náš Svitok bude tráviť niekoľko dní v spoločnosti takých jazdcov, ako sú Biaggi, Bayliss, Toseland a ďalší. V tíme veria, že tohtoročné skúsenosti z pretekov európskeho pohára vo Vallelunge Tomášovi pomôžu v boji na horúcej talianskej pôde. Účasť v Misane by však nemala byť jeho jedinou v tomto prestížnom seriáli. Má totiž podanú žiadosť o divokú kartu pre preteky v Brne, ktoré sa budú konať 21. júla v Brne, rovnako ako v Misane, v rámci World Superbike víkendu.
![]() |
Tomáš Svitok: „Preteky v Misane budú pre mňa celkom novou skúsenosťou. Verím, že budú aj dobrou prípravou pre preteky tohto šampionátu v Brne, ktorých sa v júli plánujem zúčastniť. Som rád, že môžem v ME štartovať, je to predsa len njavyšší šampionát pre triedu Superstock 600 vôbec. O nejakom možnom výsledku však vravieť nechcem, tento rok je tam obrovská konkurencia a vlastne až priamo na mieste uvidíme s kým sa môžme porovnávať. Samozrejme, urobím všetko pre to, aby sa mi darilo čo najlepšie.“
Autor fotografií: Petr Štola
![]() |
Pridané: 06.06.2007 Autor: Richard Karnok Zdieľať
Súvisiace články:
- UEM Alpe Adria Championship v Rijeke 15. 7. 2007 - Awia
- Svitok bodoval v Chorvátsku - Risso46
- UEM Alpe Adria Pannoniaring 26. - 27. 05. 2007- Ďalší výborný výsledok pre Tomáša Svitka - Awia
- Tomáš Svitok v triede Superstock 600 v Brne! - Risso46
- Európska premiéra Tomáša Svitka 16.7.2007 Misano - Awia
- Tomáš Svitok v roku 2008 v dvoch triedach! - Risso46
- Tomáš Svitok sa predstavil v novom tíme na prvom podujatí Alpe Adria 2007 - Awia
- Mladá nádej Slovenska - Tomáš Svitok - Risso46
- Tomáš Svitok v Monze vybojoval štyri body - Risso46
- Tomáš Svitok: Posledné preteky tohoročného Alpe Adria - Risso46
Ďalšie články tohto autora:
- Lucia Murgašová medzinárodnou majsterkou Slovenska 2024 v triede Supersport 300
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinových pretekoch v Le Mans 2020
- Ladislav Šolc oslavuje 75. narodeniny
- Maxim Repák, slovenské prekvapenie sezóny 2019
- Pri havárii vrtuľníka zahynul dvojnásobný majster Československa Marián Troliga
- Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu
- Yamaha Maco Racing Team piaty na 8h v Oscherslebene 2016
- Španielska šanca Michala Búlika
- Rozhovor - Peter Šurina: „Moje poďakovanie patrí predovšetkým pretekárom“
- Ladislav Šolc má sedemdesiat rokov - GRATULUJEME!
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!