Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 39% (10161)
Hodnotenie: (20 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

GoPro Chernobyl Tour 2012 I. časť alebo „My sme Tí inžinieri, čo Vám prišli zatepliť sarkofág!“ 2/3

Pridané: 03.05.2012 Autor: Landal

Deň 2.

Po prebudení mi Obi opatrne hlási: „Nechcem Ťa strašiť, ale mal by si vedieť, že v noci nasnežilo...“ Prisám vačku! - vonku je viac ako 5 cm nového snehu a stále sneží. Dnes nás čaká prechod Karpatského hrebeňa, chytám mdloby. Lenže povolenie na vstup do Zóny nepustí, treba ísť ďalej.

Jeden by neveril, keby nevidel...

Pri raňajkách rozdávam jódové tabletky. Z motoriek zhadzujeme sneh a po menších problémoch (niektoré zamrznuté spínačky) vyrážame - snehu je už do 10 cm, teplota okolo nuly. Striedajú sa všetky možné variácie povrchu: ujazdený aj neujazdený sneh, snehová kaša, mokrá cesta. Obi ráno vyhlasuje súťaž o prvý pád. Asi po hodine je aj hrdým víťazom. V rovinatejších častiach sa ešte ako tak dá.

Prejazd Karpát

Druhý padá Pilník. Postupne stúpame a v dedinke na úbočí hrebeňa Pilník padá a láme spojkovú páčku. Upravujeme rezervnú páčku z malej géesy na tédeemku. Počas opravy chlapci vymysleli, že zoženieme dodávku, ktorá odvezie Pilníka aj s motorkou cez Karpaty a vyloží ho až na úseku, kde už nebude sneh. Prichádza Jumper a Obi sa pridáva k Pilníkovi.

Karpatský vidiek

Je to už len horšie a horšie. Karpaty predvádzajú, prečo treba v horách rátať s rýchlymi zmenami počasia. V jednom údolí je jasno a slnko, v ďalšom fujavica, v treťom mrholí, a tak stále dookola. Pilník na čisto cestných a Obi na kvázi enduro gumách by nemali ani teoretickú šancu. Krosa na veľkej géese má problém kvôli prebytku výkonu a krúťaku. Často ho skrúca a pády už nikto nepočíta. Postupne kladú motorky všetci (okrem mňa). Herkules s Krosou odstavujú v osade a budú čakať na Jumpera až sa bude vracať, aby ich previezol za prvou dvojicou. Pokračujeme piati.

Lyže by sa hodili viac

Ako-tak sa dá, ale človek by si to vedome asi nezvolil. Jožov Big zrazu zdochol a už nejde. Problém je v elektrike a tu to neopravíme. Prichádza Jumper s naloženými Krosou a Herkulom. Vodič už má problém potláčať smiech, uisťuje nás, že sa vráti po Biga.

Problém s Bigom

Rozhodovanie „čo ďalej?“, bolo najťažšie počas celej cesty. Záver je ale neodvratný: Jožo s Bigom idú do servisu, riešiť, čo sa bude dať, ostatní pokračujeme na Ternopiľ.

V Karpatoch

Zhruba o pol jednej sa ozýva od námestia zvláštne hrmenie. Letím k oknu, a bol tam on – nášho srdca šampión! Prepašovali sme ho na izbu mimo recepcie – aspoň mierna satisfakcia za vyššie ceny – spovedáme ho, že čo a ako. Jožov príbeh bol úžasný...

Polnočný jazdec prichádza!

Nezostal pri servise na východnej strane Karpát, ale nechal sa odviesť Jumperom späť cez Karpaty k chlapíkovi, u ktorého sme robili páčku. Tam rozhodil Biga, vymenil indukčku za tú zo skútra domáceho pána a keď sa chcel vyrovnať, domáci odmietol čokoľvek prijať. Vyrazil teda za nami, opäť cez celé Karpaty, sám, do mrazivej noci, na mokrých cestách s poľadovicou.

Sumár druhého dňa: Penzión Lev – Stryi – Rohatyn - Ternopiľ, cca. 270 km. Ubytovanie hotel Ternopiľ, cena ubytovania + raňajky: 25 Eur/osoba. Wifi, parkovanie motoriek na stráženom parkovisku (1 Eur/motorka).

Toto nás ešte len čakalo