Anketa:
Sedlo Volovec, Ukrajina - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Sedlo nad mestom Volovec. Asfalt primeranej kvality aj pre cesťáky, pekný výhľad na okolité poloniny. Na vrchole je možné odbočiť na panelovú cestu k prečerpávacej stanici plynu. Je tam lepší výhľad.
Články:
- Ukrajina rally 2005 alebo ako my pajechali na Odesu
- Ukrajina 2006 - sedem statočných motocyklov
- Po vedľajších cestách II - Ukrajina, Moldavsko, Rumunsko
- Ukrajina 2007 alebo do tretice všetko dobré
- Výlet masochistov alebo 4000 kilometrov bičíkovania
- 2-taktná Ukrajina a 125-kové Rumunsko, konečne Adventure prázdniny!
- Ukrajinské sérum pravdy a rumunský punker
- GoPro Chernobyl Tour 2012 I. časť alebo „My sme Tí inžinieri, čo Vám prišli zatepliť sarkofág!“
- KRYMinálnici časť 1. - Ako sme prešli Moldavskom
- Low-cost adventure trip - Ukrajina, Rumunsko
- Rusko 2013 - Útek zo Stalingradu
- Ukrajina offroad 2013
- Ukrajina 07/2014
- Ukrajinská rýchlovka alebo našich 300 ukrajinských kilometrov
- Ural - Sibír Trip 2016
- Ukrajinské poloniny - Africa Twin XRV750 1990 vs. CRF1000L 2019
Detaily:
Stiahni si bod:
LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programyKML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Stiahni si trasu:
GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google EarthKrajina: | Ukrajina |
Región: | Zakarpatská Oblasť |
Typ: | Priesmyk |
Pridal: | Awia 17.09.2007 (00:26) |
Poloha: | N 48.724 E 23.185 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 15931 |
Nadmorská výška: | 699.0 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Dĺžka trasy: | 6.5 km |
Prevýšenie trasy: | 201 m |
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Výškový profil trasy:
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Vyhliadka nad Volovcom, Ukrajina | Vyhliadka | 1.3 km SV |
2. | Hora Veliky vrch (1598 m), Boržava, Ukrajina | Vyhliadka | 9.6 km J |
3. | Polonina Boržava, Ukrajina | Trasa | 9.7 km J |
4. | Vrch Hymba (1491 m), Boržava, Ukrajina | Vyhliadka | 11.9 km JV |
5. | U Leva, Ukrajina | Kemping | 12.1 km JV |
6. | Polonina Boržava - výjazd z juhu, Ukrajina | Trasa | 14.0 km J |
7. | Kemp miesto Polyana, Ukrajina | Miesto pre stan / bivak | 16.9 km JZ |
8. | Penzión Ždi na nego, Ukrajina | Penzión | 17.8 km Z |
9. | Svaljava - Volovec, Ukrajina | Trasa | 24.6 km JZ |
10. | Polonina Runa, Ukrajina | Trasa | 28.7 km Z |

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!