Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1176 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29717
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17573)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12144)
Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

Značka Honda sa v roku 2013 zúčastní Rallye Dakar

 Zdieľať

Pridané: 02.07.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6317 [Šport - Rally]

Spoločnosť Honda oznámila svoj zámer zúčastniť sa ako fabrický tím v triede motocyklov série Rallye Dakar, ktorá sa bude konať v januári 2013 v Južnej Amerike.

Trasa preteku vedie zo severu na juh cez územie Peru, Chile a Argentíny. V rokoch 1981 – 1989 sa značka Honda v triede motocyklov deväťkrát zúčastnila na predchodcovi dnešnej Rallye Dakar – preteku Paříž-Dakar. Behom tohto obdobia päťkrát zvíťazila. Od jej poslednej účasti v rallye uplynulo už 23 rokov.

V  tíme Honda, ktorý ponesie názov Team HRC, bude portugalský jazdec Helder Rodrigues, ktorý v Rallye Dakar 2012 získal tretie miesto, Brazílčan Felipe Zanol, ktorý prináša bohaté skúsenosti z motokrosových a enduro pretekov, Sam Sunderland (Veľká Británia) a Javier Pizzolito (Argentína). Všetci jazdci budú jazdiť na prototype vyvinutom a vyrábanom motocyklovým výskumným a vývojovým centrom Honda H&R. Prototyp vychádza z celosvetovo obľúbeného závodného endura CRF450X, ktoré kombinuje ľahkú ovládateľnosť s prvotriednymi parametrami výkonu. Pre obmedzený počet tímov budú navyše vyvinuté špeciálne upravené diely určené k inštalácii na štandardný model CRF450X.

Tetsuo Suzuki, riaditeľ motocyklového výskumného a vývojového centra (Motorcycle R&D Center), Honda R&D Co., Ltd. k tomu uviedol: „Na Rallye Dakar musia pretekári prejsť niekoľko sto kilometrov denne po dobu viac než dvoch týždňov. Motocykle pre takýto typ preteku sú preto úplne odlišné od motokrosových, trialových či cestných strojov. Značka Honda vynaložila veľké úsilie na vývoj a skonštruovanie výkonného stroja, ktorý bude môcť usilovať o pozíciu na stupňoch víťazov. Už v tomto ročníku pomýšľame na víťazstvo.“

Zdroj: Honda

Pridané: 02.07.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »