Anketa:
Značka Honda sa v roku 2013 zúčastní Rallye Dakar
ZdieľaťPridané: 02.07.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6317 [Šport - Rally]
Spoločnosť Honda oznámila svoj zámer zúčastniť sa ako fabrický tím v triede motocyklov série Rallye Dakar, ktorá sa bude konať v januári 2013 v Južnej Amerike.
Trasa preteku vedie zo severu na juh cez územie Peru, Chile a Argentíny. V rokoch 1981 – 1989 sa značka Honda v triede motocyklov deväťkrát zúčastnila na predchodcovi dnešnej Rallye Dakar – preteku Paříž-Dakar. Behom tohto obdobia päťkrát zvíťazila. Od jej poslednej účasti v rallye uplynulo už 23 rokov.
V tíme Honda, ktorý ponesie názov Team HRC, bude portugalský jazdec Helder Rodrigues, ktorý v Rallye Dakar 2012 získal tretie miesto, Brazílčan Felipe Zanol, ktorý prináša bohaté skúsenosti z motokrosových a enduro pretekov, Sam Sunderland (Veľká Británia) a Javier Pizzolito (Argentína). Všetci jazdci budú jazdiť na prototype vyvinutom a vyrábanom motocyklovým výskumným a vývojovým centrom Honda H&R. Prototyp vychádza z celosvetovo obľúbeného závodného endura CRF450X, ktoré kombinuje ľahkú ovládateľnosť s prvotriednymi parametrami výkonu. Pre obmedzený počet tímov budú navyše vyvinuté špeciálne upravené diely určené k inštalácii na štandardný model CRF450X.
![]() |
Tetsuo Suzuki, riaditeľ motocyklového výskumného a vývojového centra (Motorcycle R&D Center), Honda R&D Co., Ltd. k tomu uviedol: „Na Rallye Dakar musia pretekári prejsť niekoľko sto kilometrov denne po dobu viac než dvoch týždňov. Motocykle pre takýto typ preteku sú preto úplne odlišné od motokrosových, trialových či cestných strojov. Značka Honda vynaložila veľké úsilie na vývoj a skonštruovanie výkonného stroja, ktorý bude môcť usilovať o pozíciu na stupňoch víťazov. Už v tomto ročníku pomýšľame na víťazstvo.“
Zdroj: Honda
Pridané: 02.07.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Špeciál pre Dakar - Honda CRF450 Rally - Redakcia
- Rozhovor: Vyspovedali sme Héldera Rodriguesa a Sama Sunderlanda z Honda HRC tímu pred Dakarom 2013 - Awia
- Vyspovedali sme majstra sveta v Rally 2013 - Paula Gonçalvesa z Honda HRC tímu pred Dakarom 2014 - Awia
- Pozri si zblízka Hondu CRF450 Rally Rickyho Brabeca - Herghott
- Honda predstavuje novú CRF450 RALLY pre Rallye Dakar 2014 - Redakcia
- Ricky Brabec a značka Honda dosiahli celkové víťazstvo na Rallye Dakar 2020 - Redakcia
- Dnes začína Rally of Morocco, tím HRC a CRF 450 Rally má premiéru - Awia
- Honda HRC tím pripravený na Dakar 2015 - 4 toreádori a kráľovná Laia Sanz - Awia
- Števo Svitko továrenským jazdcom Honda HRC? - haro007
- Štefan Svitko víťaz El Chott Rallye de Tunisie 2013 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!