Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1753 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28526
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16990)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11536)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

Harley-Davidson CVO uvádza na trh nový model Brakeout

 Zdieľať

Pridané: 03.09.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6214 [Novinky - Predstavujeme]

Harley-Davidson® CVO™ Breakout™ 2013 sa dá prirovnať ku svalu v pohybe. Tento nový, v limitovanej edícii vyrábaný model Softail® od Harley-Davidson, je kombináciou nespútanej sily motora Twin Cam 110B™ a množstva špeciálnych detailov, ktoré s klasicky vyrábanými motocyklami nemožno porovnať.

Okrem jeho oslnivého vzhľadu vás zaujme aj jeho hrdý rebelský postoj. Na cestách je CVO Breakout doslova pochrómovanou päsťou, ktorá rozráža vzduch s každým pridaním plynu.

Motocykle Harley-Davidson CVO sú špeciálne upravené stroje s použitím tých najlepších komponentov a laku, spolu s nespočetnými doplnkami od Harley-Davidson® Genuine Motor Accessories®. CVO program je často využívaný k tomu, aby spoločnosť predstavila nové custom komponenty či techniky ešte pred tým, než sú dostupné k voľnému predaju.

Podľa stylingového manažéra Harley-Davidson Kirka Rasmussena, má Breakout predstavovať rebelský postoj. „Začali sme úplným okresaním motocykla až na kosť“, povedal Rasmussen. „Stylista Mark Daniels načrtol drsne vyzerajúci hot rod a my sme boli nadšení. Pre vytvorenie kompaktného, maskulínneho profilu sme osekali blatníky až na povinné minimum tak, aby bola viac odhalená pneumatika na oboch stranách motocykla. Rovnaký princíp bol aplikovaný aj na konzolu. Vďaka tomu sme získali viac priestoru pre lak, ktorý je u motocyklov CVO zásadným prvkom“, dodáva.

Príbeh modelu CVO Breakout začal motorom Twin Cam 110B o obsahu 1 802 cm³, ktorý pumpuje viac krútiaceho momentu, čím sa získava najlepší pomer medzi výkonom a váhou zo všetkých súčasných strojov CVO. CVO Breakout vyniesol výrobu a nanášanie laku na novú úroveň skutočnej customizácie. Dva farebné varianty sú charakteristické ručne lakovanými oceľovými časťami na palivovej nádrži a blatníkoch. Tretí sa vyznačuje ručne nanášanou farbou cez špeciálnu jemnú textíliu. Množstvo ručnej práce potrebnej na vytvorenie týchto lakovaných častí robí každý set úplne unikátnym.

Nové leštené turbínové kolesá sú len ďalším štýlovým prvkom, ktorým sa CVO Breakout vyznačuje. „Vzhľad turbínových kolies sme poriadne zdramatizovali tým, že sme špice vytiahli cez ráfik, vďaka čomu koleso vyzerá omnoho väčšie,“ vysvetľuje Rasmussen. „Predné koleso má 21 lúčov. Myslím, že špice na prednom kolese vyzerajú až trochu strašidelne. Dramatický vzhľad 21-palcového predného kolesa s 130 mm širokou pneumatikou a 18-palcové zadné koleso s 240 mm širokou pneumatikou sú silným základom tohto stroja.“

Ďalšie zaujímavé detaily zahŕňajú širokú prednú časť s krytom na predný svetlomet a chrómovanú olejovú nádrž. Podvozok zdieľa čisté línie hardtail vintage rámu, avšak disponuje zadným odpružením, vďaka skrytým tlmičom montovaným horizontálne bez toho, aby boli na ráme vidieť. Elektronický tempomat, Anti-Lock Breaking System (ABS), bezkľúčové zapaľovanie a bezpečnostný systém Harley-Davidson sú štandardnou výbavou modelu CVO Breakout.

Kľúčové prvky CVO Breakout

  • Motor Screamin’ Eagle Twin Cam 110B s obsahom 1 802 cm³, vyvážený a pevne montovaný na ráme, má krútiaci moment 162 Nm/3500 ot. Motor je vybavený elektronickým vstrekovaním paliva (Electronic Sequential Port Fuel Injection), elektrickým ovládaním plynu (Electronic Throttle Control) a 6-stupňovou prevodovkou.
  • Assist & Slip Clutch Pack zaisťuje pri podradení celkovo lepší pocit z radenia. Nová vnútorná konštrukcia zdvojnásobuje životnosť spojky. Ovládanie hydraulickej spojky bolo vylepšené tak, aby bolo radenie čo najjednoduchšie. Maximálna požadovaná sila potrebná pri radení sa znížila o 10 percent a sila potrebná na držanie spojky je redukovaná o 17 percent. Vypínacia páka spojky je vďaka novému tvaru lepšie dosiahnuteľná a ovládanie je jednoduchšie.
  • CVO Breakout bude k dispozícii v troch farebných kombináciách, pričom hnacia jednotka je vždy pochrómovaná a popráškovaná vo farbe Granit. Black Diamond a Molten Silver s grafikou Crushed Slate. Táto kombinácia obsahuje leštené oceľové časti na palivovej nádrži a blatníkoch, ktoré vyžadujú brúsenie opakované 10x a trojfázové konečné leštenie. Výsledkom tohto procesu je úžasný lak s autentickým výrazom ručnej práce, vďaka čomu je každý diel unikátny. Farebné časti sú potom nanesené a potreté čírym lakom, aby vynikli leštené oceľové časti. K tejto farebnej kombinácii ladí čierne kožené sedadlo. Hard Candy Gold Dust a Liquid Sun s grafikou Pagan Gold. Táto farebná kombinácia je tiež charakteristická leštenými oceľovými plochami na palivovej nádrži a blatníkoch, no ďalej je na tieto časti nanesený priesvitný náter, vďaka ktorému sa lesknú v tóne Liquid Sun. Gold Dust je vytvorený nanesením veľkých metalických vločiek na čierny podklad, ktorý je finálne potretý lakom priehľadným. K tejto farebnej kombinácii ladí čierne kožené sedadlo. Crimson Red Sunglo a Scarlet Lace s grafikou Hammered Sterling. Aby sa vytvoril grafický efekt na spodných častiach palivovej nádrže a blatníkoch, Black Candy je nastriekaný cez špeciálnu jemnú textíliu, ktorá je položená cez základnú striebornú farbu. Následne je natretá vrstvou Scarlet Candy. Keďže je textília aplikovaná ručne, nenájdete dva lakované diely, ktoré by mali rovnaký vzor. K tejto farebnej kombinácii ladí hnedé kožené sedadlo.
  • Turbínové kolesá ladiace s brzdovými kotúčmi a reťazové koleso sú vyleštené a pochrómované.
  • Predný a zadný blatník je skrátený až na nutné minimum. Uloženie predného blatníka a držiak sú pre CVO Breakout špecifickým prvkom. Zadný blatník je vytvarovaný a umiestnený tak, aby bol k 240 mm širokej pneumatike čo najbližšie.
  • Hliníkové držiaky zadného blatníka sú vysoko leštené a kované z jedného kusu. Držiaky a skrátený zadný blatník sú oveľa ľahšie ako držiaky a kryty použité na ostatných modeloch Harley-Davidson Softail.
  • Predná časť má o 1,75 palcov širšiu vidlicu ako predchádzajúce Softail modely, aby bolo umožnené uloženie 130 mm širokej prednej pneumatiky. Celá predná časť motocykla je pochrómovaná, vrátane krytu svetlometu.
  • Nízkoprofilová konzola je uložená na palivovej nádrži s objemom 18,9 litrov v podobe lesklého chrómového pruhu.
  • Olejová nádrž Single-Rib z hliníkovej zliatiny je leštená a v pochrómovanom prevedení.
  • Kožené sedadlo a sedadlo spolujazdca je v čiernej alebo hnedej koži s vyrazeným krokodílím vzorom. Sedlo je tvarované tak, aby bola zaistená podpora spodnej časti chrbta pre jazdca. Sedlo spolujazdca sa dá odňať, bez použitia náradia. Vďaka odňatiu sedla spolujazdca plne odkryjete zadný blatník a vystavíte tak lak na obdiv.
  • Chrómovane riadidlá ponúkajú jazdcovi neutrálnu pozíciu. Kabeláž je vedená vnútorne, vďaka čomu majú riadidlá čistý vzhľad. Tachometer a LED ukazovatele sú namontované na pochrómovanom držiaku riadidiel v pozícii pod ním.
  • Zákaznícky balíček obsahuje vonkajšiu a vnútornú ochrannú plachtu s logom CVO, náradie, handričku z mikrovlákna a zarážku pod stojan.

Počet kusov bude limitovaný na cca. 1 900.

Pridané: 03.09.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria