Anketa:
Spoločnosť Honda predstavuje nové modely skútrov SH125i a SH150i pre Európu
ZdieľaťPridané: 04.09.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 16934 [Bleskovky - Novinky]
Výroba oboch modelov s novým ľahším rámom a novým úspornejším motorom bude pokračovať v Atesse v Taliansku.
Seriál článkov - Novinky 2013:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
Rodina modelov SH sa vyrába od roku 1984, kedy vznikol model SH50. Rad SH v niekoľkých variantoch SH50, SH75, SH80, SH100, SH125, SH150 a SH300 sa teší mimoriadnej obľube. Modelov SH125i a SH150i sa v roku 2011 predalo v Európe viac než 23 000 kusov.
![]() |
Nové modely, ktorých výroba bude pokračovať vo výrobnom závode Honda v talianskej Atesse, prinášajú niekoľko nových prvkov do tejto modelovej rady.
- Nový motor s názvom eSP obsahuje rad technológií pre zníženie trenia a vypnutie motora pri voľnobehu, pričom má nízku spotrebu paliva: 2,1 l/100 km pre motor s objemom 125 cm3 a 2,28 l/100 km pre motor s objemom 150 cm3 (údaje režimu ECE40).
- Prvé skútre Honda, ktoré budú disponovať 16-palcovými kolesami, rovnou plochou pre nohy a úložným priestorom pod sedačkou, ktorý pojme integrálnu prilbu.
- Nový dizajn a nový ľahší rám.
- Bočný stojan už v základnej výbave.
- Voliteľná výbava zahrňuje systém ABS.
Info & foto: honda.press
Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Honda |
Model: | SH 125i | SH 150i |
Rok: | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | |
Kategória: | Skúter | Skúter |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 125 ccm | 153 ccm |
Max. výkon: | 13.74 k (10.10 kW) / 9000 ot. | 15.78 k (11.60 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 11.5 Nm / 7250 ot. | 14 Nm / 7250 ot. |
Kompresný pomer: | 11,0:1 | 11,0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 52.4 mm x 57.8 mm | 58 mm x 57.8 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | automatická | automatická |
Sekundárny pohon: | variátor | variátor |
Zdvih vpredu: | 89 mm | 89 mm |
Zdvih vzadu: | 83 mm | 83 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 240 mm | 240 mm |
Pneu vpredu: | 100/80-16 | 100/80-16 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 120/80-16 | 120/80-16 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 136 kg | 136 kg |
Výška sedla: | 785 mm | 785 mm |
Rázvor: | 1335 mm | 1335 mm |
Dĺžka: | 2025 mm | 2025 mm |
Šírka: | 728 mm | 728 mm |
Výška: | 1230 mm | 1230 mm |
Svetlá výška: | 150 mm | 150 mm |
Objem nádrže: | 7.5 l | 7.5 l |
Pridané: 04.09.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2013:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Nové farby 2023 pre skútre Honda - Redakcia
- Test mestského predátora Honda SH125i - Herghott
- Test Honda CBF 600 S - Herghott
- Honda predstavila inovované CB500F, NC750S a Integra pre modelový rok 2016 - Redakcia
- Špionážna fotografia: Honda City Adventure - zeON
- EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter - Redakcia
- Skúter vs. motorka - Honda CBF 125 vs. Honda SH125i - Cacao
- EICMA 2019 - Honda vybalila nadupaný Fireblade, novú Africu, Rebel, SH125i a SH150i a nové farby pre NC750X - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!