Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3620 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28560
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17009)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11551)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test mestského predátora Honda SH125i 1/2

 Zdieľať

Pridané: 07.06.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 16052 [Testy a predstavenia - Test]

Je to takmer neuveriteľné, ale na motoride.sk sme SH125i v štandardnom teste ešte nemali. Pritom odkedy testujeme, prišli na svet už tri generácie tohto obľúbeného skútra. Model 2017 sme si preto nemohli nechať ujsť - popreháňali sme ho v meste, aj medzi okresmi.

Text: Peter Fischer
Foto: Peter Fischer, Karol Achberger

Honda SH125i 2017
Honda SH125i 2017

Zaujímavé je, že jednotlivé generácie SH125 sa od seba líšia len minimálne - bez bližšieho pohľadu je takmer nemožné zistiť, o aký ročník ide. Osminková verzia tohto modelu brázdi európske cesty už 16 rokov, a je natoľko obľúbená a ostrieľaná veľkými metropolami (na najväčšom európskom skútrovom trhu, teda v Taliansku, je SH už dlhé roky na vrchole rebríčka predajnosti), že inovácie sú zakaždým len také kozmetické a funkčné, ale určite nie nečakané či prekvapujúce. Svoje kľúčové prvky, teda veľké 16-palcové kolesá, rovnú podlahu a kompaktné rozmery, si SH drží po celú dobu svojej existencie. Do nadchádzajúcich sezón vyráža s plným LED osvetlením a najmä praktickým bezkľúčovým odomykaním (po vzore Forzy a väčšej SH300i), pribudla aj 12V zásuvka a nebadateľne aj výkonu.

Od tohto roku sa navyše SH125i u nás predáva iba vo verzii s ABS, čo môžeme iba pochváliť. Lakovaný 35-litrový zadný kufor zostal v štandarde, čo je tiež výborný pomocník. Práve kvôli nemu k novému SH125i dostane zákazník aj klasický kľúč, pretože kufor sa ako jediný odomyká kľúčom. Tankovací otvor je pod sedlom, a sedlo sa otvára kolískovým tlačidlom pri bezkľúčovom otočnom ovládači. Pod sedlom je priestor na jednu integrálku, a pod nohami je rovná podlaha s uzatvárateľným háčikom, takže čisto teoreticky bude zadný kufor väčšinu času prázdny, prípadne aj odložený doma. Príručný odkladací priestor (neuzamykateľný) je klasicky pred ľavým kolenom. Kompaktnosť skútra sa podpísala aj na kompaktnosti tohto priestoru - je v ňom síce zásuvka, ale vojde sa doň maximálne tak peňaženka a priemerný mobil.

SH125i má rovnaký motor ako megaobľúbené PCX, a to aj s veľmi podobným výkonom a krúťakom, plus vypínaním motora pri státí. Tieto skútre nemajú štartér, jeho úlohu nahrádza alternátor, ktorý roztočí motor úplne bezhlučne. Najlepšie sa to vykresľuje pri štarte zo zelenej - kým autám okolo teba točia štartéry, ty už si dávno a tichučko preč. Áno, aj SH má systém vypínania motora pri státí. Už sme o ňom neraz písali; určite to nie je vec, ktorej by sa mal jazdec báť. Dá sa aj pohodlne vypnúť, čo sa zíde napríklad pri hľadaní nejakého nenápadného cieľa, či pri blúdení.

Honda SH125i 2017
Honda SH125i 2017

Nikdy by som si nepomyslel, že dokážem povedať, že SH125i je výkonovo slabé. Lenže presadol som naň rovno z Forzy, a to doslova, z minúty na minútu, a poviem vám, že SH by si zaslúžilo nejaký ten koník navyše. Kto nevyskúšal plných hraničných 11 kW, ten si to možno ani nevšimne, navyše na SH je oveľa viac vystavený vetru než na Forze, ale... Esháčku by určite pristal jeden pár ventilov navyše, aby bol motor lepšie kŕmený vo vyšších otáčkach. Maximálka je inak okolo 110 km/h, pri dobrých podmienkach aj 120, ale pri horších zas ledva cez stovku. Skútriku občas trvá, kým sa na túto hranicu dostane, zvlášť pri vetre alebo kopcovitom teréne. Nám, samozrejme, ako pri takmer každej testovačke tento rok, slušne pršalo a najmä fúkalo, takže SH malo s čím bojovať.

Úplne najlepšie sa SH cíti v zápche. Každý milimeter tohto skútra je overený európskymi metropolami, kde majú desaťkrát také zápchy ako my okolo Prístavného mosta v našej malej Blavičke, čiže v takomto prostredí je skutočne ako doma - kto niekedy videl, ako v Taliansku vyzerá dopravná špička alebo motorkové a skútrové parkoviská, vie o čom hovorím. SH je úzke, takže sa vopcháš všade, má vysoké a jednoduché zrkadlá, takže aj keď nimi niečo trafíš, vrátiš ich naspäť a hotovo, má veľké kolesá, ktoré lepšie filtrujú nerovnosti a lepšie sa na nich naklápa, a má svoju typickú rovnú podlahu, na ktorú naložíš aj balík minerálok alebo tašku do posilky. K tomu si pripočítaj skvelú spotrebu okolo 2,3 litra (ak máš prácu vzdialenú 20 km od domu, cesta tam a späť ťa vyjde na niečo málo cez jedno euro), alebo napríklad aj to, že na vedenie SH125i stačí obyčajný vodičák na auto, takže ho môžeš požičať aj manželke.

Honda SH125i 2017
Honda SH125i 2017

Honda SH125i 2017
Honda SH125i 2017
Honda SH125i 2017
Honda SH125i 2017

Musím pochváliť nové a kompletné LED osvetlenie, ktoré Honda postupne dáva takmer do všetkých noviniek. Je to značný príspevok k celkovej bezpečnosti - LED svetlá sú pre plechovkárov oveľa viditeľnejšie, zároveň v noci oveľa jasnejšie osvetľujú cestu. SH má navyše po takmer celej výške prednej masky výrazné pásiky denného svietenia.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

>

Pridané: 07.06.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria