Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 837 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

[] Živé sledovanie Dakar 2021::

» Dakar 2021 - 12. etapa

20:30 - V článku nájdete video zhodnotenie dnešnej etapy aj celého Dakaru 2021.

11:34 - Martin Michek dostal po dnešnej etape penalizáciu a kvôli nej prišiel o 9 miesto a Dakar 2021 skončí na 10. mieste. Napriek tomu veľká gratulácia!

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 2570
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (1521)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (1049)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

KTM OFFROAD 2013 - Enduro

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 10.10.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 4365 [Testy a predstavenia - Test]

O zmenách pre rok 2013 a krosových modeloch som už napísal. O endurách napíšem len dojmy z troch modelov, na ktorých som si vrkol po plyne.

Na endurovej trati, som vyskúšal dvojtaktnú EXC 300, na ktorú som bol nielen zvedavý, ale možno až nadržaný. Nie menej som bol zvedavý na Freeride. A nakoniec som skúsil aj malú štvortaktnú dvapade.

Z jednej som bol úplne na vetvy, druhá ma milo prekvapila a tretia, tak tá ma jemne povedané sklamala. Vedeli by sto to zaradiť k jednotlivým typom? Ak nie, tu sú indície.

Tá čo ma dostala z endúr úplne najviac, tak tá ma privítala skoro nemožným nakopnutím štartovačkou. Musel som použiť štartér. Chytila na brnk a hneď sa ozýva krásný brnkotavo-pleskajúci zvuk. Ten zvuk milujem a pri moto asi krajší ani nepoznám. Každý už určite vie, o akú moto sa jedná. Dvojtaktná trojstovka ide skoro od voľnobehu. To by som ozaj nečakal, že už pri nizučkých otáčkach dokáže ponúknuť toľko sily, že mi to stačilo na celú trať.

Lenže s tým som sa neuspokojil a samozrejme som musel preveriť aj moju predstavu o tom, ako musí ísť v točkách. A znova ma trojstovka prekvapila. Hore ide úplne ako besná.

Nechápem, ale až sa mi to zdalo priveľa. Našťastie mi hneď asistovali jedovaté Brembíčka a ich okamžité zakročenie. Predná bola OK, ale zadná by mohla byť aj s trošičku menším nástupom. Pár krát sa mi stalo, že som len pri slabučkom brzdení blokoval koleso a následne zadusil motor. Ešte dobre, že tu je ten štartér. Neviem, či by som ju dokázal každý krát nakopnúť. Možno tak na začiatku, keď sú ešte sily, ale neskôr s prichádzajúcim vyčerpaním určite nie.

Nemám absolútne nič, čo by som mohol tejto mašine vytknúť. Motor úplná paráda, brzdy detto a podvozok? Ako inak, vynikajúci. Možno by som pri dlhšom jazdení a na iných terénoch prišiel na niečo iné, ale pri čase ktorý som na nej strávil, mi podvozok vyhovoval. Možno by som ho neskôr o trošičku povolil, ale teraz som na to nemal dôvod.

KTM 300 EXC, pre mňa jasná voľba z tejto trojky.

Video: KTM 300 EXC 2013 - Enduro

Tá čo ma mierne povedaná sklamala, sľubovala nielen z rečí od kolegov ale aj z videí a prezentácií, ovládateľnosť bicykla a dostačujúci výkon. Pravda je síce aj to, že Tomáš Hajduch - Awia napísal o jej menších enduro nedostatkoch, ale čakal som aj tak úplne niečo iné. Niečo lepšie a viac...

Na druhú stranu treba zas ale zdôrazniť, že ak by som mal možnosť pojazdiť na Fríčku dlhšie, možno by som názor zmenil a obľúbil by som si ho. Ale skôr si myslím, že pri mojich požiadavkách na „enduro“ by v mojej garáži neskončil. Tak isto by u mňa neparkoval, keby som ho mal brať ako „trial“. Čo je asi ale najpodstatnejšie, tak by u mňa neparkoval ani ako kríženec. Na enduro sa mi zdá nízky posed, nízko položené rajdy, zlé papučky a možno aj málo výkonu. Na trial sa mi zdá príliš ťažký, vysoký a brzdy boli slabšie aj na trať ktorú sme jazdili.

Stále si hovorím, že je to motorka na také vrnk vrnk po okolí, kde vám netreba výkon závodného endura a aj jeho výška by bola na obtiaž, lenže stále sa neviem zbaviť toho pocitu, že to kompromis a tie nie sú skoro nikdy dobré.

Netvrdím, že si svojho kupca nenájde, veď nakoniec o niečom určite hovorí aj predaná prvá päťtisíc kusová séria. Mne by sa pozdával, keby bol aspoň o 10 kg ľahší, mal vyššie rajdy a trochu viac výkonu

Video: KTM Freeride 2013 - Enduro

Ako poslednú motorečku som pojazdil štvortaktnú 250. Chcelo by sa mi povedať, že najlepšie povozenie na endurovej trati, ale predsa tá dvojtaktná trojstovka sa mi páčila viac. Lenže ak by som mal byť úplne nestranný a zabudnem na moje túžby, tak ozaj je dvapade veľmi slušné povozeníčko. Keď sa vám nechce naháňať nikoho pred vami, alebo ukrajovať sekundy či desatiny, tak vás len tak lážo plážo prevezie po trati bez nejakého zaváhania. Ak si ale zrazu zmyslíte, že predsa len by ste mohli ukázať niečo viac, stačí motor dostať a držať vo vyšších točkách a je to vybavené. Ovládateľnosť na veľmi dobrej úrovni, brzdy ako na trojstovke, akurát že vás tak nevyťahá za ruky.
Túto motorku si viem úplne predstaviť nielen v rukách pokročilých jazdcov, ale aj v menej skúsených rukách začínajúcich endurákov. Ten čitateľný motor s dobrým dávkovaním výkonu je fakt ako stvorený na učenie. K tomu tá ovládateľnosť, no niet čo dodať.

Video: KTM 250 EXC-F 2013

Text: Milan Mikulík - mikulec

Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM CEE. Mikulec jazdí do terénu v oblečení Acerbis a na nohy obúva Forma Dominator Comp.

Foto:
 KTM 300 EXC 2012 KTM Freeride 350 2012 KTM 250 EXC-F 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMKTMKTM
Model:300 EXCFreeride 350250 EXC-F
Rok:201220122012
Novinka:NOVINKA 2012
Kategória:EnduroEnduroEnduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (2T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:293.2 ccm349.7 ccm248.6 ccm
Max. výkon:24.48 k (18.00 kW) / ot.
Kompresný pomer:12.8:1
Vŕtanie x Zdvih:72 x 72 mm88 x 57.5 mm76 x 54,8 mm
Palivový system:karburátorvstrekovaniekarburátor
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:300 mm250 mm300 mm
Zdvih vzadu:335 mm280 mm335 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:260 mm240 mm260 mm
Pneu vpredu:90/90-2190/90-2190/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm210 mm220 mm
Pneu vzadu:120/90-18120/90-18120/90-18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:103.1 kg99.5 kg105.7 kg
Výška sedla:960 mm895 mm960 mm
Rázvor:1471 mm1418 mm1471 mm
Svetlá výška:355 mm325 mm345 mm
Objem nádrže:9.5 l5.5 l9.5 l
Poznámka:
Poznámka:Kick aj el. štartérCena 05/2012 7 280,00,- EURKick aj el. štartér

Pridané: 10.10.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria