Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1907 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29839
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Do finále Sony Xperia X-Night chce aj 12-ročný talent Matěj Česák!

 Zdieľať

Pridané: 11.10.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5318 [Šport - Freestyle MX]

Unikátny skok na BMX predvedie Dušan Antalík - syn známeho gitaristu skupiny Team

 12-ročný český talent Matěj Česák
12-ročný český talent Matěj Česák

Deň D sa nezadržateľne blíži... Už o mesiac – v sobotu 3. novembra - vypukne o 20:00 h na bratislavskom zimnom štadióne Ondreja Nepelu dvojhodinové adrenalínové šialenstvo Sony Xperia Freestyle X-Night.

Organizátorom sa utešene zapĺňa štartová listina, okrem avizovaných hviezd Edgara Torronterasa (Španielsko) a Libora Podmola (Česká republika) je už potvrdený aj štart japonského miláčika Daisuke Suzukiho, ktorý aj vlani rozpálil arénu. K nemu prirátajte z vlaňajška dobre známeho Františka Mácu z Česka ako aj dve hviezdy nastupujúcej generácie – Španiela Maikela Mellera a Francúza Davida Rinalda. Slovenské farby bude reprezentovať v hlavnom štartovom poli jediný zástupca – Bratislavčan Branislav Nikš.

Nezvyčajným zjavom bude aj 12-ročný český talent Matěj Česák (narodený 28. septembra 1999), ktorý si ešte len zvyká na
vystúpenia vo veľkých arénach. Postup do finále by bol v jeho prípade prekvapením.

„Spolu budeme mať v kvalifikácii desať jazdcov, z ktorých šestica najlepších postúpi do finále,“ vysvetľuje systém súťaže promotér Jozef Murín z Boardcore Agency. Prémie sú vypísané vo výške 20 000 eur. „Na začiatku programu máme už tradične pripravené pre divákov jedno veľké prekvapenie, ktoré však z logických dôvodov neprezradím. Môžem len povedať, že návštevníkom ukážeme niečo, čo ešte na Slovensku nevideli!“

Po finále predvedie kompletná desiatka štartujúcich spoločnú jazdu, pri ktorej absolvujú všetky skoky tesne za sebou len s minimálnymi rozostupmi!

V rámci sprievodného programu – v prestávke hlavnej súťaže – sa uskutoční exhibícia BMX. V rámci nej Dušan Antalík – inak syn známeho gitaristu skupiny Team – po prvý raz na Slovensku predvedie skoky na BMX bicykli na veľkej rampe! „Ešte nikto to u nás neskočil... Zvládnuť na bicykli to, čo niektorí ledva zvládnu na motorke, chce za vedro majstrovstva a odvahy. Verím, že to Dudovi vyjde!“ vraví Murín.

Okrem skokov na BMX v podaní Antalíka sa vo vzduchu predvedie aj Tomáš Barta na malej motorke tzv. Pit bike.

Novinkou bude, že organizátori upevnia na motorky a výstroj niektorých borcov profesionálne kamery GoPro a následne premietnu zábery z nich na obrazovke. Diváci tak priamo na mieste zažijú pocit jazdca, ktorý počas letu zvláda náročné triky.

Vstupenky (viac na www.tickeportal.sk) sú v predpredaji za jednotnú cenu 25 eur. Rodiny či partie nadšencov však môžu ušetriť, ako využijú zvýhodnené vstupné Trio a Quatro pre 3 resp. 4-členné skupiny. Majitelia vstupeniek sa môžu na stránke Sony Xperia Freestyle X-Night na facebooku zapojiť do žrebovania o kameru GoPro HD2 a mobil Sony Xperia.

Viac info na www.fmX.sk

Pridané: 11.10.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »