Anketa:
Jazdci Mike Metzger, Rob Adelberg a Jose Miralles mieria do Bratislavy!
ZdieľaťPridané: 05.05.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4435 [Šport - Freestyle MX]
Američan Mike Metzger je prvým človekom na svete, ktorý začal jazdiť freestyle motocross a aj preto sa do sveta tohto mladého športu plného nadšenia, odvahy a kusu „šialenstva“ zapísal ako „The Godfather of Freestyle Motocross“. Zároveň je Mike Metzger prvým Američanom, ktorý sa predstaví na Slovensku.
Jeho premiéra bude 4. júna 2011 v rámci veľkej show Sony Ericsson Freestyle Motocross v Bratislave. Účasť tridsaťpäťročného rodáka z Kalifornie, ktorý si roky drží vo freestyle motokrose tú najlepšiu úroveň a neustále posúva hranice možného ďalej, dvíha kredit pretekov, exhibícií a rôznych akcií všade vo svete.
„Mike Metzger je vo freestyle motocrosse tým, čím je vo Formule 1 Michael Shumacher. Mike bude v Bratislave patriť medzi absotúlnu špičku pretekárov. Vidieť jeho "šialené" skoky na motorke bude skutočným zážitkom. Pretekári z USA sú najlepší na svete, práve oni tento šport vymysleli a stále patria k tým najväčším lákadlám publika všade na svete,“ povedal k potvrdeniu Mikea Metzgera organizátor akcie, Jozef Murín.
Mike Metzger je považovaný tiež za zakladateľa, priekopníka, či inovátora freestyle motokrosu. Je jednou z najväčších osobností tohto športu. Ako prvý na svete predvádzal na motorke triky ako „heel clicler“ alebo „can can“. O jeho kvalitách svedčia v prvom rade výsledky, ktoré dosiahol. Mike Metzger vyhral zlatú medailu na najprestížnejšej akcii X Games v roku 2002 a o rok neskôr dosiahol svetový rekord, keď preskočil na motorke „backflipom“ (saltom vzad) fontány pred Caesars Palace v Las Vegas. Nezabudnuteľný skok meral neuveriteľných 38,5 metrov.
Mladý Austrálčan ROB ADELBERG, jeden z najlepších svetových motorkárov doslova vzlietol z popola po minuloročnom úraze, keď si zlomil obe nohy, opäť predvádza šialené skoky. Temperamentný Španiel JOSE MIRALLES je dvojnásobný vicemajster sveta a obdiv publika si získava aj ako nezabudnuteľný showman. Obaja pretekári sa predstavia na veľkej show Sony Ericsson Freestyle Motocross, prvej v Bratislave.
„Týmito dvoma menami konkurencia akcie výrazne stúpa. Zoznam už potvrdených pretekárov zaručuje vynikajúci adrenalínový zážitok, ktorý by si fmx fanúšikovia nemali nechať ujsť; zažiť to na vlastnej koži je úplne iný pocit, ako sprostredkované informácie, či dojmy,“ povedal k potvrdeniu oboch pretekárov organizátor akcie, Jozef Murín.
Len dvadsaťdvaročný pretekár z Austrálie Rob Adelberg je členom najprestížnejšej freestyle motokrosovej skupiny na svete METAL MULISHA. „Byť prijatý do ´fmx rodiny´, za čo je táto skupina považovaná, majú možnosť len tí najlepší, ktorí dosahujú ten najvyšší rider level, akými sú TOP pretekári Jeremy Stenberg, Cam Sinclar alebo Brian Deegan,“ vysvetlil Jozef Murín. Rob Adelberg zavíta do Bratislavy, aby predviedol svoje šialené skoky a backflipové kombinácie, pri ktorých diváci doslova vrieskajú od strachu. Najlepším potvrdením nesmiernych kvalít Roba Adelberga je jeho pravidelná účasť na Extrem Freestylers alebo jeho účasť na akcii spred pár týždňov X - Fighters v Dubaji. „Tento mladý Austrálčan je ďalším obrovským lákadlom a určite v boji o najvyššie priečky poriadne zamieša karty,“ doplnil Jozef Murín.
Rodák z Barcelony Jose Miralles sa na Slovensku predstavil už vlani, keď sa v Košiciach umiestnil na treťom mieste, iba pár bodov za dvojnásobným majstrom sveta Remim Bizuarom a Liborom Podmolom. Aj preto sa očakáva, že sa bude chcieť tohto roku predviesť v čo najlepšej forme a zaútočiť na prvé miesto. „Jeho čistý štýl jazdenia a úžasné skoky na motorke dvíhali divákov zo sedadiel Steel Arény už minulý rok. Preto sme sa rozhodli tohto pretekára predstaviť a ukázať aj divákom v Bratislave,“ dodal Jozef Murín.
Jose Miralles je dvojnásobný vicemajster sveta vo freestyle motokrose a doslova dýcha na krk tým najlepším pretekárom, ktorí sú tesne pred ním. Temperamentný Španiel je nielen fantastický skokan, ale aj vynikajúci showman, ktorý dobre vie, ako zabaviť publikum. „Pri pohľade na jeho jazdu vám ztuhne krv v žilách. Jeho štýl a celkové prevedenie jeho trikov je absolútne dokonalé,“ uzavrel Jozef Murín.
Sony Ericsson Freestyle Motocross predstaví tých najlepších freestylových motorkárov z celého sveta. Okrem Mikea Metzgera nastúpi na štart aj úradujúci majster sveta vo freestyle motokrose Libor Podmol. O ďalších pretekároch, ktorí postupne potvrdzujú svoju účasť, Vás budeme včas informovať. Prvá freestyle motokrosová show v Bratislave sa uskutoční v priestoroch novozrekonštruovanej arény Ondreja Nepelu. Vstupenky sú už v predpredaji v sieti Ticketportal, ako aj na www.ticketportal.sk len za 25 eur.
Sony Ericsson Freestyle Motocross je jedinečná show toho najlepšieho; ponúka saltá a dychvyrážajúce extrémne skoky na motorkách v úžasných svetelných a hudobných efektoch. Fanúšikovia sa môžu tešiť na nových špičkových pretekárov, ktorí sa na Slovensku predstavia prvýkrát. Tí najlepší freestyloví pretekári z celého sveta sa tohto roku pobijú o sumu 20 000 eur. Súčasťou programu budú aj rôzne sprievodné akcie.
V minulosti hostili jedinečnú motocrosovú show Košice. Jej tri predchádzajúce úspešné ročníky prilákali do slovenskej východnej metropoly viac ako 25 000 fanúšikov freestyle motocrossu. Obľúbená akcia si z roka na rok získava viac fanúšikov.
![]() |
- Oficiálny názov podujatia: Sony Ericsson Freestyle Motocross
- Dátum: 4. jún 2011 o 20.00 hod.
- Miesto: Aréna Ondreja Nepelu v Bratislave
- Predpredaj v sieti Ticketportal
- Cena vstupeniek: 25 a 35 eur
- Viac informácií nájdete na www.fmx.sk
Pridané: 05.05.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Libor Podmol potvrdil účasť na Sony Ericsson Freestyle Motocross v Bratislave 2011 - Redakcia
- Súťaž o 10 vstupeniek na Sony Ericsson Freestyle Motocross 2011 v Bratislave - Redakcia
- Sony Ericsson Freestyle Motocross 2011 v Bratislave - Redakcia
- Do finále Sony Xperia X-Night chce aj 12-ročný talent Matěj Česák! - Redakcia
- Vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Motocross až do Vianoc za jedinečnú cenu! - Redakcia
- Sony Ericsson Freestyle Motocross opäť na Slovensku - Redakcia
- Sony Ericsson Freestyle Motocross 2010 v Košiciach za nami - Redakcia
- Sony Ericsson Freestyle motocross 2011 - haro007
- Atraktívny sprievodný program Sony Ericsson Freestyle motocross show bude plný extrémnych kúskov, odvahy, šialenstva a krásy - Redakcia
- Videopozvánka na Sony Xperia Freestyle X-night 2012 v Bratislave - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!