ISSN 1336-6491 | Online: 2378 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vespa 946 pre rok 2013

 Zdieľať

Pridané: 10.11.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5769 [Bleskovky - Novinky]

Koncept skútra Vespa 46, ktorý bol predstavený minulého roku na výstave EICMA 2011 v Miláne, dostal konečnú podobu a verejnosti sa ukáže ako inak, práve na výstave EICMA 2012.

Seriál článkov - Novinky 2013:

| Seriál článkov: Novinky 2013 |

Minulý rok bol predstavený na výstave EICMA 2011 koncept Vespa 46

08.11.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8243 [Bleskovky - Novinky]

-

Naživo výstava EICMA Miláno 2011 - Vespa, Piagio, Moto Guzzi a Aprilia

Piaggio Group má pod svojimi krídlami viacero hlavne talianských značiek a predstavila viacero noviniek.

 

Vespa 946 vychádza z konceptu skútra Vespa 46, ktorý bol predstavený minulého roku na výstave EICMA 2011. Futuristicky vyzerajúci skútrik teraz dostal jasné tvary, nie tak vzdialené od samotnej Vespy 46. Koncept a samotný produkčný skúter sú inšpirované modelom MP6, modelom ktorý rozbehol práve značku Vespa. Kombinácia rôznych materiálov a spojenie klasického vzhľadu MP6-ky s modernými krivkami, nechala vyniknúť každý detail nového skútra.

Nejde však len o vzhľad. Nová Vespa 946 bude poháňaná motorom o objeme 125 ccm s troma ventilmi na valci. Elektronické vstrekovanie má zabezpečiť nízku spotrebu (na jeden liter paliva by mala táto Vespa prejsť 55 kilometrov) a zníženie emisií o 30%.

Video: VESPA 946 2013

Info & foto: www.motoblog.it

Pridané: 10.11.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2013:

| Seriál článkov: Novinky 2013 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »