Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2459 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29798
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17612)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12186)
Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

MV Agusta Brutale 800 pre rok 2013

 Zdieľať

Pridané: 02.11.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5596 [Bleskovky - Novinky]

Nový trojvalcový motor, vysoký výkon aj krútiaci moment, nastaviteľné odpruženie a kopec elektroniky, robia novú MV Agustu Brutale 800 silným konkurentom v kategórii naháčov strednej triedy.

Seriál článkov - Novinky 2013:

| Seriál článkov: Novinky 2013 |

Dizajn a grafika nenechajú nikoho na pochybách v tom, že ide o stroj z dielne MV Agusty. Charakteristické krivky rady Brutale v kombinácii s výkonným trojvalcovým motorom s objemom do 800 ccm, iste prinesú jej majiteľom nekonečnú radosť z jazdy. MV Agusta Brutale 800 stojí na pomedzí 4 valcových a 3 valcových modelov talianskej značky, avšak má viac spoločného s modelmi Brutale 675 a F3.

Nový trojvalcový motor s objemom 798 ccm prichádza s maximálnym výkonom 92 kW pri 11.600 ot./min. a max. krútiacim momentom 81 Nm pri 8.600 ot./min. Spolu so suchou hmotnosťou stroja 167 kilogramov, prináša slušný pomer výkon/váha.

Elektronika na tomto biku prichádza vo forme systému MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System), ktorý spája rôzne elektronické systémy aby lepšie spolupracovali so samotným motorom. Na Brutale 800 nechýbajú systémy ako ride-by-wire či trakčná kontrola. K dispozícii sú tri predvolené palivové mapy a jedna úplne nastaviteľná samotným jazdcom. Kontrola trakcie prináša možnosť ôsmych módov nastavenia. Príplatkový je systém EAS (Electronically Assisted Shift).

Odpruženie zabezpečuje vpredu 43 milimetrová nastaviteľná vidlica a vzadu je taktiež nastaviteľný tlmič. O brzdenie sa vpredu postarajú štvor-piestikové radiálky od Bremba spolu s 320 mm kotúčmi. Vzadu bude kotúč o priemere 220 mm s dvoj-piestikovým strmeňom.

Nová MV Agusta Brutale 800 sa bude vyrábať v štyroch farebných kombináciách: Ruby Metallic Red/Silver (červená/strieborná), White/Mamba Red (biela/červená), Matt metallic Grey/Pearl White (sivá/biela) a White/Blue Pearl “ITALIA” (biela/modrá).

Základná cena modelu bude 9.990€ so systémom EAS 10.390€ ( MV Agusta Brutale 800 “ITALIA” bude dostupná iba so systémom EAS).

Info & foto: mvagusta.press

Pridané: 02.11.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

MV Agusta Brutale 800 2013:

Foto:
MV Agusta Brutale 800 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:MV Agusta
Model:Brutale 800
Rok:2013
Novinka:NOVINKA 2013
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)
Objem:798 ccm
Max. výkon:125.1 k (92.0 kW) / 11600 ot.
Max. krútiaci moment:81 Nm / 8600 ot.
Kompresný pomer:13.3 : 1
Vŕtanie x Zdvih:79 x 54.3 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:125 mm
Zdvih vzadu:125 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:167 kg
Výška sedla:810 mm
Rázvor:1380 mm
Dĺžka:2085 mm
Šírka:725 mm
Svetlá výška:160 mm
Objem nádrže:16.6 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:245 km/h
Poznámka:
Cena 05/2013 10 290,- €

Seriál článkov - Novinky 2013:

| Seriál článkov: Novinky 2013 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »