Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1659 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29787
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17606)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12181)
Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dočkáme sa bezpečnejších ciest aj na Slovensku?

 Zdieľať

Pridané: 29.11.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 9954 [Novinky - Oznam]

Štatistiky nehodovosti na slovenských cestách ukazujú alarmujúce čísla. Za jeden rok príde približne k 22 000 nehodám. Preto sa dnes na pôde Centra bezpečnej jazdy pri Orechovej Potôni stretli dopravní odborníci zo Slovenska, Rakúska, Maďarska, Poľska a Českej Republiky. Ich cieľom bolo hľadať spôsob ako toto vysoké číslo znížiť. Odborníci sa zhodli, že Slovensku by pomohol nový moderný systém vzdelávanie vodičov.

„Ak by sme sa inšpirovali úspešnými zahraničnými príkladmi, mohli by sme výrazne znížiť nehodovosť na slovenských cestách,“ tvrdí Ing. Milan Troška, riaditeľ výcvikového programu Centra bezpečnej jazdy v areáli Slovakia Ring. V roku 2003 vstúpil v Rakúsku do platnosti zákon, implementujúci multifázové vzdelávanie. To v praxi znamená, že po absolvovaní autoškoly vodiči prejdú ďalšími dvoma kurzami v oblasti zdokonaľovania zručnosti v rámci autoškoly a na školení bezpečnej jazdy. Okrem dopravnej vyhlášky a základnej techniky ovládania auta sa vodiči naučia správne reagovať v krízových situáciách ako pretáčavý, či nedotáčavý šmyk alebo si vyskúšajú reakcie auta počas aquaplaningu.

Po prvých troch rokoch od uvedenia do praxe sa v Rakúsku znížila nehodovosť u prvovodičov o 28 percent. Preto sa dnes dopravní odborníci rozprávajú o zavedení modernejšieho vzdelajúceho systému na Slovensku. „Ak by sme dnes naštartovali efektívnu debatu so všetkými relevantnými stranami, efektívne vzdelávanie by sa mohlo stať realitou už blízkej dobe,“ myslí si Milan Troška.

„Aj keď sú dnes školenia bezpečnej jazdy nepovinné, našimi kurzami prejde ročne vyše 5000 vodičov. Stretávame sa iba s pozitívnymi reakciami. Sme presvedčení, že povinné kurzy bezpečnej jazdy by výrazne prispeli k zvýšeniu bezpečnosti na slovenských cestách. Na kurzy totiž prichádzajú vodiči, ktorí vôbec nevedia reagovať v krízových situáciách,“ tvrdí Ing. Milan Troška.

K tomu, aby sme mohli aj na Slovensku úspešne odštartovať nové moderné vzdelávanie, si za jeden rokovací stôl musí sadnúť niekoľko strán. Ministerstvo vnútra, policajné prezídium, BEZOP, dopravní analytici a odborníci sú tí, od ktorých závisí plánovanie a modelovanie systému. K akcelerácií tohto procesu prispela dnešná konferencia v priestoroch Centra Bezpečnej jazdy, pri Orechovej Potôni. Po prvýkrát sa stretli všetky zainteresované strany, ktoré si vytýčili spoločný ciel, skoré vybudovanie nového systému vzdelávania. Diskusia bude pokračovať ďalšími spoločnými krokmi.

Zdroj: Centrum bezpečnej jazdy, drivingacademy.sk

Pridané: 29.11.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »