Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1801 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17137)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11666)
Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dočkáme sa bezpečnejších ciest aj na Slovensku?

 Zdieľať

Pridané: 29.11.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 9760 [Novinky - Oznam]

Štatistiky nehodovosti na slovenských cestách ukazujú alarmujúce čísla. Za jeden rok príde približne k 22 000 nehodám. Preto sa dnes na pôde Centra bezpečnej jazdy pri Orechovej Potôni stretli dopravní odborníci zo Slovenska, Rakúska, Maďarska, Poľska a Českej Republiky. Ich cieľom bolo hľadať spôsob ako toto vysoké číslo znížiť. Odborníci sa zhodli, že Slovensku by pomohol nový moderný systém vzdelávanie vodičov.

„Ak by sme sa inšpirovali úspešnými zahraničnými príkladmi, mohli by sme výrazne znížiť nehodovosť na slovenských cestách,“ tvrdí Ing. Milan Troška, riaditeľ výcvikového programu Centra bezpečnej jazdy v areáli Slovakia Ring. V roku 2003 vstúpil v Rakúsku do platnosti zákon, implementujúci multifázové vzdelávanie. To v praxi znamená, že po absolvovaní autoškoly vodiči prejdú ďalšími dvoma kurzami v oblasti zdokonaľovania zručnosti v rámci autoškoly a na školení bezpečnej jazdy. Okrem dopravnej vyhlášky a základnej techniky ovládania auta sa vodiči naučia správne reagovať v krízových situáciách ako pretáčavý, či nedotáčavý šmyk alebo si vyskúšajú reakcie auta počas aquaplaningu.

Po prvých troch rokoch od uvedenia do praxe sa v Rakúsku znížila nehodovosť u prvovodičov o 28 percent. Preto sa dnes dopravní odborníci rozprávajú o zavedení modernejšieho vzdelajúceho systému na Slovensku. „Ak by sme dnes naštartovali efektívnu debatu so všetkými relevantnými stranami, efektívne vzdelávanie by sa mohlo stať realitou už blízkej dobe,“ myslí si Milan Troška.

„Aj keď sú dnes školenia bezpečnej jazdy nepovinné, našimi kurzami prejde ročne vyše 5000 vodičov. Stretávame sa iba s pozitívnymi reakciami. Sme presvedčení, že povinné kurzy bezpečnej jazdy by výrazne prispeli k zvýšeniu bezpečnosti na slovenských cestách. Na kurzy totiž prichádzajú vodiči, ktorí vôbec nevedia reagovať v krízových situáciách,“ tvrdí Ing. Milan Troška.

K tomu, aby sme mohli aj na Slovensku úspešne odštartovať nové moderné vzdelávanie, si za jeden rokovací stôl musí sadnúť niekoľko strán. Ministerstvo vnútra, policajné prezídium, BEZOP, dopravní analytici a odborníci sú tí, od ktorých závisí plánovanie a modelovanie systému. K akcelerácií tohto procesu prispela dnešná konferencia v priestoroch Centra Bezpečnej jazdy, pri Orechovej Potôni. Po prvýkrát sa stretli všetky zainteresované strany, ktoré si vytýčili spoločný ciel, skoré vybudovanie nového systému vzdelávania. Diskusia bude pokračovať ďalšími spoločnými krokmi.

Zdroj: Centrum bezpečnej jazdy, drivingacademy.sk

Pridané: 29.11.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!

Ďalšie vtipy »