Anketa:
Dočkáme sa bezpečnejších ciest aj na Slovensku?
ZdieľaťPridané: 29.11.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 8861 [Novinky - Oznam]
Štatistiky nehodovosti na slovenských cestách ukazujú alarmujúce čísla. Za jeden rok príde približne k 22 000 nehodám. Preto sa dnes na pôde Centra bezpečnej jazdy pri Orechovej Potôni stretli dopravní odborníci zo Slovenska, Rakúska, Maďarska, Poľska a Českej Republiky. Ich cieľom bolo hľadať spôsob ako toto vysoké číslo znížiť. Odborníci sa zhodli, že Slovensku by pomohol nový moderný systém vzdelávanie vodičov.
Seriál článkov - Bezpečnosť na cestách:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Bezpečnosť na cestách | Nasledujúci
„Ak by sme sa inšpirovali úspešnými zahraničnými príkladmi, mohli by sme výrazne znížiť nehodovosť na slovenských cestách,“ tvrdí Ing. Milan Troška, riaditeľ výcvikového programu Centra bezpečnej jazdy v areáli Slovakia Ring. V roku 2003 vstúpil v Rakúsku do platnosti zákon, implementujúci multifázové vzdelávanie. To v praxi znamená, že po absolvovaní autoškoly vodiči prejdú ďalšími dvoma kurzami v oblasti zdokonaľovania zručnosti v rámci autoškoly a na školení bezpečnej jazdy. Okrem dopravnej vyhlášky a základnej techniky ovládania auta sa vodiči naučia správne reagovať v krízových situáciách ako pretáčavý, či nedotáčavý šmyk alebo si vyskúšajú reakcie auta počas aquaplaningu.
![]() |
Po prvých troch rokoch od uvedenia do praxe sa v Rakúsku znížila nehodovosť u prvovodičov o 28 percent. Preto sa dnes dopravní odborníci rozprávajú o zavedení modernejšieho vzdelajúceho systému na Slovensku. „Ak by sme dnes naštartovali efektívnu debatu so všetkými relevantnými stranami, efektívne vzdelávanie by sa mohlo stať realitou už blízkej dobe,“ myslí si Milan Troška.
„Aj keď sú dnes školenia bezpečnej jazdy nepovinné, našimi kurzami prejde ročne vyše 5000 vodičov. Stretávame sa iba s pozitívnymi reakciami. Sme presvedčení, že povinné kurzy bezpečnej jazdy by výrazne prispeli k zvýšeniu bezpečnosti na slovenských cestách. Na kurzy totiž prichádzajú vodiči, ktorí vôbec nevedia reagovať v krízových situáciách,“ tvrdí Ing. Milan Troška.
![]() |
K tomu, aby sme mohli aj na Slovensku úspešne odštartovať nové moderné vzdelávanie, si za jeden rokovací stôl musí sadnúť niekoľko strán. Ministerstvo vnútra, policajné prezídium, BEZOP, dopravní analytici a odborníci sú tí, od ktorých závisí plánovanie a modelovanie systému. K akcelerácií tohto procesu prispela dnešná konferencia v priestoroch Centra Bezpečnej jazdy, pri Orechovej Potôni. Po prvýkrát sa stretli všetky zainteresované strany, ktoré si vytýčili spoločný ciel, skoré vybudovanie nového systému vzdelávania. Diskusia bude pokračovať ďalšími spoločnými krokmi.
Zdroj: Centrum bezpečnej jazdy, drivingacademy.sk
Pridané: 29.11.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Bezpečnosť na cestách:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Bezpečnosť na cestách | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Veľa štastných kilometrov - Diger
- Bezpečnosť na cestách: Praktické rady pre vodičov áut aj motocyklov na začiatku sezóny - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Cena novinky Honda Transalp je 9 990 eur
- Harley-Davidson oslavuje 120. výročie a predstavuje nové motocykle
- Šťastné a veselé a všetko dobré do roku 2023!
- Bratislavou a Košicami sa previezli santovia na Vespách
- CFMOTO priniesla nové modely motocyklov a koncept NK-C22
- EICMA 2022: BMW ľahko inovovalo model R 1250 R
- EICMA 2022: Indian predstavuje nový Challenger Elite a zmeny na FTR
- EICMA 2022: Vespa a Piaggio - nová GTV, nezvyčajné farby na Primavera, inovovaný elektroskúter One
- EICMA 2022: Moto Guzzi predstavila V9 Bobber vo verzii Special Edition
- EICMA 2022: Aprilia ukázala Extremu, ostrejšiu verziu RS660, aj elektrický stroj
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal: Dottore
Kontrolovaný řidič k policajtovi: „Měli byste si to lépe zorganizovat. Jeden policajt mi včera sebere řidičák a dnes druhý mi chce dát pokutu za to, že ho nemám.“