Anketa:
Festa di natale Moto Guzzi
ZdieľaťPridané: 12.12.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 3959 [Novinky - Pozvánka]
Slovenský preklad znie: Vianočný večierok Moto Guzzi, ale v našom prípade znie preklad: Kapustnica Guzzi u Deda.
Moto Guzzi Slovensko a predajňa motocorse pripravila pre svojich zákazníkov a fanúšikov (pred)vianočnú kapustnicu s prekvapením. Z facebooku aj z plagátu je už asi jasné, aké prekvapenie pre nás dedo mráz má nachystané.
![]() |
Párty sa bude konať 18.12.2012 so začiatkom o 19:00 hod "U DEDA". Nachystaná bude kapustnica z bezodného hrnca a sľúbené prekvapenie. Svoju účasť treba potvrdiť mejlom na info@motocorse.sk do pondelka 17.12.2012.
Pre všetkých účastníkov predvianočnej párty prihlásených cez facebook a mejl, predajňa motocorse pripravila krátkodobú a neopakovateľnú vianočnú zľavu 30% na oblečenie a iné príslušenstvo značiek Guzzi, Triumph, Husqvarna a MV Agusta. Ku všetkým ostatným doplnkom, ktoré vám padnú do oka v obchode sa postavíme aspoň z tretiny tak ústretovo.
![]() |
Vďaka Dedovi Mrázovi bude zľava priznaná aj neúčastníkom párty u Deda a počas týždňa od 17.12. do 23.12.2012 platí akcia 30% na oblečenie a doplnky týchto značiek: Moto Guzzi, Triumph, MV Agusta a Husqvarna. Neváhaj a využi možnosť doplniť si svoj šatník o štýlové veci.
poznámka: Vstup a kapustnica je pre každého prihláseného cez FB a info@motocorse.sk . Ostatné jedlo, pitie, ženy :-) si rieši každý sám.
Pridané: 12.12.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici
- Vyskúšali sme motokrosové Husqvarny 2017 v Beckove
- Štefan Svitko - Dolaďovanie dakarskej formy na Záhorí
- Vyskúšali sme: KTM 450 EXC Six Days 2015 v slovenských farbách
- Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2016
- Dunlop Geomax MX52 – Pneumatiky na stredný až tvrdý povrch
- Porovnávačka alpine bikov - 3x Beta - Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special
- Čižmy Forma Dominator Comp – Spolu už štyri roky
- Slovakia MX & QUAD Championships – MOTOCORSE CUP 2015
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!