Anketa:
HMC Moto Show
ZdieľaťPridané: 15.04.2004 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8501 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]
Oslávte s nami 10 rokov Hondy v Košiciach. Pozývame Vás na stretnutie
s bezpečnými a spoľahlivými automobilmi rýchlymi a dravými motocyklami
a motorovými strojmi ohľaduplnými k životnému prostrediu značky HONDA na košickom letisku dňa 24. 04. 2004 od 10.00 do 15.00 hod.
Čaká Vás veľa zábavy:
- široká ponuka automobilov s možnosťou skúšobnej jazdy mimo areál letiska (podmienky: platný vodičský preukaz)
- novinky modelového roku 2004 a prevádzacie modely motocyklov s možnosťou skúšobnej jazdy vo vyhradenom priestore (podmienky: platný VP, vlastná výstroj – prilba, bunda, dlhé nohavice, vhodná obuv a vratná záloha pre prípad poškodenia motocykla 5-10 tis.)
- ukážka motorových strojov
- atrakcie pre deti
- motokáry a štvorkolky
- Nebude chýbať občerstvenie a tombola (auto na víkend, let balónom, krovinorez)
![]() |
Vstupné:
80,- Sk, deti do 15 rokov zdarma (zlosovateľné vstupenky do tomboly)
POZOR: Každý kto bude mať na sebe pri vstupe na akciu tričko motoride.sk má vstup zdarma!
Kedy a kde:
V sobotu 24. 04. 2004 na košickom letisku (vstup od aeroklubu) od 10.00 do 15.00 hod
Motocykle k dispozícii na skúšobné jazdy:
Honda CBR 1000 RR, Honda GL 1800 Gold Wing - záloha 10.000,- Sk
Honda VT 750 C Shadow, Honda CBF 600, Honda Jazz NSS 250, Honda CBR 125 R, Honda XR 125 L, Honda Lead SCV 100 - záloha 5.000,- Sk
Organizátor:
HMC a. s., Osloboditeľov 42, 040 17 Košice – Barca, tel: 055 72 82 215, fax: 055 72 82 216, e-mail: hondamoto@honda-kosice.sk
Pridané: 15.04.2004 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- HONDA BIKE DAY 4 - Awia
- HMC Motoshow - Testovací deň pre širokú verejnosť - Awia
- HONDA BIKE DAY 2003 - Awia
- Výstava motocyklov Budapešť 2006 - MajoKE
- Prehľad víťazov Rely Dakar - sita
- Crazy Moto Show 2006 Honda bike day 6 - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!