Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3215 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29837
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12205)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prestavba: Taliansky Angličan alebo Triumph Jerolamo od Mr.Martini

 Zdieľať

Pridané: 04.03.2013 Autor: Vlcko
Čitatelia: 5376 [Technika - Úpravy motocyklov]

Zaujímavá prestavba Triumph-u Legend TT 900 MY 2000 prišla zo slnečného Talianska, kde sa znova do sýtosti vybláznil taliansky cit pre dizajn. Jerolamo vyzerá elegantne, priam gentlemansky a britsky, no stále má ostrosť typickú pre café racer-y. Ako inšpirácia poslúžil už legendárny Norton Max.

Premena zasiahla veľkú časť motocykla, a ako je zvykom v Taliansku, zahŕňa tie najkvalitnejšie dostupné komponenty.

Technika a dizajn

Predná časť je kompletne premenená podľa vzoru Ducati so 17 palcovým kolesom, dvojicou 320 mm kotúčov brzdených 4-piestikmi od Bremba, tak isto predná upside-down vidla od firmy Showa a nové riadidlá. Chrómovaný blatník je zaujímavo upevnený štvoricou chrómových trubiek. Pôvodné ostalo len svetlo, ktoré dostalo luxusnejší vzhľad vďaka pochrómovaniu. Obutie dodala nemecká firma Metzeler.

 Premenená predná časť
Premenená predná časť

Zadná časť je tiež úplne re-dizajnovaná, zaujme chrómový rám pod sedadlom. Dodáva motorke štíhlosť v kontraste s obrovským motorom. Originálnu kyvku nahradila predĺžená kyvka so 95´Speedtriplu T309, ktorá vyniká v celkovom dojme vďaka absencii zadného blatníka. Pod palivovú nádrž sa dostala elektrika, pôvodne umiestnená pod sedadlom. Chrómový výfuk dotvárajúci dizajn motorky pochádza od talianskej firmy Zard.

 Zadná časť s novým výfukom a predĺženou kyvkou
Zadná časť s novým výfukom a predĺženou kyvkou

Nádherný retro lak na nádrži a komponentoch má na svedomí ďalšia talianska firma Carrozzeria Aerre Pescantina. Čerešničkou na torte je krásne ručne šité sedadlo vo vínovo-červenej farbe. Hold Taliani vedia ako na to.

 Chuťovka v podobe nového sedadla
Chuťovka v podobe nového sedadla

Detaily

Na celom motocykli však nájdeme aj rôzne drobné vychytávky, ktoré dotvárajú výsledný dizajn. Spomeniem napríklad zaklapávajúce veko od nádrže, zadné svetlo, alebo nosič špz-tky. Prestavba sa predstavila v kategórií Racer & Scrambler na Moto Expo 2013 vo Verone.

Info & foto : Twowheelsblog

Pridané: 04.03.2013 Autor: Vlcko Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »