Anketa:
Elektrický superšport? Áno, Energica eCRP
ZdieľaťPridané: 03.03.2013 Autor: Vlcko
Čitatelia: 5282 [Bleskovky - Novinky]
Hudba budúcnosti. Aj tak by sa dal nazvať koncept talianskej značky Energica s označením eCRP. Poskytne jazdu v rýchlosti až 220 kilometrov za hodinu a to ekologicky veľmi šetrným spôsobom.
Technika
Výkon 100kW a dojazd 150 kilometrov na plne nabitú batériu. Záujímavé hodnoty v spojení s najkvalitnejšími komponentami. Brzdy Brembo, Marzocchi vidla, Marchesini kolesá a pneumatiky Pirelli Diablo Rosso II robia z motorky naozaj športové náradie budúcnosti. Zrodenie motocykla nie je náhoda, ale spojenie desaťročia skúseností značky CRP v závodnom priemysle a práce inžinierov. Model majú na svedomí také mená, ako Joseph Bernicchia (bývalý vedúci odboru riadenia a vedenia Aprilia Superbike), alebo Gaetano Cocco (bývalý šéf projektu Aprilie RSV 1000).
![]() |
Energica eCRP |
Dizajn
Dizajnovo je motorka naozaj zaujímavá, takmer na nerozoznanie od klasických superšportov. V prednej časti na prvý pohľad zaujme výrazná dvojica svetlometov. Motocykel dostal ekologickú zeleno-bielu kombináciu farieb, kde celkový dojem dotvára zadné pruženie v rovnakej zelenej farbe aká je použitá na karosérií.
![]() |
Predstavenie
Motocykel bol prvýkrát vystavený na EICMA 2011, ale prví záujemcovia si ho môžu vyskúšať 3. marca v meste Largo Sant’Agostino neďaleko Modeny v rámci enviromentálne orientovanej výstavy. Záujemcovia budú mať k dispozícií výkonný a ekologický motocykel na špeciálnej trati, kde bude k dispozícií technický personál. Cena motocykla by sa mala pohybovať okolo 18 000 €.
![]() |
Info & foto: motoblog.it
Pridané: 03.03.2013 Autor: Vlcko Zdieľať
Súvisiace články:
- EICMA Miláno 2014 - Energica Eva 2015 - elektrický naháč - Awia
- Energica pripravila elektro superbike Ego45 - 136k a 195Nm - datadive
- Pozri si V21L, elektrický špeciál Ducati pre triedu MotoE - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- KTM predstavila úplne nový dvojtaktný Freeride 250R a upravený Freeride 350
- Konečne ľahké cestné enduro - CCM GP-450 Adventure
- Čo jej obuť - Pneumatiky na skúter
- Prestavba: Ducati Monster „Flat track“
- Prestavba: Esordio od Ruote Rugginose
- Predstavenie: Soltador Cruiser od úpravcu Hamann
- Veľká fotogaléria: Predstavenie tímu Yamaha Factory Racing MotoGP 2013
- Prestavba: Radical Ducati 7½ Sportiva
- Predstavenie: Tím Yamaha Factory Racing pre MotoGP 2013
- Predstavenie: Ďalšie nové modely Harley-Davidson pre rok 2013
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!