ISSN 1336-6491 | Online: 3540 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29837
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12205)
Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

Elektrický superšport? Áno, Energica eCRP

 Zdieľať

Pridané: 03.03.2013 Autor: Vlcko
Čitatelia: 5282 [Bleskovky - Novinky]

Hudba budúcnosti. Aj tak by sa dal nazvať koncept talianskej značky Energica s označením eCRP. Poskytne jazdu v rýchlosti až 220 kilometrov za hodinu a to ekologicky veľmi šetrným spôsobom.

Technika

Výkon 100kW a dojazd 150 kilometrov na plne nabitú batériu. Záujímavé hodnoty v spojení s najkvalitnejšími komponentami. Brzdy Brembo, Marzocchi vidla, Marchesini kolesá a pneumatiky Pirelli Diablo Rosso II robia z motorky naozaj športové náradie budúcnosti. Zrodenie motocykla nie je náhoda, ale spojenie desaťročia skúseností značky CRP v závodnom priemysle a práce inžinierov. Model majú na svedomí také mená, ako Joseph Bernicchia (bývalý vedúci odboru riadenia a vedenia Aprilia Superbike), alebo Gaetano Cocco (bývalý šéf projektu Aprilie RSV 1000).

 Energica eCRP
Energica eCRP

Dizajn

Dizajnovo je motorka naozaj zaujímavá, takmer na nerozoznanie od klasických superšportov. V prednej časti na prvý pohľad zaujme výrazná dvojica svetlometov. Motocykel dostal ekologickú zeleno-bielu kombináciu farieb, kde celkový dojem dotvára zadné pruženie v rovnakej zelenej farbe aká je použitá na karosérií.

Predstavenie


Motocykel bol prvýkrát vystavený na EICMA 2011, ale prví záujemcovia si ho môžu vyskúšať 3. marca v meste Largo Sant’Agostino neďaleko Modeny v rámci enviromentálne orientovanej výstavy. Záujemcovia budú mať k dispozícií výkonný a ekologický motocykel na špeciálnej trati, kde bude k dispozícií technický personál. Cena motocykla by sa mala pohybovať okolo 18 000 €.

Info & foto: motoblog.it

Pridané: 03.03.2013 Autor: Vlcko Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »