Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2087 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28555
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17006)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11549)
Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (42)  [Verzia pre tlač] Tlač

Beštia vypustená – KTM 1290 Super Duke R 2014

 Zdieľať

Pridané: 01.10.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 14431 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

V KTM vypustili oficiálne info o očakávanom 1290 Super Duke R 2014. 180 koní, 144 Nm a suchá hmotnosť 189 kilogramov. Beštia je teda vypustená, zdá sa že rovno zo samotných brán pekelných.

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Z nuly na 200 km/h za 7.2 sekundy, údajne s nízkou spotrebou paliva a servisným intervalom 15.000 kilometrov. Vidlicový dvojvalec s uhlom valcov 75° vŕtaním 108 mm a zdvihom 71 mm dáva jasne najavo, že filozofia objem ničím nenahradíš je na mieste. Motor o objeme 1301 ccm vyprodukuje maximálny výkon 132 kW pri 8.870 ot./min a maximálny krútiaci moment 144 Nm. Rovná stovka „Izákov“ je však dostupná už pri 2.500 ot./min. Výbušný charakter motora je zdá sa zaručený, záťah od podlahy tak isto.

Aby si nového Super Duke-a kúpil aj niekto bez sklonov k sebadeštrukcii, namontovali naň hádam najlepší dostupný brzdový systém. Radiálne štvor piestikové monobloky Brembo M50 sa budú zahryzávať do 320 mm kotúčov. Brzdový systém bude pod dohľadom ABS-ka, čo nie je žiadna prevratná informácia, ale ABS bude možné prepnúť do režimu supermoto v ktorom bude dovolené poslať zadné koleso do pekného šmyku.


Dávkovanie výkonu je zabezpečené systémom Ride-by-Wire, výkon je na viac kontrolovaný aj trakčnou Kontrolou. K dispozícii sú tri režimy nastavenia palivových máp. Street a Sport s dodávkou plného výkonu a režim Rain s obmedzeným výkonom. Nuž a aby sa nezabudlo, ABS aj kontrolu trakcie je možné úplne vypnúť.

Prístrojovú dosku, ovládače a mnoho ďalších detailov poznáme už z modelu KTM 1190 Adventure. Super Duker R je však motorka z úplne inej kategória. Subjektívne, nádherný agresívny dizajn nedáva pochýb o tom, odkiaľ tento bike pochádza. Denné LED svietenie sa zdá byť krajšie zapracované do dizajnu než na cestovateľskom biku rovnakej značky. Odhalené mechanické prvky nadšencov len a len potešia. Chróm-molybdénový hlavný rám v oranžovej farbe nesie prepracovaný motor a pekne spracovaná je aj koncovka výfuku, ktorú zrejme každý nadšenec okamžite vymení za čosi menšie, trebárs aj s nápisom Akrapovič. Darmo, zvuk prototypu tejto motorky je skrátka návykový.

Pozadia / Wallpapers:

Wallpaper_1290_Superduke_Still_Orange
Wallpaper_1290_Superduke_Still_Orange_with_rider

Video: KTM 1290 Super Duke R - Niečo veľké sa blíži

Video: KTM 1290 SUPER DUKE R - Pokračovanie "Beštia unikla"

Pridané: 01.10.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

KTM 1290 SuperDuke R 2014:

Foto:
KTM 1290 SuperDuke R 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTM
Model:1290 SuperDuke R
Rok:2014
Novinka:NOVINKA 2014
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec V75° (4T)
Objem:1301 ccm
Max. výkon:179.5 k (132.0 kW) / 8870 ot.
Max. krútiaci moment:144 Nm / ot.
Vŕtanie x Zdvih:108 x 71 mm
Palivový system:vstrekovanie
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:125 mm
Zdvih vzadu:156 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:189 kg
Výška sedla:835 mm
Rázvor:1482 mm
Svetlá výška:140 mm
Objem nádrže:18 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:6.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 217 km
Servisný interval:15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii + Supermoto mód
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nie
LED denné svetlá:áno, v sérii
El. Podvozok:za príplatok
Iná výbava:PASC antihop spojka, radiálne M50 monobloky Brembo, 4-piestiky
Poznámka:
z 0 na 200 km/h za 7,2 sek
100 Nm už pri 2500 ot.
Cena 04/2014: 15400,- €

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (42)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria