Anketa:
Kawasaki Z800 2013 – Zlatá stredná cesta? 2/2
ZdieľaťPridané: 24.06.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 18398 [Testy a predstavenia - Test]
Názor druhého jazdca:
polepetko:
Keď už porovnávame s Brutale 800, tak Kawasaki Z800 je naopak príkladom pohodovej jazdy. Prevodovka skoro automatická, čiže je úplne jedno čo mám zaradené a Zed by si asi na všetko vystačil so zaradenou štvorkou. Ak už sa jazdec predsa len rozhodne, že bude aj radiť, tak znovu samá pohoda - páka radenia je v ideálnej pozícii voči nohe a kvalty tam padajú s dokonalým cvaknutím aj pri nedbanlivom radení. Samozrejmosťou je absencia akýchkoľvek pazvukov, lebo roboti dotiahli všetky šrúbiky na moment presne. Jazdu spríjemňuje i odfiltrovanie otrasov, ktoré cez mäkké sedlo príliš necítiť, aj keď je pravda, že spolujazdkyňa nadšením až tak neprekypovala, pretože na delenom sedle sa sedí v dosť nekomfortnom predklone a výlet bol pre ňu už po pár kilometroch miernym sklamaním. Pohoda potom opäť pokračuje pri brzdení, pretože ani pri panickom zahamovaní s týmto strojom kotúľ vpred rozhodne neurobíte. Nieže by brzdy boli poddimenzované, ich celkový výkon je úplne postačujúci, len sa pomalšie zobúdzajú.
Ovládateľnosti Zeda nie je veľmi čo vytknúť, aj keď vyššiu váhu motocykla je v zákrutách prirodzene poznať. Každý pri hodnotení považuje za podstatné niečo iné, no mne najviac vadilo to, že nemôžem dostatočne využiť potenciál motora, pretože vo vyšších rýchlostiach ma išlo sfúknuť zo sedla. Takže viac hodín v aerodynamickom tuneli by Zedovi iste prospelo. V konečnom dôsledku je však všetko vynahradené dojmom bezúdržbového motocykla, pri ktorom si po tretej sezóne spomeniete, že by bolo vhodné vymeniť aspoň motorový olej.
Veď komu z milovníkov bezúdržbového jazdenia by vadilo, že motorka zišla z robotickej linky kde montáž každého kusu trvá na sekundu rovnako...
celková vyváženosť a dojem bezproblémovosti | nápor vetra vo vyšších rýchlostiach |
Konkurencia
Každopádne tu máme nami porovnávanú Brutale 800. Stále zostávam pri tom, že: „Někdo má rád holky, jinej zase vdolky.“
Kawasaki Z800 máme za 8 795,-. Motor má skoro 113 koní pri 10 200 otáčkach a 83 Nm pri 8 000 otáčkach. Hmotnosť s náplňami je 229 kg.
Náš hlavný konkurent, Brutale 800 stojí síce až 10 290,-, ale má 125 kobýl pri 11 600 rpm a 81 Nm pri 8 600 rpm. Suchá hmotnosť je pri tom krásnych 167 kg.
Pri konkurencii treba rátať aj s FZ8 od Yamahy. Za 8 390,- je najlacnejšia z našej štvorky a dostanete bajk so 106 koňmi pri 10 000 otáčkach a 82 Nm pri 8 000 otáčkach. Hmotnosť s náplňami je 211 kg.
Poprípade tu je Ducati Monster 796, ktorý ponúka síce len 87 koní pri 8250 rpm ale krúťak je 80 Nm pri 6250 rpm. Váži pri tom len 167 kíl suchej hmoty a predáva sa od 9 200,- Eur.
Na prvý pohľad sa rozdiel v hmotnostiach zdá markantný, ale treba počítať s tým, že jeden výrobca udáva suchú (a to nevieme aká to je suchá, či aj bez batérie) a druhý s náplňami (kde zas nevieme že či to je povedzme s plnou nádržou, alebo len po rezervu). Takže odrátať alebo prirátať cca 20 kg je asi blbosť. A aj tak je podstatnejšie, ako je tá hmotnosť rozdelená na moto a ako sa potom za jazdy vysporiada s prípadnou nadváhou.
Záver
Napriek mojím pár výčitkám je nový malý Zed dokonalo naladený bajk pre väčšinu motopopulácie, ktorá túži po dobrom naháčiku. Vydarený posed spojený s dobrou ovládateľnosťou sa páčil aj mne. Pohodlný, ale pritom dostatočne „športový“ podvozok taktiež. Do celkovej koncepcie dobre zladeného kompletu zapadajú aj brzdy s dostatočným výkonom a priateľskou dávkovateľnosťou. Tiež už sa mi až tak nepáčili, ale v tomto som trochu úchylný. Dokonalý motor s dostačujúcim výkonom, do hladúčka vyladenou krivkou, ale aj patrične dobre poskladanou prevodovkou je ďalšie veľké plus pre väčšinu rajderov. Mne tu chýba taká drsná vulgarita, ale popravde ja nie som vzorka podľa ktorej inžinieri dimenzujú motory.
Ak to poviem ale slovami potenciálneho majiteľa: Všetko tu skrátka funguje tak ako má, tak ako potrebujem a na záver to je perfektne zabalené do atraktívneho dostatočne agresívneho dizajnu. Toto je to čo som doteraz hľadal. No a cena je oproti talianskej konkurentke úplne niekde inde.
Plusy, mínusy
ovládateľnosť, motor s prevodovkou, posed, dizajn - ten úplne najviac | umiestnenie a prevedenie otáčkomera, lenivejšie aj keď dostačujúce brzdy, hmotnosť |
Video: Kawasaki Z800 2013
Video: Kawasaki Z800 2013
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Kawasaki Z 800 2013:
Servisný interval | 6 000 km |
Spotreba | 5,5 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 17 l |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | XXX ot. / XXX ot. / XXX ot. |
Cena motorky | 8 795,- EUR |
Text: Milan Mikulík - mikulec, polepetko
Foto: Filip Kalka - Masochista
Motocykel na test poskytla spoločnosť Kawasaki.sk. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Kawasaki | MV Agusta | Yamaha | Ducati |
Model: | Z800 | Brutale 800 | FZ8 | Monster 796 |
Rok: | 2013 | 2013 | 2013 | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | NOVINKA 2013 | ||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | štvorvalec (4T) | L-kový dvojvalec (4T) |
Objem: | 806 ccm | 798 ccm | 779 ccm | 803 ccm |
Max. výkon: | 112.9 k (83.0 kW) / 10200 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 11600 ot. | 106.2 k (78.1 kW) / 10000 ot. | 87.0 k (64.0 kW) / 8250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 83 Nm / 8000 ot. | 81 Nm / 8600 ot. | 82 Nm / 8000 ot. | 80 Nm / 6250 ot. |
Kompresný pomer: | 11.9:1 | 13.3 : 1 | 11:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 71 x 50.9 | 79 x 54.3 mm | 68 x 53.6 | 88 x 66 |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (5V) | Desmodromický rozvod (2V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 125 mm | 130 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 137 mm | 125 mm | 130 mm | 148 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik, radiálna |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 320 mm | 310 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR1 | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm | 220 mm | 267 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-17 | 180/55 ZR 17 | 180/55 ZR1 | 180/55-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 167 kg | 167 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 229 kg | 211 kg | ||
Výška sedla: | 834 mm | 810 mm | 815 mm | 800 mm |
Rázvor: | 1445 mm | 1380 mm | 1460 mm | 1450 mm |
Dĺžka: | 2100 mm | 2085 mm | 2140 mm | |
Šírka: | 800 mm | 725 mm | 770 mm | |
Výška: | 1050 mm | 1065 mm | ||
Svetlá výška: | 150 mm | 160 mm | 140 mm | |
Objem nádrže: | 17 l | 16.6 l | 17 l | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 245 km/h | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 05/2013 8 795,- € Cena 05/2013 9 295,- € s ABS | Cena 05/2013 10 290,- € | Cena 05/2013 8 390,- € Cena 05/2013 9 090,- € s ABS | Cena 05/2013 9 200,-€ Cena 05/2013 9 800,- s ABS |
Pridané: 24.06.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici
- Vyskúšali sme motokrosové Husqvarny 2017 v Beckove
- Štefan Svitko - Dolaďovanie dakarskej formy na Záhorí
- Vyskúšali sme: KTM 450 EXC Six Days 2015 v slovenských farbách
- Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2016
- Dunlop Geomax MX52 – Pneumatiky na stredný až tvrdý povrch
- Porovnávačka alpine bikov - 3x Beta - Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special
- Čižmy Forma Dominator Comp – Spolu už štyri roky
- Slovakia MX & QUAD Championships – MOTOCORSE CUP 2015
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?
- ... zobraz všetky články od tohto autora