ISSN 1336-6491 | Online: 2229 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka na deviatu jazdu za zosnulých motorkárov

 Zdieľať

Pridané: 05.06.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 9986 [Novinky - Pozvánka]

V sobotu 15. 6. 2013 prebehne už deviaty ročník jazdy za zosnulých motorkárov - príď aj ty vzdať hold tým motorkárom, ktorí nás museli opustiť.

Všetko prebehne tak ako po minulé roky - stretneme sa v sobotu 15. 6. 2013 na parkovisku pred predajňou Metro vo Zvolene (ulica Stráž), odkiaľ sa presne o 15.00 pohneme smerom na Banskú Bystricu a horský priechod Šturec, na ktorého vrchole zastavíme. Pri kríži a pamätnej doske zapálime sviečky a tých hore pozdravíme minútou rachotu. Nezabudnite si dať čiernu pásku na rukáv alebo motorku. Po minúte rachotu bude rozchod.

Rýchlosť kolóny bude maximálne 80 km/h. Všetkým vopred ďakujeme za disciplinované správanie počas celého priebehu akcie, aby sa nepokazila dobrá tradícia bezproblémovosti.

Presná trasa


Zväčšiť mapu



Prehľad predošlých ročníkov:

14.06.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13205 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

-

6. ročník Jazdy za zosnulých motorkárov

Netradičná jazda v mene tých, ktorí už nie sú medzi nami, prebehla tento víkend už po šiesty krát. Stretli sme sa v strede Slovenska na spomienkovej jazde na horský prechod Šturec.

 

14.06.2009 - Peter Fischer Čitatelia: 11768 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

-

5. ročník jazdy za zosnulých motorkárov je za nami

Veru tak, už piaty krát sme sa stretli vo Zvolene a išli v dlhej kolóne až na motorkármi obľúbený Šturec.

 

16.06.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 12890 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

-

Ako bolo na 4. ročníku jazdy za zosnulých motorkárov

Čas letí ako voda, na Šturci sme sa naozaj stretli už po štvrtýkrát...

 

17.06.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 13708 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

-

V sobotu prebehol tretí ročník Jazdy za zosnulých

A to veľmi úspešne! Super počasie znamenalo vysokú účasť a šťastie nám tiež prialo.

 

11.06.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 40636 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

-

2. ročník jazdy za zosnulých motorkárov máme za sebou

Veru tak, rok sa s rokom zišiel a stretli sme sa už na druhom ročníku tejto, dá sa povedať, tradičnej akcie.

 

12.06.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 17881 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

-

Spomienková jazda za zosnulých motorkárov 2005

V sobotu 11.6. sa konala prvá oficiálna spomienková jazda za zosnulých motorkárov. Zúčastnilo sa jej približne sto motoriek, čo je napriek nepriaznivému počasiu vládnucemu na celom Slovensku slušné číslo.

 

Pridané: 05.06.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »