Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2312 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

V Šenkviciach zvíťazil František Smola a Meghan Rutledge. Poznáme aj majstrov sveta tried MX3 a žien.

 Zdieľať

Pridané: 12.09.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3970 [Šport - Motocross]

Cez víkend v Šenkviciach vyvrcholili tohtoročný seriál majstrovstiev sveta v motokrose triedy MX3 a majstrovstiev sveta v motokrose žien.

Po dramatickom súboji v triede MX3 v Šenkviciach František Smola z ČR pred Nemcom Christianom Brockelom a Mattiasom Walnerom z Rakúska. Titul tohtoročného a zároveň posledného majstra sveta v triede MX3 (tr.MX3 sa od budúcej sezóny ruší) získal Slovinec Klemen Gerčar. Medzi ženami bola v Šenkviciach najúspešnejšia Austrálčanka pred Taliankou Chiarou Fontanesi a treťou z Nemecka. Majstrovský titul obhájila Chiara Fontanesi.

Prvá finálová jazda začala dosť dramaticky, nakoľko hneď po štarte došlo k pádu viacerých jazdcov medzi ktorými bol i Klemen Gercar a náš Michal Novocký, ktorý prvú jazdu nedojazdil. Gercar pokračoval z posledného miesta a nakoniec došiel do cieľa na 7.mieste. Jazdu vyhral systémom štart cieľ úradujúci majster sveta MX3 Mattias Walkner (Hillinger KTM MX Racing tím) pred druhým Martinom Michekom z ČR (RSC Buksa / ADOS tím) a ďalším českým jazdcom Františkom Smolom (Orion-RS Petrol tím). Druhá jazda bola v MX3-jkách ešte dramatickejšia, nakoľko Martin Michek strácal na Klemena Gercara v celkovom hodnotení šampionátu len 5 bodov. Všetkým však prekvapil francúzsky jazdec vo farbách českého RSC Buksa/Ados tímu Florent Richier, ktorý získal po štarte tzv. „holeshot“. Následne si svoj náskok krásnou jazdou udržal až do cieľa. František Smola došiel ako druhý s 5,5sek. stratou na Florenta. Tretie miesto si v druhom finále vyjazdil Christian Brockel (GER). Martin Michek došiel do cieľa na štvrtom mieste, avšak Klemen Gerčar po pokazenej prvej jazde bol v tej druhej na šiestom mieste, čo pre neho znamenalo zisk svetového titulu a to len šesť bodov pred druhým Martinom Michekom a 32 bodov pred tretím Mattiasom Walknerom.

Z našich jazdcov sa v Šenkviciach najlepšie darilo Tomášovi Šimkovi (Slovakia MXprofi team), ktorý bol v súčte dvoch jázd na 16.mieste pre 17-tym Jakubom Hruškom. Z ostatných našich štartujúcich jazdcov ešte v MS bodoval Michal Novocký na 21. mieste, Juraj Popovicz na 23.mieste a Radoslav Matula na 25.mieste. V konečnom hodnotení MS MX3 si Tomáš Šimko vyjazdil so 70-timi bodmi 13.miesto.

Medzi ženami si v Šenkviciach v prvej jazde po prvý krát vyjazdila prvenstvo Austrálska jazdkyňa Megham Kat Rutledge pred druhou Stephanie Laier z Nemecka a treťou Chiarou Fontanesi z Talianska. Práve týmto tretím miestom si Chiara potvrdila obhajobu majstrovského titulu i pre tento rok. V druhej jazde bola v cieli prvá Natalie Kane z Írska za ktorou došla na druhom mieste už istá majsterka sveta Chiara Fontanesi a treia bola Meghan K.Rutledge. V súčte dvoch jázd sa na pódium víťazov medzi ženami postavili: 1. Megham Kat Rutledge (AUS), 2. Chiara Fontanesi (ITA), 3. Stephanie Laier (GER). Naša Miriam Závacká bola v konečnom hodnotení podujatia v Šenkviciach na 19.mieste a Lea Idešičová na 21.mieste.

Youthstream (výsledky, fotky, tlačové správy...) www.motocrossmx1.com

Pridané: 12.09.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »