ISSN 1336-6491 | Online: 1283 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30241
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17840)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12401)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

SUZUKI GSX 550 ES - Stará,ale dobrá

 Zdieľať

Pridané: 06.07.2004 Autor: hasho1
Čitatelia: 16773 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ahojte! Tak toto je moja „zuzka“.

Aj keď už má 20 rokov(rv.1984!), ešte stále spoľahlivo slúži a priťahuje pohľady ľudí (hlavne tie dievčenské). Keď som ju pred rokom kúpil, bola v super stave, lenže nemoderná polokapotáž jej dodávala staromódny vzhľad. Keďže tak trocha inklinujem k strojom typu "naháč" ,rozhodol som sa pre mierne úpravy. Polokapotáž som odmontoval, prednú vidlu s dvojkotúčom som vymenil za inú, len s jedným kotúčom.

 Zuzka (gsx 550 ES)
Zuzka (gsx 550 ES)

Upravené sú aj "budíky" a držiak na predné svetlo. Obrovské smerovky, ktoré slúžili asi len na zvýšenie spotreby, som vymenil za malé ,modernejšie.

Motorka má spotrebu cca 4 litre. Maximálnu rýchlosť som netestoval, lebo keď som išiel 160-kou, mašina stále zrýchľovala, lenže ja som sa bez štítu na nej ledva udržal. Nové výfuky BUYAK dodajú mojej SUZUKI super vzhľad, ale hlavne OHROMNÝ zvuk!

Na záver asi toľko, že s mojou "zuzkou" som veľmi spokojný, lebo som na nej za rok najazdil asi 6000km a ešte ma nikdy nesklamala.

Pridané: 06.07.2004 Autor: hasho1 Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Suzuki GSX 550 EF 1984:

Foto:
Obrázok nije k dispozícii
Pridaj obrázok
Všeobecné informácie:
Výrobca:Suzuki
Model:GSX 550 EF
Rok:1984
Kategória:Klasika
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:572 ccm
Max. výkon:64.9 k (47.7 kW) / 10000 ot.
Kompresný pomer:10.0:1
Vŕtanie x Zdvih:60.0 x 50.6 mm
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Pneu vpredu:100/90-16
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:110/90-18
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:220 kg
Objem nádrže:18 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:194 km/h

Súvisiace články:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »