Anketa:
Suzuki GSX 1400, japonský trhač asfaltu...
ZdieľaťPridané: 01.10.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 28702 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Gigantománia producentov motocyklov sa neskončila pri modeloch ako Suzuki GSZ-R 1300 Hayabusa,
Yamaha XJR 1300 či Honda GL 1800 Gold Wing alebo VTX 1800. Suzuki posunula
hranice znovu o kúsok ďalej...
Suzuki pripravila na rok 2002 lahôdku pre všetkých fanúšikov naháčov, ktorá bude konkurovať najmä Yamahe XJR 1300. A nenechala nič na náhodu a postavila úplne nový motocykel, s radovým štvorvalcom o objeme neuveriteľných 1402 ccm, chladeným vzduchom a olejom. Motor je vybavený viacbodovým vstrekovaním paliva riadeným procesorom, vďaka čomu dosahuje výkon 106 koní (74 kW) pri 6500 ot./min. V tejto katekórií motocyklov je však dôležitejší údaj krútiaceho momentu. Už od 2000 ot./min. je k dispozícii viac ako 100 Nm, a maximum dosahuje 127 Nm pri 5500ot./min. Dva vačkové hriadele v hlave válcov ovládajú 16 ventilov.
Táto pohonná jednotka katapultuje novú Suzuki z nuly na stovku už za 2,8 sekundy, a dosahuje maximálnu rýchlosť okolo 260 km/h.
Pohonná jednotka je upevnená v kolískovom ráme zvarenom z oceľových trubiek. Predné koleso je odpružené teleskopickími tlmičmi Kayaba priemeru až 46 mm, vzadu je hliníková kyvná vydlica odpružená klasickou dvojicou tlmiacih a pružiacich jednotiek.
O spomalenie tohto giganta sa stará vredu dvojica brzdných kotúčov o priemere 320 mm so šesťpiestikovými strmeňmi a vzadu jeden kotúč priemeru 260 mm.
GSX 1400 je motocykel, ktorým Suzuki naznačila, že sa nemieni nečinne prizerať boju motocyklových výrobcov o čo najsilnejší stroj a dvihla latku v kategórií naháčov znovu o čosi vyžšie. Uvidíme ako na to zareagujú ostatný výrobcovia a čo nám "napečú"na rok 2002...TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor: radový vzduchom a olejom chladený 4-taktný 4-válec, viacbodové elektronické vstrekovanie paliva. 1402 ccm.
Výkon: 106 (74 kW) koní pri 6500 ot./min. Max. krútiaci moment: 127 Nm pri 5500 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová v olejovom kúpeli
Rám: kolískový pozvarený z oceľových trubiek
Podvozok: vpredu teleskopické tlmiče priemeru 46 mm, vzadu: hliníková kyvná vydlica a dvojica tlmičov.
Brzdy: vpredu dvojica kotúčov priemeru 320 mm (6-piestikové strmene) vzadu: Kotúč priemeru 260 mm (6-piestikový strmeň)
Pneumatiky: vpredu: 120/70 ZR 17 vzadu: 190/50 ZR 17
Rozmery: dĺžka 2160 mm výška sedla: 790 mm. Hmotnosť: 228 kg. Kapacita nádrže: 22 litrov
Cena: Približne 18 950 Švačiarských frankov (asi 550 000 Sk)
Pridané: 01.10.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- SUZUKI modelová rada GS, GSX – vývoj, vrchol, ústup - maco
- Suzuki GSX-S 1000 ABS 2015 - poriadne zubatá cica - datadive
- Japonský mix chutí - Suzuki GSR 750 - mikulec
- Športovkyňa aj dobrá priateľka v koži streetfightera: test Suzuki GSX-S750 2017 - Herghott
- SUZUKI GSX 550 ES - Stará,ale dobrá - hasho1
- Suzuki GSX 750 - datel
- Suzuki GSX 1400 - MacOWitza
- Suzuki má pripravenú novú GSX-S1000 - Herghott
- Suzuki GSX-S1000 2022 oficiálne predstavená - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
- Kawasaki predviedla prototyp vodíkovej Ninja H2 na okruhu v Suzuke
- BMW v Garmishi odhalilo očakávalú R 1300 GS Adventure
- Zmeny STK od 1. 7. 2024 - lehota pre motorky predĺžená na 4 roky!
- Veľká alpská porovnávačka 2023!
- Súťaž: zaži stretnutie s Dakarským šampiónom Samom Sunderlandom a poď s nami vyskúšať novú generáciu GASGAS 2025!
- Souo S2000 GL: Čína predstavila konkurenta pre Gold Wing - dvojliter 8-valec boxer s DCT prevodovkou
- MotoPRAVDA - Nová predajňa a motoservis v Košiciach
- BMW predstavuje automatickú spojku a prevodovku - Automated Shift Assistant (ASA)
- Testujeme Kawasaki Ninja a Z500 2024
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal: Toman
"Soudruhu plukovníku, během mé služby se nic zvláštního nestalo. Teda...zlomili jsme násadu od rýče, když jsme zakopávali služeního psa."
"Co se mu stalo?"
"Přejelo ho hasičský auto."
"Co tady dělalalo hasičský auto?"
"Jak bouchnul ten muničák..."