ISSN 1336-6491 | Online: 1940 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28287
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16862)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11425)
Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Suzuki GSX 1400, japonský trhač asfaltu...

 Zdieľať

Pridané: 01.10.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 28702 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Gigantománia producentov motocyklov sa neskončila pri modeloch ako Suzuki GSZ-R 1300 Hayabusa,
Yamaha XJR 1300 či Honda GL 1800 Gold Wing alebo VTX 1800. Suzuki posunula
hranice znovu o kúsok ďalej...

Suzuki pripravila na rok 2002 lahôdku pre všetkých fanúšikov naháčov, ktorá bude konkurovať najmä Yamahe XJR 1300. A nenechala nič na náhodu a postavila úplne nový motocykel, s radovým štvorvalcom o objeme neuveriteľných 1402 ccm, chladeným vzduchom a olejom. Motor je vybavený viacbodovým vstrekovaním paliva riadeným procesorom, vďaka čomu dosahuje výkon 106 koní (74 kW) pri 6500 ot./min. V tejto katekórií motocyklov je však dôležitejší údaj krútiaceho momentu. Už od 2000 ot./min. je k dispozícii viac ako 100 Nm, a maximum dosahuje 127 Nm pri 5500ot./min. Dva vačkové hriadele v hlave válcov ovládajú 16 ventilov.

Krútiaci moment, je prenášaný cez spojku a šesťrýchlostnú prevodovku v olejovom kúpeli na zadné koleso prostredníctvom O-krúžkovej reťaze.
Táto pohonná jednotka katapultuje novú Suzuki z nuly na stovku už za 2,8 sekundy, a dosahuje maximálnu rýchlosť okolo 260 km/h.

Pohonná jednotka je upevnená v kolískovom ráme zvarenom z oceľových trubiek. Predné koleso je odpružené teleskopickími tlmičmi Kayaba priemeru až 46 mm, vzadu je hliníková kyvná vydlica odpružená klasickou dvojicou tlmiacih a pružiacich jednotiek.

O spomalenie tohto giganta sa stará vredu dvojica brzdných kotúčov o priemere 320 mm so šesťpiestikovými strmeňmi a vzadu jeden kotúč priemeru 260 mm.

GSX 1400 je motocykel, ktorým Suzuki naznačila, že sa nemieni nečinne prizerať boju motocyklových výrobcov o čo najsilnejší stroj a dvihla latku v kategórií naháčov znovu o čosi vyžšie. Uvidíme ako na to zareagujú ostatný výrobcovia a čo nám "napečú"na rok 2002...

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor: radový vzduchom a olejom chladený 4-taktný 4-válec, viacbodové elektronické vstrekovanie paliva. 1402 ccm.
Výkon: 106 (74 kW) koní pri 6500 ot./min. Max. krútiaci moment: 127 Nm pri 5500 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová v olejovom kúpeli
Rám: kolískový pozvarený z oceľových trubiek
Podvozok: vpredu teleskopické tlmiče priemeru 46 mm, vzadu: hliníková kyvná vydlica a dvojica tlmičov.
Brzdy: vpredu dvojica kotúčov priemeru 320 mm (6-piestikové strmene) vzadu: Kotúč priemeru 260 mm (6-piestikový strmeň)
Pneumatiky: vpredu: 120/70 ZR 17 vzadu: 190/50 ZR 17
Rozmery: dĺžka 2160 mm výška sedla: 790 mm. Hmotnosť: 228 kg. Kapacita nádrže: 22 litrov
Cena: Približne 18 950 Švačiarských frankov (asi 550 000 Sk)

Pridané: 01.10.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

stelvio-09-side

Horúca jeseň s Yamahou

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal: Toman
"Soudruhu plukovníku, během mé služby se nic zvláštního nestalo. Teda...zlomili jsme násadu od rýče, když jsme zakopávali služeního psa."
"Co se mu stalo?"
"Přejelo ho hasičský auto."
"Co tady dělalalo hasičský auto?"
"Jak bouchnul ten muničák..."

Ďalšie vtipy »