Anketa:
Suzuki GSX 1400, japonský trhač asfaltu...
ZdieľaťPridané: 01.10.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 28777 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Gigantománia producentov motocyklov sa neskončila pri modeloch ako Suzuki GSZ-R 1300 Hayabusa,
Yamaha XJR 1300 či Honda GL 1800 Gold Wing alebo VTX 1800. Suzuki posunula
hranice znovu o kúsok ďalej...
Suzuki pripravila na rok 2002 lahôdku pre všetkých fanúšikov naháčov, ktorá bude konkurovať najmä Yamahe XJR 1300. A nenechala nič na náhodu a postavila úplne nový motocykel, s radovým štvorvalcom o objeme neuveriteľných 1402 ccm, chladeným vzduchom a olejom. Motor je vybavený viacbodovým vstrekovaním paliva riadeným procesorom, vďaka čomu dosahuje výkon 106 koní (74 kW) pri 6500 ot./min. V tejto katekórií motocyklov je však dôležitejší údaj krútiaceho momentu. Už od 2000 ot./min. je k dispozícii viac ako 100 Nm, a maximum dosahuje 127 Nm pri 5500ot./min. Dva vačkové hriadele v hlave válcov ovládajú 16 ventilov.
Táto pohonná jednotka katapultuje novú Suzuki z nuly na stovku už za 2,8 sekundy, a dosahuje maximálnu rýchlosť okolo 260 km/h.
Pohonná jednotka je upevnená v kolískovom ráme zvarenom z oceľových trubiek. Predné koleso je odpružené teleskopickími tlmičmi Kayaba priemeru až 46 mm, vzadu je hliníková kyvná vydlica odpružená klasickou dvojicou tlmiacih a pružiacich jednotiek.
O spomalenie tohto giganta sa stará vredu dvojica brzdných kotúčov o priemere 320 mm so šesťpiestikovými strmeňmi a vzadu jeden kotúč priemeru 260 mm.
GSX 1400 je motocykel, ktorým Suzuki naznačila, že sa nemieni nečinne prizerať boju motocyklových výrobcov o čo najsilnejší stroj a dvihla latku v kategórií naháčov znovu o čosi vyžšie. Uvidíme ako na to zareagujú ostatný výrobcovia a čo nám "napečú"na rok 2002...TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor: radový vzduchom a olejom chladený 4-taktný 4-válec, viacbodové elektronické vstrekovanie paliva. 1402 ccm.
Výkon: 106 (74 kW) koní pri 6500 ot./min. Max. krútiaci moment: 127 Nm pri 5500 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová v olejovom kúpeli
Rám: kolískový pozvarený z oceľových trubiek
Podvozok: vpredu teleskopické tlmiče priemeru 46 mm, vzadu: hliníková kyvná vydlica a dvojica tlmičov.
Brzdy: vpredu dvojica kotúčov priemeru 320 mm (6-piestikové strmene) vzadu: Kotúč priemeru 260 mm (6-piestikový strmeň)
Pneumatiky: vpredu: 120/70 ZR 17 vzadu: 190/50 ZR 17
Rozmery: dĺžka 2160 mm výška sedla: 790 mm. Hmotnosť: 228 kg. Kapacita nádrže: 22 litrov
Cena: Približne 18 950 Švačiarských frankov (asi 550 000 Sk)
Pridané: 01.10.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- SUZUKI modelová rada GS, GSX – vývoj, vrchol, ústup - maco
- Suzuki GSX-S 1000 ABS 2015 - poriadne zubatá cica - datadive
- Japonský mix chutí - Suzuki GSR 750 - mikulec
- Športovkyňa aj dobrá priateľka v koži streetfightera: test Suzuki GSX-S750 2017 - Herghott
- SUZUKI GSX 550 ES - Stará,ale dobrá - hasho1
- Suzuki GSX 750 - datel
- Suzuki GSX 1400 - MacOWitza
- Suzuki má pripravenú novú GSX-S1000 - Herghott
- Suzuki GSX-S1000 2022 oficiálne predstavená - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!