Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1523 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28775
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17125)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11650)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Triumph Thunderbird 1600 - Chuligán po päťdesiatke alebo Hasta la vista bejby 2/2

 Zdieľať

Pridané: 31.03.2014 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 9503 [Testy a predstavenia - Test]

Thunderbirdom diaľkam napred

 Triumph Thunderbird 1600
Triumph Thunderbird 1600

Ako som už spomínal, táto motorka je skôr o pohodovom cruisovaní. Z takmer stovky originálnych doplnkov si každý vie vtáčika prispôsobiť svojmu vkusu a potrebám. Od osekaného cruisra, až po ovešaného krížnika ciest. Pre skutočné cestovateľské ambície by som začal plexi štítom a bočnými taškami. Taktiež ak chcete zobrať aj ľadvinku a nie je zrovna XS rozmerov, popremýšľať treba aj nad iným sedlom pre spolujazdkyňu. Nie je nepohodlné, ale je menšie a ľadvinka musí byť nalepená na jazdcovi ako kliešť, lebo každé prudšie pridanie ju bude zo sedla strhávať, keďže je rovné a nemá sa kde chytiť. Pre jazdca je sedlo rozmerné, pohodlné a dobre tvarované.

047 Triumph Thunderbird 1600
039 Triumph Thunderbird 1600
026 Triumph Thunderbird 1600
024 Triumph Thunderbird 1600

Pri hltaní kilometrov vám osamelý, ale veľmi vkusný chrómový budík na nádrži toho veľa nepovie, ale aspoň máťe čas relaxovať a vychutnávať si okolitú krajinu. Obsahuje palubný počítač, hodiny, ukazovateľ stavu paliva, analógový otáčkomer a tachometer a samo vypínacie smerovky. Do objemnej, klasicky kvapkovitej nádrži sa zmestí 22 litrov paliva, čo pri mojej priemernej spotrebe 5,9 litra zaručí dojazd cez 300 km. Do tejto spotreby bolo zarátané aj fotenie, takže pri kochačke to pôjde pod 5,5 l, čo je na taký motor a váhu ozaj krásna spotreba. Pri naháňaní po 6500 otáčok spotreba určite vyskočí, ale robiť to na tomto stroji je barbarstvo a hlavne zbytočné, keďže všetko dôležité sa deje do 3500 otáčok.

 Triumph Thunderbird 1600
Triumph Thunderbird 1600

Komu Bird dýcha na chrbát?

Vysoko objemových cruisroch už nie je ako šafranu a tak o svoje miesto na slnku musí bojovať aj tento prémiový stroj. Prvú konkurenčnú mašinu spomeniem práve Califu, o ktorej si viac môžete prečítať v našom teste. Je však drahšia, vzduchom chladená a viacej výstredná.

Iný neeurópsky konkurent, tento raz spoza veľkej mláky, by mohol byť FLSTF "Fat Boy" od HD. Ide o vzduchom chladený V-twin s objemom až 1690 ccm a s podobným výkonom ako Bird. Táto americká oceľ ponúka okrem iného prestíž a tradíciu. Jej cena začína na 20 820 eur. Ale porovnávať by sa mohol s viacerými modelmi od HD - napríklad s Dyna Super Glide.

Z Japonska tu potom máme Yamahu XV1900A Midnight Star, čo je objemovo väčší, ale parametrovo a váhovo podobný cruiser. Je tiež poháňaný remeňom. Cena je však vyššia – 15 790 eur.

Suzuki má svoje želiezko v ohni v sérii viac orientované na cestovanie. VL 1500BT Intruder je plnohodnotný turistický cruiser a za 12 990 eur disponuje výkonom 79 koní, točákom 131 Nm a chladený je kvapalinou.

Káwa má tiež svojho sloníka, konkrétne VN1700 Classic. Je to tiež muskulatúrny bajk klasického vzhľadu, poháňaný remeňom a plný moderných technológií (ABS, elektro plyn, LED zadné svetlo). S výkonom 74 koní, krútiakom 135 Nm a váhou 349 kg ho môžete mať za 13 495 eur.

I’ll be back!

Toto si asi vravel Thunderbird vždy, keď sa počas jeho dlhej histórie ukončila modelová rada. Posledný T-Bird je najväčší a jeden s najvýkonnejších zo všetkých Hromoftákov. Komu by však ani to nestačilo, dá sa zakúpiť prestavbový kit na objem 1700 ccm, ktorý zvýši aj výkon a krútiaci moment (aj cenu). Alebo rovno verziu Storm s objemom 1700 ccm. Hovorí sa síce, že výkonu nikdy nie je dosť, ale ja som jeho nedostatok skutočne nepociťoval. Thunderbird je motorka dospelá, sebavedomá, napohľad drsná s obrovským krútiakom.

Za akciovú cenu 12 850 eur dostanete prémiovú mašinu, kvalitne postavenú, reprezentatívnu s dostatočnou dávkou chlapáctva. Okrem toho budete mať motorku, ktorá tak trochu klame telom – na pohľad rozvalitá – klasická americká “rovnobežka”, avšak s jazdnými vlastnosťami ľahších mašín z iných kategórii pestrého moto sveta.

Skrátka prémiový cruiser, ktorý nielen že dobre vyzerá, ale aj dobre jazdí.

 Triumph Thunderbird 1600
Triumph Thunderbird 1600

Plusy, mínusy

dizajn, motor, podvozok, brzdy, spotreba malé svetlo

Video: Triumph Thunderbird 2009 Promo Video

Pozadie / Wallpaper:

012 Triumph Thunderbird 1600
021 Triumph Thunderbird 1600
011 Triumph Thunderbird 1600
019 Triumph Thunderbird 1600
016 Triumph Thunderbird 1600

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Triumph Thunderbird 1600 2014:

Servisný interval 10000 km
Spotreba 5.9 l/100km
Objem nádrže 22 l
Cena motorky s ABS 14.300,- EUR (12.850,-EUR aktuálna akcia)

Text: Martin Kňaze - matox
Foto: Filip Kalka - masochista

Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR

Foto:
 Triumph Thunderbird 2014 Moto Guzzi California 1400 Custom 2013 Harley-Davidson FLSTF Yamaha XV1900A Midnight Star 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:TriumphMoto GuzziHarley-DavidsonYamaha
Model:ThunderbirdCalifornia 1400 CustomFLSTF "Fat Boy®"XV1900A Midnight Star
Rok:2014201320142014
Novinka:NOVINKA 2013
Kategória:KlasikaKlasikaChopper/CruiserChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1699 ccm1380 ccm1690 ccm1854 ccm
Max. výkon:85.7 k (63.0 kW) / 4850 ot.96.6 k (71.0 kW) / 6500 ot.90.3 k (66.4 kW) / 4750 ot.
Max. krútiaci moment:146 Nm / 2750 ot.120 Nm / 2750 ot.132 Nm / 3250 ot.155.1 Nm / 2500 ot.
Kompresný pomer:10,5 : 19.48 : 1
Vŕtanie x Zdvih:103.8 x 94.3 mm104 x 81.2 mm100.0mm x 118.0mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHCDOHCOHV (4V)
Chladenie:kvapalinouvzduchom a olejomvzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:remeňkardanremeň
Zdvih vpredu:120 mm120 mm130 mm
Zdvih vzadu:95 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčova, radiálny 4 piestikový strmeňdvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm320 mm298 mm
Pneu vpredu:120/70 R19130/70-1817"/Dunlop® D408F 140130/70R18M/C 63H
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová, dvojpiestikový strmeňjednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:310 mm282 mm320 mm
Pneu vzadu:200/50 R17200/60-1617"/Dunlop® D407 200190/60R17M/C 78H
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:313 kg
Hmotnosť s náplňami:339 kg300 kg347 kg
Výška sedla:700 mm720 mm690 mm705 mm
Rázvor:1615 mm1685 mm2.396 mm1715 mm
Dĺžka:2340 mm2445 mm2580 mm
Šírka:880 mm850 mm1095 mm
Výška:1120 mm1181 mm1125 mm
Svetlá výška:151 mm165 mm155 mm
Objem nádrže:22 l20.5 l18.9 l16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Servisný interval:10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:Cena 11/2014: 14,254,- EURCena ku 22.10.2013 - 15.995,- Eur v Akciicena ku 22.10.2013 - 20.820,- EurCena 11/2014: 15,790,- EUR
Foto:
 Triumph Thunderbird 2014 Suzuki Intruder C1500T 2013 Kawasaki VN 1700 Classic 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:TriumphSuzukiKawasaki
Model:ThunderbirdIntruder C1500TVN 1700 Classic
Rok:201420132013
Novinka:NOVINKA 2013
Kategória:KlasikaChopper/CruiserChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1699 ccm1462 ccm1700 ccm
Max. výkon:85.7 k (63.0 kW) / 4850 ot.78.9 k (58.0 kW) / 4 ot.74.8 k (55.0 kW) / 5000 ot.
Max. krútiaci moment:146 Nm / 2750 ot.131 Nm / 2 ot.135 Nm / 2750 ot.
Kompresný pomer:9,5:19,5:1
Vŕtanie x Zdvih:103.8 x 94.3 mm96 x 101 mm102 x 104 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHCSOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:remeňkardanremeň
Zdvih vpredu:120 mm130 mm140 mm
Zdvih vzadu:95 mm108 mm80 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovájednokotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm330 mm300 mm
Pneu vpredu:120/70 R19130/80-17130/90B16M/C 67H
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:310 mm275 mm300 mm
Pneu vzadu:200/50 R17200/60-16170/70B16M/C 75H
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:339 kg363 kg345 kg
Výška sedla:700 mm720 mm720 mm
Rázvor:1615 mm1675 mm1665 mm
Dĺžka:2340 mm2570 mm2500 mm
Šírka:880 mm990 mm1025 mm
Výška:1120 mm1440 mm1155 mm
Svetlá výška:151 mm140 mm130 mm
Objem nádrže:22 l18 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Servisný interval:10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:Cena 11/2014: 14,254,- EURCena 05/2013: 12 990,-€

<

Pridané: 31.03.2014 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: