Anketa:
Triumph Thunderbird 1600 - Chuligán po päťdesiatke alebo Hasta la vista bejby 2/2
ZdieľaťPridané: 31.03.2014 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 9503 [Testy a predstavenia - Test]
Thunderbirdom diaľkam napred
Triumph Thunderbird 1600 |
Ako som už spomínal, táto motorka je skôr o pohodovom cruisovaní. Z takmer stovky originálnych doplnkov si každý vie vtáčika prispôsobiť svojmu vkusu a potrebám. Od osekaného cruisra, až po ovešaného krížnika ciest. Pre skutočné cestovateľské ambície by som začal plexi štítom a bočnými taškami. Taktiež ak chcete zobrať aj ľadvinku a nie je zrovna XS rozmerov, popremýšľať treba aj nad iným sedlom pre spolujazdkyňu. Nie je nepohodlné, ale je menšie a ľadvinka musí byť nalepená na jazdcovi ako kliešť, lebo každé prudšie pridanie ju bude zo sedla strhávať, keďže je rovné a nemá sa kde chytiť. Pre jazdca je sedlo rozmerné, pohodlné a dobre tvarované.
Pri hltaní kilometrov vám osamelý, ale veľmi vkusný chrómový budík na nádrži toho veľa nepovie, ale aspoň máťe čas relaxovať a vychutnávať si okolitú krajinu. Obsahuje palubný počítač, hodiny, ukazovateľ stavu paliva, analógový otáčkomer a tachometer a samo vypínacie smerovky. Do objemnej, klasicky kvapkovitej nádrži sa zmestí 22 litrov paliva, čo pri mojej priemernej spotrebe 5,9 litra zaručí dojazd cez 300 km. Do tejto spotreby bolo zarátané aj fotenie, takže pri kochačke to pôjde pod 5,5 l, čo je na taký motor a váhu ozaj krásna spotreba. Pri naháňaní po 6500 otáčok spotreba určite vyskočí, ale robiť to na tomto stroji je barbarstvo a hlavne zbytočné, keďže všetko dôležité sa deje do 3500 otáčok.
Triumph Thunderbird 1600 |
Komu Bird dýcha na chrbát?
Vysoko objemových cruisroch už nie je ako šafranu a tak o svoje miesto na slnku musí bojovať aj tento prémiový stroj. Prvú konkurenčnú mašinu spomeniem práve Califu, o ktorej si viac môžete prečítať v našom teste. Je však drahšia, vzduchom chladená a viacej výstredná.
Iný neeurópsky konkurent, tento raz spoza veľkej mláky, by mohol byť FLSTF "Fat Boy" od HD. Ide o vzduchom chladený V-twin s objemom až 1690 ccm a s podobným výkonom ako Bird. Táto americká oceľ ponúka okrem iného prestíž a tradíciu. Jej cena začína na 20 820 eur. Ale porovnávať by sa mohol s viacerými modelmi od HD - napríklad s Dyna Super Glide.
Z Japonska tu potom máme Yamahu XV1900A Midnight Star, čo je objemovo väčší, ale parametrovo a váhovo podobný cruiser. Je tiež poháňaný remeňom. Cena je však vyššia – 15 790 eur.
Suzuki má svoje želiezko v ohni v sérii viac orientované na cestovanie. VL 1500BT Intruder je plnohodnotný turistický cruiser a za 12 990 eur disponuje výkonom 79 koní, točákom 131 Nm a chladený je kvapalinou.
Káwa má tiež svojho sloníka, konkrétne VN1700 Classic. Je to tiež muskulatúrny bajk klasického vzhľadu, poháňaný remeňom a plný moderných technológií (ABS, elektro plyn, LED zadné svetlo). S výkonom 74 koní, krútiakom 135 Nm a váhou 349 kg ho môžete mať za 13 495 eur.
I’ll be back!
Toto si asi vravel Thunderbird vždy, keď sa počas jeho dlhej histórie ukončila modelová rada. Posledný T-Bird je najväčší a jeden s najvýkonnejších zo všetkých Hromoftákov. Komu by však ani to nestačilo, dá sa zakúpiť prestavbový kit na objem 1700 ccm, ktorý zvýši aj výkon a krútiaci moment (aj cenu). Alebo rovno verziu Storm s objemom 1700 ccm. Hovorí sa síce, že výkonu nikdy nie je dosť, ale ja som jeho nedostatok skutočne nepociťoval. Thunderbird je motorka dospelá, sebavedomá, napohľad drsná s obrovským krútiakom.
Za akciovú cenu 12 850 eur dostanete prémiovú mašinu, kvalitne postavenú, reprezentatívnu s dostatočnou dávkou chlapáctva. Okrem toho budete mať motorku, ktorá tak trochu klame telom – na pohľad rozvalitá – klasická americká “rovnobežka”, avšak s jazdnými vlastnosťami ľahších mašín z iných kategórii pestrého moto sveta.
Skrátka prémiový cruiser, ktorý nielen že dobre vyzerá, ale aj dobre jazdí.
Triumph Thunderbird 1600 |
Plusy, mínusy
dizajn, motor, podvozok, brzdy, spotreba | malé svetlo |
Video: Triumph Thunderbird 2009 Promo Video
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Triumph Thunderbird 1600 2014:
Servisný interval | 10000 km |
Spotreba | 5.9 l/100km |
Objem nádrže | 22 l |
Cena motorky s ABS | 14.300,- EUR (12.850,-EUR aktuálna akcia) |
Text: Martin Kňaze - matox
Foto: Filip Kalka - masochista
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Triumph | Moto Guzzi | Harley-Davidson | Yamaha |
Model: | Thunderbird | California 1400 Custom | FLSTF "Fat Boy®" | XV1900A Midnight Star |
Rok: | 2014 | 2013 | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | |||
Kategória: | Klasika | Klasika | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1699 ccm | 1380 ccm | 1690 ccm | 1854 ccm |
Max. výkon: | 85.7 k (63.0 kW) / 4850 ot. | 96.6 k (71.0 kW) / 6500 ot. | 90.3 k (66.4 kW) / 4750 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 146 Nm / 2750 ot. | 120 Nm / 2750 ot. | 132 Nm / 3250 ot. | 155.1 Nm / 2500 ot. |
Kompresný pomer: | 10,5 : 1 | 9.48 : 1 | ||
Vŕtanie x Zdvih: | 103.8 x 94.3 mm | 104 x 81.2 mm | 100.0mm x 118.0mm | |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC | DOHC | OHV (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom a olejom | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň | kardan | remeň | |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 130 mm | |
Zdvih vzadu: | 95 mm | |||
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčova, radiálny 4 piestikový strmeň | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 320 mm | 298 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70 R19 | 130/70-18 | 17"/Dunlop® D408F 140 | 130/70R18M/C 63H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, dvojpiestikový strmeň | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 310 mm | 282 mm | 320 mm | |
Pneu vzadu: | 200/50 R17 | 200/60-16 | 17"/Dunlop® D407 200 | 190/60R17M/C 78H |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 313 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 339 kg | 300 kg | 347 kg | |
Výška sedla: | 700 mm | 720 mm | 690 mm | 705 mm |
Rázvor: | 1615 mm | 1685 mm | 2.396 mm | 1715 mm |
Dĺžka: | 2340 mm | 2445 mm | 2580 mm | |
Šírka: | 880 mm | 850 mm | 1095 mm | |
Výška: | 1120 mm | 1181 mm | 1125 mm | |
Svetlá výška: | 151 mm | 165 mm | 155 mm | |
Objem nádrže: | 22 l | 20.5 l | 18.9 l | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Servisný interval: | 10 000km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 11/2014: 14,254,- EUR | Cena ku 22.10.2013 - 15.995,- Eur v Akcii | cena ku 22.10.2013 - 20.820,- Eur | Cena 11/2014: 15,790,- EUR |
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Triumph | Suzuki | Kawasaki |
Model: | Thunderbird | Intruder C1500T | VN 1700 Classic |
Rok: | 2014 | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | ||
Kategória: | Klasika | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser |
Motor: | |||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1699 ccm | 1462 ccm | 1700 ccm |
Max. výkon: | 85.7 k (63.0 kW) / 4850 ot. | 78.9 k (58.0 kW) / 4 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 5000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 146 Nm / 2750 ot. | 131 Nm / 2 ot. | 135 Nm / 2750 ot. |
Kompresný pomer: | 9,5:1 | 9,5:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 103.8 x 94.3 mm | 96 x 101 mm | 102 x 104 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC | SOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň | kardan | remeň |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 130 mm | 140 mm |
Zdvih vzadu: | 95 mm | 108 mm | 80 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | jednokotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 330 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R19 | 130/80-17 | 130/90B16M/C 67H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 310 mm | 275 mm | 300 mm |
Pneu vzadu: | 200/50 R17 | 200/60-16 | 170/70B16M/C 75H |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 339 kg | 363 kg | 345 kg |
Výška sedla: | 700 mm | 720 mm | 720 mm |
Rázvor: | 1615 mm | 1675 mm | 1665 mm |
Dĺžka: | 2340 mm | 2570 mm | 2500 mm |
Šírka: | 880 mm | 990 mm | 1025 mm |
Výška: | 1120 mm | 1440 mm | 1155 mm |
Svetlá výška: | 151 mm | 140 mm | 130 mm |
Objem nádrže: | 22 l | 18 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Servisný interval: | 10 000km | ||
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 11/2014: 14,254,- EUR | Cena 05/2013: 12 990,-€ |
Pridané: 31.03.2014 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph Street Triple R 2015 – britský humor nemusí byť suchý…
- Honda CBR 300R 2015 Allrounder s tvárou športovca
- Kawasaki Versys 650 2015 – Keď malý Versys dospieva
- Vydarená nedeľa na Slovakia Ringu s Okruharmi.cz
- Test MV Agusta Stradale 800 2015 - Taliansky sexy transformer
- Kawasaki Z300 2015 - Aj s malým sa dá divadlo hrať…
- M1NSK TRX 300i - Zaujímavá touring alternatíva
- Honda Forza 125 2015
- KTM Duke 690 - Vojvoda a jeho masový útok
- KTM RC 390 2015 - Konečne v predaji!
- ... zobraz všetky články od tohto autora