ISSN 1336-6491 | Online: 887 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29893
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12234)
Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

FIM gala večer 2013 - Majstri a legendy sa spojili

 Zdieľať

Pridané: 03.12.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2519 [Šport - Ostatné]

V nedeľu 1.12.2013 hostilo Monte Carlo majstrov účastníkov štvrtého ročníka prestížneho FIM Gala večera, v rámci ktorého boli dekorovaní majstri sveta motocyklového športu za rok 2013.

Na tomto slávnostnom večeri FIM , ktorý sa vo viacerých krajinách vysielal v priamom prenose , sa zúčastnilo viac ako 500 športovcov, zástupcov členských federácii FIM, reklamných partnerov a zástupcov médií. Na javisku sa vedľa súčasných motocyklových šampiónov ako napr. Marc Marquez, Pol Espargaro, Antonio Cairoli, Maverick Vinales, Tom Sykes, Jeffrey Herlings, antoine Meo, Alex Salvini, Christophe Nambotin, Tai Woffinden, Nikolai Krasnikov postavili mnohé motocyklové legendy z predchádzajúcich rokov ako Harry Everts, Malcolm Rathmell, Ove Fundin, Cyril Neveu, Jutta Kleinschmidt, Phillip William Read či Alessandro Gritti. Ženský motocyklový šport počas dekorovania vynikajúco reprezentovali dve motocyklové královné a to Laia Sanz, ktorá sa stala majsterkou sveta v endure i v triale a Chiara Fontanesi, ktorá získala titul majsterky sveta v motokrose.

Okrem vyhlasovania majstrov sveta sa udeľovali i ocenenia pre FIM nováčika roka a FIM jazdca roka 2013. Hlasovanie v daných kategóriách sa uskutočnilo prostredníctvom internetovej stránky FIM, na ktorej za svojho favorita hlasovalo viac ako 15 000 ľudí. Na základe výsledkov tohto hlasovania sa FIM nováčikom roka 2013 stal plochodrážny jazdec Patryk Dudek a FIM absolútnym jazdcom roka 2013 Marc Marquez, aktuálny majster sveta MotoGP.

Video: 2013 FIM Gala

V sobotu 30.11.2013 sa v Monte Carlo uskutočnilo i generálne zhromaždenie FIM, na ktorom bola Slovenskej motocyklovej federácii, pri príležitosti 20. výročia jej založenia, udelená pamätná plaketa FIM.

 Plaketa k 20. výročiu SMF
Plaketa k 20. výročiu SMF

Bližšie informácie a fotografie si môžete pozrieť na stránke live.fim-live.com/en/ alebo na stránke www.flickr.com/photos/fim-live/ zdroj: SMF

Pridané: 03.12.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »