Anketa:
Ples Motoshop Žubor cupu 2013 - večer majstrov
ZdieľaťPridané: 03.11.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 3423 [Šport - Motocross]
Srdečne Vás pozývame na 2.Motoshop Žubor Ples, ktorý sa uskutoční v sobotu 9.novembra 2013 o 18:30hod vo Viničnom.
O hudbu sa postará skupina Senátor a po pol noci DJ. Celým plesom nás bude sprevádzať moderátor Maroš Palesch, ktorý nás sprevádza počas celej sezóny aj na závodoch.
Program:
- privítame vás welcome drinkom
- povieme si pár slov na úvod
- slávnostná večera
- vyhlásenie majstrov sezóny 2013 MX
- vyhlásime majstrov sezóny 2013 QUAD
- kapustnica
- prekvapenie večera
- tombola
- plesová zábava do rána (žúrka do rána)
Samozrejme počas programu budú tanečné kolá.
"DRESS CODE " CREATIVE BLACK TIE (ženy v krásnych šatách, alebo kostýmčekoch a muži elegantne)
Hodnotné ceny v tombole vás určite prekvapia a aby sme nezabudli, máme pre vás pripravených ešte zopár prekvapení... Ale tie uvidíte až keď prídete.
Vyhodnocuje sa 10 jazdcov z každej kategórie a v MX začiatočníkov 12 jazdcov.
Vstupné: 30 €/750 CZK/osoba (welcome drink, večera, víno, kapustnica, zákusok, ovocná misa)
15 €/380 CZK/deti do 14 rokov a deti do 10 rokov zdarma.
Objednávky a informácie o predaji lístkov na čísle: +421 910 140 468 (Dianka)
Lístky vám prídu na dobierku (treba rátať s poplatkom cca 2 €), alebo si ich môžete vyzdvihnúť osobne v Šenkviciach na adrese Poľná 70 (Dianka Juranová - +421 910 140 468)
Tešíme sa na Vás ...
Presné miesto konania: Spoločenský dom Viničné, Cintorínska 11, Viničné (pri futbalovom ihrisku).
![]() |
Pridané: 03.11.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Súvisiace články:
- Motoshop Žubor ples - večer majstrov 2013 - Redakcia
- Pozvánka na Motoshop Žubor cup vo Sverepci – 16.6.2013 - mikulec
- Pozvánka - Motoshop Žubor cup Dubňany 14.9.2013 - mikulec
- FIM gala večer 2013 - Majstri a legendy sa spojili - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici
- Vyskúšali sme motokrosové Husqvarny 2017 v Beckove
- Štefan Svitko - Dolaďovanie dakarskej formy na Záhorí
- Vyskúšali sme: KTM 450 EXC Six Days 2015 v slovenských farbách
- Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2016
- Dunlop Geomax MX52 – Pneumatiky na stredný až tvrdý povrch
- Porovnávačka alpine bikov - 3x Beta - Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special
- Čižmy Forma Dominator Comp – Spolu už štyri roky
- Slovakia MX & QUAD Championships – MOTOCORSE CUP 2015
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!