Anketa:
Plexištíty MRA od Motoraptor s. r. o. - 10% zľava a poštovné grátis
ZdieľaťPridané: 19.03.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 10725 [Bleskovky - PR bleskovka]
Úvodom tejto platenej PR bleskovky si ako úplne prvú vec dovolíme najprv pozdraviť celé osadenstvo motoride.sk. Ako druhú a zároveň poslednú vec si sami sebe opäť láskavo dovolíme pochváliť sa v mene nášho Motoraptor teamu celému osadenstvu, že sme sa stali oficiálnym importérom fajnových, vo veternom tuneli testovaných a v neposlednom rade aj certifikovaných (TÜV) germánskych motocyklových plexiskiel MRA.
![]() |
Nový webshop zatiaľ nenájdete na adrese www.mra-plexi.sk, ale jeden profík na tom už intenzívne maká. Kým bude slovenský web hotový, prosím použite www.mra.de, kde si v e-shope (tretia záložka zľava na hornej lište) nájdite svoju motorku, plexi, farbu plexiskla, cenu a skladovú dostupnosť ( Stock take: ) na nemeckom centrálnom sklade. Zobrazí sa vám a EAN kód (napr. XRV 750 AFRICA TWIN - Variotouringscreen "VT" v čírom prevedení má EAN 4025066107407), ktorý nám zašlete a zvyšok vyriešime e-mailom: info@motoraptor.sk.
V našom budúcom e-shope špecializovanom iba na plexisklá na motocykle od firmy MRA nájdete viac ako 23 000 (slovom dvadsaťtritisíc) druhov plexiskiel v rôznych prevedeniach a farbách na vaše motolásky. Originálny tvar, rejsové, turistické, spoiler, na naháče aj čopre. Máme riešenie naozaj pre každého.
![]() |
Ak ste so svojím plexisklom spokojný a chcete iba deflektor, žiaden problém. Máme lacnejšie, ktoré treba vŕtať, aj drahšie, ktoré sú bez vŕtania.
![]() |
A keďže sa vždy snažíme dať niečo viac, tak do konca marca máte od nás zľavu 10% z oficiálnych cien na všetky plexisklá aj deflektory a poštovné grátis.
Málo turbulencií a veľa komfortných kilometrov vám praje Motoraptor s. r. o.
![]() |
Pridané: 19.03.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!