Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1313 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17136)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11666)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

MV Agusta Rivale 2014 – Pozmenená Brutale? 2/2

 Zdieľať

Pridané: 27.05.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 10942 [Testy a predstavenia - Test]

MV AGUSTA RIVALE 800

Konkurencia

Ako prvé by som sem dal Hypoša od Dukny. Síce som jazdil len prvého – litrového. Nová osmistovka je síce o niečo chudobnejšia na koníky, no krúťák má naopak o trochu lepší. Dokonca v nižších otáčkach, čo sa mi zdá aj trochu žiadanejšie. A pri cene necelých jedenásť litrov je aj o málinko lacnejší. Druhú volím malú Aprilku Dorsoduro, ale vo verzii Factory s ABS. Tá má aj menej koní, aj menší krúťák, ale zato svojich 82 Nm ponúka už v polovičných (4500) otáčkach. Od roku 2012 ju už ale neponúkajú a vtedy bola cena 10 490,-.

MV AGUSTA RIVALE 800
MV AGUSTA RIVALE 800
MV AGUSTA RIVALE 800
MV AGUSTA RIVALE 800

Záver

Agusta ma skoro vždy poteší a aj keď má svoje mušky, nedostatky a nedorobky, nie sú také, ktoré by som jej nevedel nie že prepáčiť, ale že by ma nejako rušili. Tak tomu nie je ani pri Rivale, aj keď s dizajnom sa neviem ani s odstupom času stotožniť. Jazdecká poloha je nakoniec niečo, na čo sa dá zvyknúť, len sme si nesadli úplne že napoprvé. Motoricky sa mi už pri veľkej Brutalke zdalo, že sa to posúva niekam bližšie k väčšine, a tu sa mi to potvrdzuje. Asi to chápem, no radosť z toho nemám. Ale ja nie som určujúca vzorka ani prototyp ich zákazníka. Takže to je asi v poriadku. Znova sú na svetových okruhoch, tak každý zákazník je asi len a len vítaný. A Rivalky si svojich určite nájdu tiež. Ja by som bral ale radšej Brutale Dragster s nervavým motorom a otrasnou spotrebou.

Plusy, mínusy

motor, brzdy dizajn, vysoké sedlo, malá nádrž

Video: MV Agusta Rivale 800 2014

Pozadie / Wallpaper:

MV AGUSTA RIVALE 800
MV AGUSTA RIVALE 800
MV AGUSTA RIVALE 800
MV AGUSTA RIVALE 800

Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Filip Kalka - Masochista

Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 MV Agusta Rivale 800 2014 Aprilia Dorsoduro 750 Factory ABS 2012 Ducati Hypermotard 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:MV AgustaApriliaDucati
Model:Rivale 800Dorsoduro 750 Factory ABSHypermotard
Rok:201420122013
Novinka:NOVINKA 2014NOVINKA 2013
Kategória:SupermotoSupermotoSupermoto
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:798 ccm749.9 ccm821.1 ccm
Max. výkon:125.1 k (92.0 kW) / 12000 ot.91.5 k (67.3 kW) / 8750 ot.110.2 k (81.0 kW) / 9250 ot.
Max. krútiaci moment:84 Nm / 8600 ot.82 Nm / 4500 ot.89 Nm / 7750 ot.
Kompresný pomer:13.3 : 111:112.8:1
Vŕtanie x Zdvih:79 x 54.3 mm92 x 56.4 mm88 x 67.5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:150 mm160 mm170 mm
Zdvih vzadu:130 mm160 mm150 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová radiálne strmenedvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70 ZR 17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm240 mm245 mm
Pneu vzadu:180/55-17180/55 ZR 17180/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:178 kg185 kg175 kg
Hmotnosť s náplňami:198 kg
Výška sedla:881 mm870 mm870 mm
Rázvor:1410 mm1505 mm1500 mm
Dĺžka:2070 mm2216 mm
Šírka:885 mm905 mm
Výška:1185 mm
Svetlá výška:142 mm
Objem nádrže:12.9 l12 l16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:245 km/h
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:Cena 12.690,-EUR (14.10.2013), RbW, Trakčná kontrola, 3 palivové mapy, MVICS, EAS

<

Pridané: 27.05.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: