Anketa:
Kawasaki J300 - Komu sa nelení... ten už skúter dávno má... 2/2
ZdieľaťPridané: 10.06.2014 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 25497 [Testy a predstavenia - Test]
Kam to bude, mini Nindža?
Kúpiť si tristovkový skúter výlučne do mesta je nezmysel. To zvládne aj 125ka s menšou cenou, spotrebou a na auto–vodičák. Tu sa jednoducho ráta aj s medzimestskými presunmi, pre dobrodružnejšie typy pokojne aj s turistikou. Prečo nie? So spomenutým pohodlím, batožinovým priestorom a spotrebou okolo 3.9l/100km (pri rýchlejšej jazde) nie je problém vyraziť aj ďalej od povestného komína. Veď na 13 litrovú nádrž prejdete aj cez 300km. Ukazovateľ paliva treba ale brat s rezervou – prvá palička ubudne aj po 100km, čo by znamenalo dojazd vyše 500km. Pre vysokých možno dokúpiť vyššie plexi a môže sa vyraziť na cesty. Pasívnu bezpečnosť zabezpečuje aj dvojité naraz svietiace svetlo doplnené o LED, ktoré cestu bez ťažkostí osvetlia. Cestovná rýchlosť 120 km/h nerobí mašine najmenší problém a na turistiku to úplne stačí.
Silná konkurencia
Nech by Kawa postavila sebelepší skúter (podarilo sa), stratené roky bez skútra sa budú dobiehať ťažko. Konkurencia nespala, a tak je skútrov v tejto kategórii požehnane. Len tak orientačne vyberiem na porovnanie hlavne sesterské japonské a taiwanské značky, plus niečo z Európy.
Suzuki Burgman 400 – o 100 kubíkov a pár koníkov viacej, ale o mnoho stovák eur drahší, zameraný na luxus (6,390,- Eur bez ABS)
Honda NSS 300 Forza – porovnateľný, aj keď trošku slabší skútrik – sedlo vyzerá byť ešte pohodlnejšie, viac zamerané na jazdca (4,790,- Eur bez ABS)
Yamaha X-MAX 400 – štýlový, športovo strihnutý a veľmi pekne spracovaný skúter s objemovou, výkonnostnou (iba o kúsok) aj cenovou prevahou (5,990,- Eur bez ABS)
Kymco Downtown 300i ABS – darca orgánov pre J300, orientačná cena 4 790,- Eur
Aprilia ATLANTIC 300 – nižší výkon, taliansky dizajn, len 9.5 litrová nádrž (nezistená cena)
Aprilia SR MAX 300 – ďalší dobre vyzerajúci Talian s nižším výkonom a cenou (4,590,- Eur bez ABS)
Príprava na lov
Na to, že Kawasaki skočila do vôd neprebádaných a hneď prémiových, sa jej podaril vytvoriť veľmi dobrý skúter. Aj keď je z časti vyrobený inou firmou, raz je tam značka Kawasaki, a tá kvalitu garantuje. Podľa mojej súkromnej konšpiračnej teórie to môže byť nejako takto: Kawa neinvestovala prehnané prostriedky do segmentu, kde nie je doma. Nahodila však dobre nastraženú udičku a čaká na zábery. Ak sa dostavia v očakávanom rozsahu, na ďalšiu rybársku sezónu môžeme očakávať, že Zelení sa vydaju na lov potenciálnych zákazníkov so širším portfóliom vyšperkovaného loveckého náradia.
Už prvé nahodenie má na háčiku chutnú návnadu, po ktorej pôjdu rybky, ktoré chcú výkonný značkový skúter, ktorý ich rýchlo, ekonomicky a trochu aj reprezentatívne dovezie do práce a cez víkend umožní (kľudne aj s partnerkou) vychutnať si mimomestské výlety.
PS: Milá Kawa – na prvý pokus to vôbec nie je zlé! Len smelo ďalej do toho!
Plusy, mínusy
motor, dizajn, luxusná palubovka | menej miesta na nohy, pre mňa horšie odstupňované sedlo |
Video: Kawasaki J300 2014 - úplne nový svet
Video: Kawasaki J300 2014
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Kawasaki J300
Servisný interval | 5000 km |
Spotreba | 3.9 l/100km |
Objem nádrže | 13 l |
Cena motorky | 4.795,- EUR bez ABS |
Text: Martin Kňaze - matox
Foto: Juraj Odin Klačko
Motocykel na test poskytla spoločnosť Kawasaki Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Kawasaki | Kymco | Suzuki | Honda |
Model: | J300 | Downtown 300i | AN 400 Burgman | NSS300 Forza |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | |||
Kategória: | Skúter | Skúter | Skúter | Skúter |
Motor: | ||||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 299 ccm | 298.9 ccm | 400 ccm | 279 ccm |
Max. výkon: | 27.6 k (20.3 kW) / 7750 ot. | 29.9 k (22.0 kW) / 8500 ot. | 34.0 k (25.0 kW) / 7300 ot. | 24.34 k (17.90 kW) / 8250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 28.7 Nm / 6250 ot. | 24.5 Nm / 6500 ot. | 36.3 Nm / 5800 ot. | 25.7 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 10,8 : 1 | 10,8 : 1 | 10,6:1 | 10.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 72,7 x 72,0 | 72,7 x 72,0 | 81 x 77,6 mm | 72 x 68,5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 34 mm | vstrekovanie | vstrekovanie | |
Rozvod: | SOHC (4V) | OHC (4V) | DOHC (4V) | OHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | automatická | automatická | automatická | automatická |
Sekundárny pohon: | remeň | variátor | variátor | variátor |
Zdvih vpredu: | 110 mm | 110 mm | ||
Zdvih vzadu: | 100 mm | 100 mm | ||
Brzdy vpredu: | kotúčová | kotúčová | dvojkotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm | 260 mm | 260 mm | 256 mm |
Pneu vpredu: | 120/80-14 | 120/80-14 | 120/80-14 M/C 58S | 120/70-14 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm | 210 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-13 | 150/70-13 | 150/70-13 M/C, 64S | 140/70-13 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 166 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 191 kg | 215 kg | 192 kg | |
Výška sedla: | 775 mm | 775 mm | 710 mm | 716 mm |
Rázvor: | 1555 mm | 1545 mm | 1585 mm | 1546 mm |
Dĺžka: | 2235 mm | 2200 mm | 2166 mm | |
Šírka: | 775 mm | 810 mm | 753 mm | |
Výška: | 1260 mm | 1150 mm | 1189 mm | |
Svetlá výška: | 145 mm | 140 mm | 140 mm | |
Objem nádrže: | 13 l | 12.5 l | 13.5 l | 11.6 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 145 km/h | |||
Spotreba paliva: | 3.9 l/100km | 3.2 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 250 km | cca 271 km | ||
Servisný interval: | 5000km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | za príplatok | za príplatok | ||
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Kawasaki | Yamaha | Aprilia | Aprilia |
Model: | J300 | X-Max 400 | Atlantic 300 | SR MAX 300 |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | |||
Kategória: | Skúter | Skúter | Skúter | Skúter |
Motor: | ||||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 299 ccm | 395 ccm | 278.3 ccm | 278 ccm |
Max. výkon: | 27.6 k (20.3 kW) / 7750 ot. | 31.5 k (23.2 kW) / 7500 ot. | 22.41 k (16.48 kW) / ot. | 21.90 k (16.10 kW) / 7250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 28.7 Nm / 6250 ot. | 33.88 Nm / 6000 ot. | 23.8 Nm / 5750 ot. | 23 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 10,8 : 1 | 10,6 : 1 | 10.5 - 11. | 11.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 72,7 x 72,0 | 83 x 73 mm | 75 mm x 63 mm. | |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 34 mm | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | automatická | automatická CVT | automatická CVT | |
Sekundárny pohon: | remeň | variátor | variátor | |
Zdvih vpredu: | 110 mm | 110 mm | ||
Zdvih vzadu: | 100 mm | 110 mm | ||
Brzdy vpredu: | kotúčová | dvojkotúčová | kotúčová | kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm | 267 mm | 240 mm | 260 mm |
Pneu vpredu: | 120/80-14 | 120/70-15 | 110/90-13" | 120/70-15 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 267 mm | 190 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-13 | 150/70-13 | Rear: 130/70-13" | 140/60-14 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 191 kg | 211 kg | ||
Výška sedla: | 775 mm | 785 mm | 790 mm | 815 mm |
Rázvor: | 1555 mm | 1565 mm | 1480 mm | 1480 mm |
Dĺžka: | 2235 mm | 2190 mm | 2085 mm | 2110 mm |
Šírka: | 775 mm | 780 mm | 785 mm | 780 mm |
Výška: | 1260 mm | 1385 mm | 1515 mm | |
Svetlá výška: | 145 mm | 103 mm | ||
Objem nádrže: | 13 l | 14 l | 9.5 l | 15.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 3.9 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 250 km | |||
Servisný interval: | 5000km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | za príplatok | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 6/2014 - 4.590,- Eur |
Pridané: 10.06.2014 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph Street Triple R 2015 – britský humor nemusí byť suchý…
- Honda CBR 300R 2015 Allrounder s tvárou športovca
- Kawasaki Versys 650 2015 – Keď malý Versys dospieva
- Vydarená nedeľa na Slovakia Ringu s Okruharmi.cz
- Test MV Agusta Stradale 800 2015 - Taliansky sexy transformer
- Kawasaki Z300 2015 - Aj s malým sa dá divadlo hrať…
- M1NSK TRX 300i - Zaujímavá touring alternatíva
- Honda Forza 125 2015
- KTM Duke 690 - Vojvoda a jeho masový útok
- KTM RC 390 2015 - Konečne v predaji!
- ... zobraz všetky články od tohto autora