Anketa:
Cesta na Rally Albania 2014 – Faryn, zaklínač motoriek
ZdieľaťPridané: 18.05.2014 Autor: Landal
Čitatelia: 7626 [Technika - Dobré Rady]
Po Harovom minuloročnom článku som predpokladal tak 60%-70% faktického základu a vo zvyšku „tvorivú licenciu“ autora. Tak strašne som sa mýlil...
Seriál článkov - Rally Albania 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally Albania 2014 | Nasledujúci
Repas môjho podvozku bol vzhľadom na jeho vek pred Albánskom nevyhnutný. Druhým dôvodom je podľa mňa zrejmá úvaha, že nemá zmysel pracovať na všetkom možnom, a pritom to najdôležitejšie – podvozok – nechať bez povšimnutia. Prečo Pavel Fárek? Lebo robil dve motorky dvoch jazdcov, ktoré a ktorých poznám: Klasikinu a Harovu. V prípade Klasiky to bol na viac advík.
Motorku treba k Farynovi dopraviť. Kvôli jeho a mojím možnostiam vykladám elcéštvorku u neho doma len s jeho manželkou. Nechávam moto v garáži u chlapa, ktorého som nikdy nevidel, asi 3x som s ním volal, a rozmýšľam, či robím dobre. Dnes sa tomu v duchu strašne smejem...
Makov - ufúľaná po niekoľko hodinovom testovaní |
Po desiatich dňoch cestujem opäť. Počas tejto doby sme spolu viac krát komunikovali o postupe prác a o mojich očakávaniach a jeho možnostiach (vzhľadom na mašinu). V jednom z tých rozhovorov padla veta, ktorú si dobre pamätám: „Hele, ten kokpit máš udelanej pěkně, to se mi líbí, ale jinak všechno špatne...“.
Motorka čaká na trávničku, v chlapovi pri nej spoznávam toho z Harovho článku. Obliekam sa do výstroje, lebo ideme skúšať mašinu. Pavel ju zatiaľ naštartuje a v tom momente som stuhol. Moju motorku poznám, ale toto bol iný zvuk, iný chod. Aby toho nebolo málo, predvádza mi reakciu na plyn, a tá je tiež iná. Skrátka Pavel mi úplne prestavil karburátor a evidentne o hodne k lepšiemu. Začínam sa tešiť. Nanešťastie som zabudol mobil a tak nemal čím fotiť.
V Piliscséve som si nový podvozok naplno užil |
Ideme na hrebene nad dedinou. Dvaja 100-kiloví chlapi na advíku po polňačkách. Podvozok sa očividne chová inak. Prichádzame na miesto „skúšania“. Pavel pomaly a postupne rozpráva o rôznych veciach. Zatiaľ len počúvam. Ukáže mi cestu, kadiaľ sa mám previezť, a potom už idem ja. Je po dažďoch, v ceste sú vymyté hlboké ryhy. Na jednu takú narazím za zákrutou, idem za 3 a viem, že to nedobrzdím. Chystám sa na spätnú šupu od ponoreného predku a nakopnutie od zadku. Zrazu som za rygolóm a nič z toho sa neudialo, motorka jamu vlastne ani nezbadala. Toto nie je náhoda a začínam brať Faryna vážne.
Spokojný majiteľ spokojnej motorky |
Asi po hodine a pol jazdenia, rozprávania a zoznamovania sa prichádzame k cca 30-40 metrovému strmému a extrémne kamenistému výjazdu (výjazd na Ignis a tie najtvrdšie pasáže z Piliscsévu sú proti tomuto smiešna detská zábavka). Faryn už si získal dôveru a tak počúvam rady, a po nájazde do stupáku nejdem do jednotky, ako by som to urobil predtým, ale držím dva. Letím po kameňoch, motorka drží kontakt s terénom, predok sa mi nedvíha, zadok neodskakuje, preto nestrácam rýchlosť, ani točky, a až tesne pred koncom na kamennom schode viac zo strachu než z potreby radím do jednotky. Celý vyrehotaný čumím na ten stupák, čo som práve vyletel. Vraciam sa, spievam ódy Farynovi a ten ma posiela znovu. Už je mi jasné, že musím zabudnúť na to, akú motorku som mal predtým, a ísť len podľa toho, aké signály mi dáva „TÁTO MOTORKA“. Výjazd dávam s prstom v nose celý na dvojku. Vraciam sa, a tento raz to sám chcem ísť ešte raz. Pri tretej jazde vychádzam celý kopec v stupačkách na primerane vytočenú trojku. Niečo také nepovažujem so starým podvozkom za možné. So starou moto by som to šiel na jednotku, určite by som si musel pomôcť odrážaním nôh a hore by som si strašne blahoželal, aký som hrdina.
Aj motoricky je teraz prejav celkom iný |
Dosť bolo obkecov, poďme teraz stručne k podstate veci. Faryn je frajer, ktorý nie je ladič podvozkov, ale je to bývalý krosový pretekár a plnohodnotný mechanik. Je to človek so svojským prejavom a naturelom, ale zároveň človek, ktorého si treba vypočuť a minimálne sa nad jeho radami zamyslieť.
Motorka, ktorú som si od neho odviezol, je na míle vzdialená tej, ktorú som mu doviezol. Peniaze investované do naladenia a repasu podvozku u Faryna boli najlepšie investovanými peniazmi čo sa týka úprav a servisu motoriek z mojej strany za celé moje „motorkárčenie“. Dnes je mi úplne jasné, že tu som mal začať! Je nezmysel riešiť všetko možné a nemožné, a pritom ignorovať fakt, že to najdôležitejšie čo ovplyvňuje chovanie motorky a množstvo jazdcovej námahy je podvozok.
Doposiaľ nevídané skoky |
Asi o týždeň idem k Farynovi zas. Pripravuje mi nový centrál. Ten súčasný je síce dotiahnutý do dokonalosti, ale je limitovaný svojou konštrukciou a strunou. Opäť naložím moto a zverím ju do rúk Faryna – zaklínača motoriek.
Kontakt: Pavel FARYN Fárek +420608713226
Text: Laňďal,
Foto: Hedinka, Laňďal
Pridané: 18.05.2014 Autor: Landal Zdieľať
Seriál článkov - Rally Albania 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally Albania 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Ladenie podvozku na ťažkom endure - FARYN MOTO - haro007
- BMW R1100GS s podvozkom Touratech Suspension - prečo - zeON
- Tlmiče Touratech pre adventure motocykle - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Lanďal s otcom v cieli Intercontinetal Rally 2024, Ružové jazero, Senegal
- Ako sa plnia sny: Lanďal na Tunisia Desert challenge 2021
- Hellas rally 2021 aj so Slovak4RallyTeam na stupňoch víťazov
- To the Dunes and back III
- Cesta na PanAfrica rally 2020
- Potrebujeme Tvoju pomoc pri H-PRO Čelendž a Contec XL rally 2019!
- Registrácia na Contec Rally a Enduro víkend 2019
- Contec enduro a rally víkend
- To the dunes and back II - tréning na sahare je šťastne za nami
- To the dunes and back II - 2019
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najnovšie videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
hlopy z vychodu isli do anglicka za robotu. Nasli sebe robotu dakdze vo Welse v mesce Newport. Pan domu jim hutory. Chlopy,ja idzem na tydzen do Spanielska a za tydzen chcem mac vymalovany dom,farbu mace kupenu,najdzece ju za maštaľňu v garažu.chlopy se pocesili ze jich nichto nebudze dirigovac a kec majitel domu posol ta jeden hutory. Chlopy,idzeme nato,ale by trebalo persi daco vypic ne! Kedze nemali penezi,ta predali jedno vedro farbi. Na druhy dzen predali druhy vedro farbi,a tak to islo cali tydzen az na koncu tyzdna se prebrali a jeden znich hutory. Do piči chlopy,neska pridze pan domu a mi nepofarbyli nic a ani farbu nemame! Dalsi se postavy a hutory,sluchajce chlopy,jest tu isce das deco farby a majitel ma u maštalni koňa,ta mu nafarbime pysky a povime ze vypil farbu. No ta tak urobili,prisol pan domu a se pyta. To com dom nepofarbeny? Ta kuň vypil farbu. Pan domu zobral pušku,odjebal koňa. Chlopy se pytaju,ta com sce ho zabili? Na chuj mi takoho koňa,pred vami u mne robili Poľaci a zožral 65 mišky cimentu.