Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1218 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29714
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17571)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12143)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: SUZUKI Slovakia Tour 2014

 Zdieľať

Pridané: 19.05.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4113 [Novinky - Pozvánka]

Všetkých majiteľov a priaznivcov motocyklov Suzuki, srdečne pozývame na štvrtý ročník mototuristickej akcie SUZUKI Slovakia Tour, ktorá sa uskutoční v termíne 19. – 22. júna 2014.

Počas štyroch dní si každý bude môcť do sýtosti zajazdiť a večer sa dobre zabaviť, v kruhu ľudí s rovnakou krvnou skupinou.

Stretneme sa vo štvrtok 19. júna 2014 v čase medzi 12:00 a 13:00, v priestoroch automobilového dílera SUZUKI - BMC Nitra, s.r.o., Zlatomoravecká cesta, Nitra. Na trase spoločného výjazdu si zajazdíme po kľukatých cestách v okolí Banskej Štiavnice a zastavíme sa v historickom centre Kremnice. Účastníci, ktorí sa do LD AQUA v Turčianskych Tepliciach presunú individuálne, sa môžu ubytovať už po 14. hodine.

Pre svoju výhodnú polohu sa východiskovým miestom spoločných výletov, naplánovaných na piatok a sobotu – cca. 260 km, tento rok stanú Turčianske Teplice. Účastníci si budú môcť vychutnať príjemnú atmosféru kúpeľného mesta i relax a zábavu v aquaparku s liečivou minerálnou vodou.

Účastnícky poplatok 119 € na osobu, zahrňuje: 3x ubytovanie v LD Aqua Turčianske Teplice, uvítací drink, 3x raňajky a večera formou bohatých švédskych stolov v LD Veľká Fatra, 2x obed na trasách výletov v piatok a sobotu a 3 hodinový vstup do SPA&AQUAPARK s liečivou termálnou vodou. Každý účastník dostane tričko s darčekom na pamiatku a brožúru s itinerárom trás spoločných výletov.

Tak neváhajte a prihláste sa do 2. júna 2014 u najbližšieho dílera Suzuki, alebo priamo u importéra MSC – SUZUKI Slovensko, o.z.

Viac info: www.suzuki.sk

Pridané: 19.05.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »