Anketa:
Pozvánka: SUZUKI Slovakia Tour 2014
ZdieľaťPridané: 19.05.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4113 [Novinky - Pozvánka]
Všetkých majiteľov a priaznivcov motocyklov Suzuki, srdečne pozývame na štvrtý ročník mototuristickej akcie SUZUKI Slovakia Tour, ktorá sa uskutoční v termíne 19. – 22. júna 2014.
Počas štyroch dní si každý bude môcť do sýtosti zajazdiť a večer sa dobre zabaviť, v kruhu ľudí s rovnakou krvnou skupinou.
![]() |
Stretneme sa vo štvrtok 19. júna 2014 v čase medzi 12:00 a 13:00, v priestoroch automobilového dílera SUZUKI - BMC Nitra, s.r.o., Zlatomoravecká cesta, Nitra. Na trase spoločného výjazdu si zajazdíme po kľukatých cestách v okolí Banskej Štiavnice a zastavíme sa v historickom centre Kremnice. Účastníci, ktorí sa do LD AQUA v Turčianskych Tepliciach presunú individuálne, sa môžu ubytovať už po 14. hodine.
Pre svoju výhodnú polohu sa východiskovým miestom spoločných výletov, naplánovaných na piatok a sobotu – cca. 260 km, tento rok stanú Turčianske Teplice. Účastníci si budú môcť vychutnať príjemnú atmosféru kúpeľného mesta i relax a zábavu v aquaparku s liečivou minerálnou vodou.
Účastnícky poplatok 119 € na osobu, zahrňuje: 3x ubytovanie v LD Aqua Turčianske Teplice, uvítací drink, 3x raňajky a večera formou bohatých švédskych stolov v LD Veľká Fatra, 2x obed na trasách výletov v piatok a sobotu a 3 hodinový vstup do SPA&AQUAPARK s liečivou termálnou vodou. Každý účastník dostane tričko s darčekom na pamiatku a brožúru s itinerárom trás spoločných výletov.
Tak neváhajte a prihláste sa do 2. júna 2014 u najbližšieho dílera Suzuki, alebo priamo u importéra MSC – SUZUKI Slovensko, o.z.
Viac info: www.suzuki.sk
Pridané: 19.05.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: 13. Stretnutie motoride-ákov - Motoride Tour 2014, 15. - 17. 8. 2014, Teplý vrch - Awia
- Pozvánka: Suzuki Slovakia Tour 2013 - Redakcia
- Honda fest 2014 prebehol na Slovensku - Redakcia
- Pozvánka: 9. haličská Motorkáreň - 30. 5. - 31. 5. 2014 - Redakcia
- Pozvánka: 16. stretnutie motorideákov na Morave - Motoride Tour 2019, 16. - 18. 8. 2019, Mořkov - Awia
- Nový katalóg Touratech 2014/2015 - Redakcia
- Prvý test: Suzuki V-Strom 1000 2014 - štíhly obratný dobrodruh - Awia
- Touratech Travel Event 2014, Kráľová studňa - Adventure stretko vo Veľkej Fatre - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!