ISSN 1336-6491 | Online: 2229 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Špeciálna edícia Honda Fireblade Urban Tiger 2014

 Zdieľať

Pridané: 22.06.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 3271 [Bleskovky - Novinky]

Minulý víkend na podujatí British Superbike Championship na okruhu Snetterton riadil Julien da Costa svoju pretekársku Hondu v zaujímavom farebnom spracovaní nazvanom Urban Tiger.

Honda CBR1000RR Fireblade Urban Tiger je oživenou edíciou modelu CBR900RR Fireblade Urban Tiger z roku 1994. V tomto farebnom spracovaní sa Fireblade dostane aj mimo pretekársky okruh. Nebude to však len o inej farbe. Táto edícia bude dodávaná s upravenou hlavou valcov, prepracovaným systémom PGM-FI a výfukovým systémom Akrapovič. Následkom toho dôjde k zvýšeniu špičkového výkonu na 181 koní pri 12.250 ot./min. a zvýšiť by sa mal aj krútiaci moment v stredných otáčkach.

 Honda CBR1000RR Fireblade Urban Tiger 2014
Honda CBR1000RR Fireblade Urban Tiger 2014

Nuž fanúšikovia Fireblade-ov, kto by bol ochotný skočiť si do Anglicka pre edíciu Fireblade Urban Tiger? Cenovka je stanovená na zhruba 16.640 eur.

 Honda CBR900RR Fireblade Urban Tiger 1994
Honda CBR900RR Fireblade Urban Tiger 1994

Pridané: 22.06.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »