Anketa:
Vyskúšali sme tankvak Famsa Enduro Max Standard pre BMW R1100/1150GS
ZdieľaťPridané: 25.07.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 7209 [Testy a predstavenia - Doplnky]
Spoločnosť na cestách mi istú dobu robil tankvak značky Famsa. Len čo som ho dostal do rúk, bolo mi jasné, že negatíva sa na ňom budú hľadať ťažko. Kvalitné materiály, bezproblémová inštalácia, žiadne problémy s otváraním a funkciou.
Tankvak Famsa by medzi konkurenciou tankvakov nemusel nijako zvlášť vytŕčať čo sa inovatívnych riešení týka. Veď načo aj, ak čosi spĺňa svoju funkciu a už na prvý dotyk dáva jasne najavo, že to nebude vecička hodná vyhodenia po pár sezónach, nie je nutné vymýšľať marketingové „zbytočnosti“. I keď vychytávka v podobe umiestnenia popruhu, vďaka ktorému slúži tankvak aj ako taška prehodená cez plece, bola skutočne praktická. Vďaka tomu máte popruh stále pri sebe pričom nezaberá miesto.
Klasický veľmi kvalitne spracovaný tankvak Famsa |
Takže čo to tu máme? Klasický tankvak z pevného textilného materiálu, na vrchu priesvitný priestor pre mapu (tu mám trošku výhrady k tvaru, klasická A4 si vyžadovala „úpravu“ tvaru, no Famsa má v ponuke tankvak Enduro Max Adventure so zmeneným tvarom tejto časti ) v strede veľký úložný priestor ktorý je možné zväčšiť rozzipsovaním zipsu obkružujúcim tankvak, po bokoch dvojica menších odkladacích priestorov a jeden malý sa nájde aj v časti smerujúcej k sedadlu. Pre prenášanie tankvaku mimo motorky slúži poriadné držadlo a dĺžkovo nastaviteľný popruh, ktorý je možné prehodiť si okolo ramena. Tankvak Famsa sa k nádrži uchytáva pomocou podložky so zipsom, Famsa tento systém nazýva Soft Fix.
Inšatalácia podložky nesúcej samotný tankvak trvala pár minút. Stačilo zložiť sedadlo pod ktoré sa o nádrž zahákla dvojica háčikov na popruhoch, potom popod krk riadenia prevliecť ďalší popruh a všetko to zatiahnuť tak, aby veko nádrže ostalo v strede otvoru vyrezaného v podložke. Podložka je zospodu pogumovaná, takže výrazné poškodenie laku nádrže nehrozí. Pri poriadnom dotiahnutí popruhov tankvak spoľahlivo držal na mieste, nevadilo ani jazdenie po poľných cestách.
K samotnej funkcii odkladacích priestorov niet čo dodať. Veľkosťou tankvak nijako nevytŕča medzi konkurenciou avšak to je na vkuse každého motorkára, koľko litrový úložný priestor si rád natrepe na nádrž. Do tohto tankvaku nebol problém zbaliť všetko čo je potrebné na celodenný výlet k vode pre dve osoby (dvaja bratia, na výlet s frajerkou by to asi nevystačilo :-) ). Čo je hlavné, tankvak nezavadzal pri točení riadidlami a zbytočne nestláčal ovládače umiestnené na nich (na BMW R1150GS však pri plnom otočení aktivoval klaksón).
Hádam netreba popisovať klasické fakty ako do menších úložných priestorov sa v pohode zmestí mobil či peňaženka a iné drobnosti. Skôr pochválim veľké oká na zipsoch, do ktorých vliezol prst navlečený v rukavici, čo výrazne uľahčilo otváranie inak pevných vode odolných zipsov. Pevné zipsy ma popravde trošku zlostili, ale to je daň za kvalitu a ich vode odolnosť, preto to neberiem ako mínus. Priložený vodotesný obal sa mi aj preto zdal ako úplná zbytočnosť.
Tankvak Famsa poslúžil dobre aj ako taška cez plece. Šikovne vyriešené je umiestnenie popruhu pri jazde, ten obkružje tankvak dookola, o čom som už písal. Praktické je aj odzipsovávanie tankvaku a otvor pre veko nádrže v podložke. Pri správnom nastavení podložka veko nestláča dole a tak nemusíte dávať pozor na nechcené zatvorenie nádrže. Opätovné dopasovanie zipsu tankvaku k podložke však vyžaduje trošku šikovnosti, no zatiaľ som nevidel tankvak s podobným systémom, ktorý by s týmto nemal problém. A ak chcete tankvak nechať v garáži alebo doma, poteší uško z jeho spodnej strany, za ktorého ho môžete zavesiť trebárs na stenu.
Na záver by som tomuto tankvaku vytkol jednu vec, ak neberiem do úvahy tvar priesvitnej vrchnej časti pre mapu, a tou je absencia malého otvoru v spodnej časti tankvaku. Otvor pre kábel z 12V zásuvky pre nabíjačku pre mobil alebo hoci čo iné skrátka chýba, zrejme kvôli vodotesnosti. Cena testovaného tankvaku Enduro Max Standard pre BMW R 1100 / 1150 GS 149,00 €.
Plusy a mínusy
Kvalitné spracovanie, pevný textilný materiál, vodeodolné zipsy s veľkými okami, systém Soft Fix, umiestnenie popruhu na nosenie okolo ramena | Chýba malý otvor pre kábel, zlý tvar vrchnej priesvitnej časti, možno trošku ťažsie otváranie zipsov (daň za ich vodeodolnosť) |
Info o produkte - Tankvak Enduro Max Standard:
Tankvak FAMSA, vyrobený z 1200/1200 vodeodolného polyesteru. Taška má 3 vonkajšie vrecká a vrchné priehľadné puzdro pre uloženie mapy. Hlavnú komoru možno pomocou zipsu zväčšiť z 13 na 19 litrov. Pre jednoduchšie prenášanie je brašna vybavená okrem klasickej rúčky aj dĺžkovo nastaviteľným popruhom cez rameno, ktorý je počas uchytenia na motocykli obopnutý okolo brašne a nezaberá tak miesto vo vnútri. Tankvak je vybavený reflexnými prúžkami 3M Scotchlite pre lepšiu viditeľnosť za šera a tmy. Súčasťou tašky je nepremokavá pláštenka, ktorej vrchná časť je z číreho plastu a neobmedzuje tak pri čítaní mapy za dažďa.
Rozmery (cm): 35x26x20/29
Ku všetkým tankvakom rady "Enduro Max" možno dokúpiť ramenné popruhy, ktoré umožňujú nosenie Tankvak ako batoh.
Tankvak je, ako všetky produkty FAMSA, vyrobená v Taliansku.
Text: Feri Zubal - zeON
Foto: Tomáš Hajduch - Awia
Tankvak na test poskytla spoločnosť Famsa.
Pridané: 25.07.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Súvisiace články:
- Vyskúšali sme novú pneumatiku Dunlop TrailSmart - zeON
- Riadne sme otestovali "malú dakarku" - Hondu CRF250 Rally - Herghott
- Novinky v textilných batožinách FAMSA Italy - Redakcia
- Vyskúšali sme nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 - Awia
- Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici - mikulec
- Triumph Tiger Explorer/XC - Cestovateľská šelma z ostrovov s príslušenstvom Touratech - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora