Anketa:
Riadne sme otestovali "malú dakarku" - Hondu CRF250 Rally 1/2
ZdieľaťPridané: 20.05.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 29612 [Testy a predstavenia - Test]
Do svojej prvej sezóny vyráža táto sexi verzia CRF250 s úplne jasnou imidžovou líniou - má zjavné gény v dakarskom špeciáli, ktorý ich prepožičal aj obľúbenej Africe Twin. Ide skutočne len o imidž, alebo je CRF250 Rally schopná aj v teréne?
Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, FilipFM
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer
Na nespevnených cestách aj necestách s novou CRF250 Rally polietali naslovovzatí dlhoroční účastníci XL rely súťaží - sám endurošialenec Awia a mladý Filip Maukš. A o tom, že jej tam riadne naložili, svedčí aj to, že ja som ju potom musel čistiť pol dňa :) Počas testu sa nám vôbec neprášilo - všade bolo blato. Ťažké, mazľavé, ílovité :)
Video: Videotest: Honda CRF 250 Rally 2017
Už základná CRF250L, z ktorej táto rely verzia vychádza, nie je žiadna zakrpatená motorka. A Rally má všetkého viac: viac plastov, vyššie zdvihy, väčšie kotúče, väčšiu svetlú výšku, väčšiu nádrž, čiže pôsobí ešte väčším dojmom. A to už je čo povedať! Páni, tu je sedlo vo výške takmer 90 cm, čo je zhruba o 2,5 cm viac ako na Africe Twin, či o 5,5 cm menej než na ostrej CRF250R. Aj s mojimi nohami dlhými jak hodina pred piatkovým fajrontom došliapavam na zem LTT (len tak tak). A pritom céerefka nie je nijako extra široká. Vysokánsky pocit ešte znásobuje vysoko umiestnená prístrojovka, nad ktorou je ešte hrazdička na navigáciu či doplnkové prístroje.
Má veru silnú charizmu táto CRF. Aj zblízka opticky veľmi pripomína honďácky dakarský špeciál, a v spätných zrkadlách vyzerá úplne ako Africa Twin. Alebo napríklad také sedlo je takpovediac rovnaké ako na starých legendárnych endurách ako Dominator alebo XR650. Celkom neporovnateľný je však zvuk, čo je vzhľadom na objem pochopiteľné. Céerefka si naozaj iba tichučko poprdkáva. S ohľadom na veľkosť motorky a ostrosť štýlu je takýto zvuk príliš skromný. Ani po rozbehu nie je o nič drsnejší. Pochváliť však musím flexibilitu jednovalca, ktorý bez odvrávania pracuje vlastne v každých otáčkach, červené pritom začína pri hodnote 10 500.
Motor nie je skromný iba vo zvuku, ale aj v apetíte - pri bežnej prevádzke nespotrebuje viac než 3,2 až 3,5 litríka na stovku - a žiaľ, aj vo výkone. Na základnej CRF250L je tých 25 koníkov možno dosť, ale na 11 kíl ťažšej, okapotovanejšej a väčšej Rally už sú rovnaké koníky akési unavené. V meste to ani nepostrehneš, možno až na otvorenejších cestách alebo občas v teréne. Zo štvrťlitrového jednovalca by sa určite dalo vydolovať viac a v prípade Rally by to bolo veľmi užitočné. Ale inak všetko ostatné sa s terénom kamaráti: plasty sú mäkké a húževnaté, riadidlá majú hrazdičku, podvozok je mäkučký tak akurát, kolesá sú 21/18, po sedle sa dá pekne hýbať, a tak podobne.
Ešte predtým, než slovo odovzdám Awiovi a Filipovi, musím spomenúť využiteľnosť tejto céerefky v meste. Aj keď nebola stavaná primárne do urbánneho prostredia (alebo napriek tomu), na našich rozbitých mestských uliciach sa cíti ako doma. To kvôli tomu mäkučkému odpruženiu, vysokému posedu a vypletaným veľkým kolesám. Hrboly sú ti zrazu jedno. Kašleš na ne, môžeš ísť ktorúkoľvek stopu chceš. CRF ich pohltá ako v nejakej digitálnej hre, kde sa snažíš zožrať čo najviac dobrôt padajúcich zhora. Hrbole sú pre CRF dobrota.
V meste sa občas zídu aj nejaké odkladacie priestory. CRF má jeden na netypickom mieste - zboku pod sedlom, presne na mieste, kde je z druhej strany výfuk. Je uzamykateľný a okrem palubného náradia sa doň vojde aj peňaženka a povedzme ešte zopár drobností (inak nájdeš v ňom aj niekoľko nálepiek HRC na "dotunovanie"). Hore za sedlom je ešte priestor na nejakú menšiu tašku, svečia o tom najmä úchyty na gurtne. Z toho vyplýva, že pravdepodobne budeš najčastejšie používať ruksak alebo ľadvinku. A čo sa týka spolujazdca, tak s ním sa síce ráta, ale vidím to najskôr iba na také príležitostné malé presuny. Jednak mäkký zadný tlmič pustí zadok motorky pod váhou dvoch dospelákov dole (a predok hore), ale ani miesta na sedle nie je na rozdávanie. Vzhľad CRF250 Rally neklame - je určená primárne pre sólo jazdenie mimo mesta. Je natoľko fotogenická, že si s ňou budeš rád robiť selfíčka na rôznych odľahlých miestach.
Tu už naozaj odovzdávam slovo endurákom, ktorí CRF vôbec nešetrili:
V teréne (autor: Tomáš Hajduch - Awia)
CRF250 Rally patrí do terénu, o tom niet pochýb. Nevydal som sa s ňou však na motokrosovú trať, kam rozhodne nepatrí, ale na poľné cestičky. Motorka pôsobí oveľa dospelejším dojmom, dizajnovo nabáda k rýchlej rally jazde, a tá jej aj naozaj dobre ide. Ovláda sa však veľmi ľahko, ako malá 250-tka. Podvozok je pre jazdu v teréne naladený, je naozaj mäkký, a preto si dobre poradí so všetkými prekvapeniami, ktoré sa mu dostanú do cesty.
Napriek relatívne malému motoru i výkonu som nemal problém na poľňačke CRF-ku rozkotúľať na 70 - 80 km/h, a to veľmi rýchlo. V teréne jazdec nemá pocit nedostatku výkonu, až na prípad, keď si chce pomôcť power driftom pri výjazde zo zákruty. Tu treba motoru dopriať trochu vyššie otáčky.
V Honde nezabudli ani na možnosť vypnúť teraz už povinné ABS. Malá CRF-ka má podobne ako veľká Africa Twin možnosť vypnúť systém ABS na zadnom kolese. Za tento počin Honde rozhodne dávam palec hore, pretože motorka ako táto si to zaslúžila. Vypínač je umiestnený vedľa prístrojovky a vypínať treba po každom naštartovaní motora. ABS inak funguje tradične dobre, neaktivuje sa nijako unáhlene, a rozhodne je prínosom pre začínajúceho jazdca, i na cestách necestách.
"Baby Africa" CRF250 Rally je hobby enduro motorka, alebo tiež veľmi vhodná motorka pre začínajúceho jazdca, ktorého veľa naučí a nevystraší ako ostrý stroj alebo veľký 600+ ccm jednovalec. Dizajnovo je to pre niekoho kto fandí Dakaru čistá trefa do čierneho. Treba len dúfať, že tu Honda neskončí a postaví podobný bike aj s väčšou kubatúrou - to by bola fakt pecka.
Plusy a mínusy
dizajn dospelej rally mašiny, LED svetlomet, vypínateľné ABS na zadné koleso | menší výkon, vyššia cena |
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor ďalšieho jazdca, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 20.05.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Súvisiace články:
- Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021 - Herghott
- KTM EXC enduro 2014 - V Kopernici sme vyskúšali endurá pre budúcu sezónu - Awia
- Vyskúšali sme nové endurá KTM EXC 2015 v Domaniži - Awia
- Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici - mikulec
- Vyskúšali sme tankvak Famsa Enduro Max Standard pre BMW R1100/1150GS - zeON
- Test endúr KTM 2017, Les Comes, Španielsko - Awia
- Koncept Honda CRF250 Rally na Osaka Motorcycle Show 2015 - zeON
- Ako prví na Slovensku sme vyskúšali prelomovú Ducati Multistrada V4 S s radarom - Herghott
- 2x rozhovor Štefan Svitko a Ivan Jakeš o KTM a Dakare 2015 - Awia
- Vyskúšali sme motokrosové Husqvarny 2017 v Beckove - mikulec
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora