Anketa:
LUMARKT CUP V ŠIROKOM BUDE ŠUPA! Už túto nedeľu 13.7.2014
ZdieľaťPridané: 08.07.2014 Autor: radkaMazak
Čitatelia: 3448 [Šport - Motocross]
Milí fanúšikovia Lumarkt Cup-u, už o týždeň sa opäť stretneme, tentokrát na skvelej trati v Širokom!
![]() |
Lumarkt cup vol.4 |
Ako bonus k tomu, na čo ste bežne zvyknutí , organizátor Cross team Široké, si pre Vás pripravil zopár lahôdok. Počas obedňajšej pauzy to bude súťaž: “Na zadnom ďalej zájdeš” a rôzne ďalšie. Neskôr popoludní budeme žrebovať tombolu, v ktorej hlavnou cenou bude pitbike od YCF Slovensko. Motivácia pre jazdcov bude určite 200 eurová bankovka pre toho, kto urobí na trati v Širokom najrýchlejší čas na kolo. Okrem vypísaných kategórii sa bude zvlášť vyhodnocovať aj najmladší a najstarší jazdec a dievčatá.
Účasť na podujatí sľúbil aj Štefan Svitko a mnoho ďalších slovenských ale aj ukrajinských, českých či maďarských pretekárov. Finálové jazdy začínajú už o 12.30.
Podujatie moderuje Jogi, Radka a Jožko.
![]() |
Lumarkt Cup Široké |
Pridané: 08.07.2014 Autor: radkaMazak Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka Motoshop Žubor Cup - Veľké Uherce 27.07.2014 - mikulec
- A je dobojované! Seriál piatich podujatí Lumarkt Cup-u vyvrcholil v Kechneci! - radkaMazak
- Pozvánka: ME EMX65, EMX85 a EMX OPEN v Šenkviciach už tento víkend - Redakcia
- SLOVAKIA MX & QUAD CHAMPIONSHIPS – Motocorse cup 2016 - Redakcia
- V+S Welding cup 2015 - V Širokom sa rozdali posledné body v sezóne - radkaMazak
- Mitas je oficiálnym dodávateľom pneumatík pre preteky Red Bull Romaniacs 2014 - Redakcia
- MM SR v motokrose SMX Cup 2014 pokračuje vo Sverepci - Redakcia
- ME v Motokrose EMX85 A EMX OPEN v Šenkviciach - 28. - 29. 6. 2014 - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia bodoval na ADAC v Holzgerlingene 2014 - Redakcia
- Posledný aprílový víkend 2014: country cross, motokros a plochá dráha - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- SP v motokrose MX COVID Cup 2020 sa v Ješkovej Vsi prehupol do druhej polky
- SP v motokrose 2020 - Šimon Jošt si legendárny Sverepec vychutnal
- Dlhý motokrosový deň v Lovčici s rýchlym Joštom
- Motokros nám chýbal – v Hniezdnom to bolo vidieť na účasti pretekárov a cítiť na nálade fanúšikov
- Gratulujeme novým medzinárodným majstrom Slovenska v motokrose 2019: Neurauter (AUT), Krč (CZE), Struk (SVK) a Švirák (CZE)
- Na Zemplíne nakoplo takmer 120 pretekárov EAST CUP 2019 - Regionálny pohár Východ v motokrose
- Majstrami SR v motokrose 2018 sú: Marek Sukup, František Smola, Jozef Posluch, Martin Venhoda, Zoltán Vörös a Peter Pipich
- Vo Veľkých Uherciach sa rozdávali predposledné body sezóny 2018
- Szvoboda, Neugebauer a Michek sa o výhru na MX OPEN 2018 v Mníšku nad Hnilcom poriadne popasovali
- Na domácej pôde vo Vislanke si tretí ESX CUP vychutnal Samuel Struk
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!