Anketa:
A je dobojované! Seriál piatich podujatí Lumarkt Cup-u vyvrcholil v Kechneci!
ZdieľaťPridané: 18.09.2014 Autor: radkaMazak
Čitatelia: 4260 [Šport - Motocross]
Bola to práve Kechnecká trať neďaleko Košíc, ktorá hostila okrem regionálneho pohára Východ, Lumarkt Cup-u, aj podujatie majstrovstiev Slovenska pre triedu MX65.
Bolo to spestrenie posledného bodového ťaženia do priebežných výsledkov Lumarkt Cupu, ktoré skončilo majstrovsky pre Kristiána Vincze- Dóku (MX65), Samuela Struka (MX85), Sebastiána Tököliho (MXJunior), Janka Čuňočku (MX1hobby), Mareka Hornáka (MX2hobby), Vladimíra Kasalu (MX1), Radoslava Matulu (MX2), Květoslava Lacka (MX4), Vladimíra Zavadetského (MX4+) a pre Miroslava Mrôneka (Twinshock).
V MX65 to bol duel: Ukrajina verzus Slovensko:
Slovák Kristián Vincze- Dóka (MX team Želiezovce) a Ukrajinec Edvard Erdeli (Berecvodejk) prišli do Kechneca o s vidinou víťazstva. Delilo ich len pár bodov v prospech Kristiána a preto keď v Kechneci dosiahli rovnaký počet bodov, bol to on kto sa môže pýšiť Lumarktcupovým víťazstvom. Bola to však dráma, keď v prvej finálovej jazde Kristián spadol a do cieľa prišiel až za Edvardom. V druhej jazde si chuť napravil a poradie si vymenili. Titul teda zostal na Slovenku.
![]() |
Kechnec - Kristián Vincze Dóka |
MX85 jednoznačne pod nadvládou Samuela Struka
Po výkone v Kechneci sa ani niet čo čudovať, že konečným víťazom Lumarkt Cup-u sa stal práve Samuel Struk (Struk team Vislanka). Dvakrát holeshot, dvakrát prvenstvo, dvakrát zajazdil systémom štart - cieľ. Jakub Leskovský sa musel uspokojiť s druhým miestom v Kechneci aj celkovo a Ukrajinec Vladislav Krasnikov, ktorý začal s motokrosom len v tomto roku, sa môže pýšiť medailou za tretie miesto celkovo aj napriek tomu, e v Kechneci obsadil až 4. priečku. Favorit zo začiatku sezóny, Jaroslav „dubák“ Dubóci, sa musel všetkému prizerať z diváckej lavice kvôli zraneniu kľúčnej kosti.
Miroslav Marônek si triumf v Kechneci nevychutnal, zato Tibor Madarász áno
Celkovým víťazov v kategórii historických motocyklov, Twinshock, sa stal Miroslav Marônek z Myjavy, ktorý však do Kechneca so svojou ČZ-tou cestu nemeral. Bodovo si to počas sezóny zaistil natoľko, že ani nemusel. Krásny pocit najvyššie na stupienku víťazov si v Kechneci vychutnal Tibor Madarász (BK Motoklub), ktorý celkovo skončil tretí za druhým Ladislavom Podhradským (Cross team Nitrianske Rudno).
Top trojka v MX4 kopírovala top trojku konečného poradia Lumarkt Cupu.
Pretekanie na sekundy počas celej sezóny predvádzali veteráni od 40 do 50 rokov, kde si prvenstvá striedali Květoslav Lacko (AMK Tlmače) a Janko Uličný (Motocross Club - Spišské Vlachy). Len o jeden bod naviac si z Kechneca zobral Květoslav a stal sa tak celkovým víťazom s 15 bodovým náskokom pred druhým Jankom Uličným a tretím Ukrajincom Konstantynom Shelestayom (Zahor team).
Pánom po 50 tke dominoval Ukrajinec Vladimír Zavadetsky
Vladimír Zavadetsky (Ivano) nevynechal ani jedno jediné podujatie Lumarkt Cup-u, podobne ako jeho najväčší rival, Viliam Vagaš. Celosezónne zápolenie vynieslo Zavadetského najvyššie, čo zaklincoval aj dvoma prvenstvami v Kechneci. Celkovo druhý skončil Vagaš a tretí Štefan Juráš.
MX1 Hobby suverénne v rukách Janka Čuňočku
Svoju hviezdu sezónu si naplno užil Janko Čuňočka (L racing), bývalý rally jazdec a teraz motorkár pochádzajúci z Betliara. Je škoda, že si neprišiel do Kechneca dať bodku za svojim triumfom, celkovým víťazstvom v kategórii MX1 Hobby. Dovolil tak Patrikovi Mikušovi, aby ovládol Kechnecké preteky dvoma víťazstvami, čo z neho celkovo urobilo tretieho (nezúčastnil sa prvých dvoch kvôl) za druhým Ervínom Kleisom.
Smola pre Nika, radosť pre Mareka v MX2 hobby
O cenné body išlo Marekovi Hornákovi (Motočas MX team V. Uherce) a Nikovi Redajovi (Rstyle team motocross), ktorý mál zopár bodov k dobru. Okolnosti v Kechneci však zosadili Nika z piedestálu a odsunuli ho až druhé konečné miesto. „ Nesedí mi mokrá trať, to bolo hneď prvé mínus, ktoré som v Kechneci mal. Vedel som, že na takomto podklade, kedy celú sobotu pršalo, zo seba nedám to najlepšie. To som však ešte netušil, čo príde v druhej finálovej jazde. Kameň mi urobil do motora dieru veľkosti slivky a to len tak ľahko neopravím. Nedokončil som a stratil som veľa bodov. Som druhý.“ Marek Hornák sa ponaťahoval s Rišom Sekerákom (RMR club), ale bol schopný dvakrát víťaziť. To z neho urobilo majstra Lumarkt Cup-u v kategórii MX2 hobby. Smola neobchádzala ani celkovo tretieho, Dávida Ježovicu, ktorý prvú finálovú jazdu ani nedokončil kvôli pádu hneď po štarte.
Kde sa dvaja bijú...
Ako sa priznali obaja najväčší súperi ešte pred jazdami v Kechneci, túžili po celkovom víťazstve, ktoré mali na dosah ruky. Christofer Mudraninec (SMX team) a Sebastián Tököli (JD 191 KTM Racing team-MRG) si brúsili zuby to bedňu, no ako sa vraví: Kde sa dvaja bijú tretí zvíťazí. Presne to bol prípad Kechneckého finále pre MX Juniorov. Vladimír Kostelanský (SMX team) z Považskej Bystrice bol vo výbornej forme a vzal si obe prvenstvá z finálových jázd. Keďže sa nezúčastnil kola v Širokom, nezamiešal celkovým poradím a skončil tretí. Majstrovský titul Lumarkt Cup-u aktuálne užíva Medzevčan Tököli a Mudranincec sa musel uspokojiť s vicemajstrovským.
![]() |
Radoslav Matula sa teší z celkového víťazstva v MX2
V Kechneci síce tretie, no celkovo prvenstvo, to je bilancia Radoslava Matulu, ktorý v Kechneci dovolil Ľubomírovi Havrilovi (Lumarkt MX team) zobrať si druhé a Markovi Pálovi (Bestmoto), maďarskému jazdcovi, ktorého sme na Lumarkt Cupe videli v tejto sezóne po prvý krát, prvé miesto. Havrila skončil celkovo tretí za druhým Róbertom Pivarčim.
![]() |
Matula |
Osobné gratulácie víťazovi MX1 neboli možné
Ani Vladimír Kasala sa po sčítaní bodov neunúval na východ dokončiť víťazné ťaženie. Divákov v tejto kategórii zabával dakarista Štefan Svitko (Slovnaft team), ktorý predviedol bravúrne jazdy s víťazným koncom. Konečné druhé miesto získal, aj vďaka výkonu v Kechneci, Martin Bednár a tretie Michal Bašista (TRIBE MX team).
Víťazom srdečne gratulujeme a sme radi, že sme mohli byť svedkami tejto podarenej sezóny Lumarkt Cup 2014. Tvrdú zimnú prípravu a ešte lepšie budúcoročné výsledky Vám želá Lumarkt cup Team (Radka, Jogi, Michal, Robo, René a Marián).
Autor: Radka K. Mazáková Foto: Robo „Rouby“ Roľa
![]() |
Pridané: 18.09.2014 Autor: radkaMazak Zdieľať
Súvisiace články:
- Posledný zo série Lumarkt Cup-u bude v Kechneci už 14.9.2014 - radkaMazak
- Tam kde iní končia....Lumarkt Cup pokračuje! Hniezdne 12.10.2014 - radkaMazak
- LUMARKT CUP V ŠIROKOM BUDE ŠUPA! Už túto nedeľu 13.7.2014 - radkaMazak
- Lumarkt Cup 22.6.2014 - V Spišských Vlachoch to rozbalil Janko Uličný - radkaMazak
- Pionier cross Kechnec 29. 10. 2016 - Celoslovenský seriál 7. kolo - Redakcia
- Pozvánka Motoshop Žubor Cup - Veľké Uherce 27.07.2014 - mikulec
- Pionier Cross Východ Kechnec 2017 - Redakcia
- V+S Welding cup 2015 - V Širokom sa rozdali posledné body v sezóne - radkaMazak
- Sezóna motokrosu 2016 odštartovala pod Chočskými vrchmi v Liskovej - radkaMazak
- VS Welding cup v sezóne 2016 bude podporovať motocrossovú mládež a zdravé súťaženie! Začíname už 10.4 v Liskovej! - radkaMazak
Ďalšie články tohto autora:
- SP v motokrose MX COVID Cup 2020 sa v Ješkovej Vsi prehupol do druhej polky
- SP v motokrose 2020 - Šimon Jošt si legendárny Sverepec vychutnal
- Dlhý motokrosový deň v Lovčici s rýchlym Joštom
- Motokros nám chýbal – v Hniezdnom to bolo vidieť na účasti pretekárov a cítiť na nálade fanúšikov
- Gratulujeme novým medzinárodným majstrom Slovenska v motokrose 2019: Neurauter (AUT), Krč (CZE), Struk (SVK) a Švirák (CZE)
- Na Zemplíne nakoplo takmer 120 pretekárov EAST CUP 2019 - Regionálny pohár Východ v motokrose
- Majstrami SR v motokrose 2018 sú: Marek Sukup, František Smola, Jozef Posluch, Martin Venhoda, Zoltán Vörös a Peter Pipich
- Vo Veľkých Uherciach sa rozdávali predposledné body sezóny 2018
- Szvoboda, Neugebauer a Michek sa o výhru na MX OPEN 2018 v Mníšku nad Hnilcom poriadne popasovali
- Na domácej pôde vo Vislanke si tretí ESX CUP vychutnal Samuel Struk
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!