Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 934 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29727
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17578)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12149)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

ME v Motokrose EMX85 A EMX OPEN v Šenkviciach - 28. - 29. 6. 2014

 Zdieľať

Pridané: 19.06.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3744 [Šport - Motocross]

M-Cross Šenkvice je v dňoch 28. - 29. júna 2014 organizátorom Majstrovstvá Európy v motokrose tried EMX65, EMX85 a EMX Open.

Po štyroch rokoch, kedy klub organizoval majstrovstvá sveta, sa tento rok zhostil úlohy organizačne zabezpečiť európsky šampionát a to v dvoch triedach motokrosových nádejí EMX65 a EMX85 a v seniorskej triede EMX Open. Podujatie svojim charakterom zaručuje priaznivcom motocyklového športu preteky na vysokej jazdeckej úrovni, na ktorých budeme môcť vidieť, nielen európske motokrosové hviezdy v menovanej seniorskej triede EMX Open ale i talentovaných mladých jazdcov v mládežníckych kubatúrach 65 a 85 cc.

V triedach EMX 65/85 je šenkvické podujatie posledným šiestym podujatím seriálu severozápadnej zóny majstrovstiev Európy. Tí najlepší z daných tried zo štyroch zón sa následne predstavia na finálovom podujatí 13.7.2014 vo Fínsku - Hyvinkaa. Seniorská kategória EMX Open bude mať v Šenkviciach deviate - predposledné podujatie tohtoročného seriálu, t. j v Šenkviciach je takmer posledná šanca získať body do konečného hodnotenia ME 2014

Šenkvický šampionát sa uskutoční týždeň po Jiníne, väčšina jazdcov sa len presunie z Českej republiky na Slovensko. V súčasnej dobe sa štartová listina jednotlivých tried finalizuje a bude zverejnená v priebehu niekoľkých dní.

Organizátor M-Cross Šenkvice pripravil pre priaznivcov motokrosu okrem športového zážitku aj bohatý sprievodný program.

Viac informácii : web stránka organizátora: www.m-cross-senkvice.sk

Pridané: 19.06.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »