Anketa:
ME v Motokrose EMX85 A EMX OPEN v Šenkviciach - 28. - 29. 6. 2014
ZdieľaťPridané: 19.06.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3744 [Šport - Motocross]
M-Cross Šenkvice je v dňoch 28. - 29. júna 2014 organizátorom Majstrovstvá Európy v motokrose tried EMX65, EMX85 a EMX Open.
Po štyroch rokoch, kedy klub organizoval majstrovstvá sveta, sa tento rok zhostil úlohy organizačne zabezpečiť európsky šampionát a to v dvoch triedach motokrosových nádejí EMX65 a EMX85 a v seniorskej triede EMX Open. Podujatie svojim charakterom zaručuje priaznivcom motocyklového športu preteky na vysokej jazdeckej úrovni, na ktorých budeme môcť vidieť, nielen európske motokrosové hviezdy v menovanej seniorskej triede EMX Open ale i talentovaných mladých jazdcov v mládežníckych kubatúrach 65 a 85 cc.
V triedach EMX 65/85 je šenkvické podujatie posledným šiestym podujatím seriálu severozápadnej zóny majstrovstiev Európy. Tí najlepší z daných tried zo štyroch zón sa následne predstavia na finálovom podujatí 13.7.2014 vo Fínsku - Hyvinkaa. Seniorská kategória EMX Open bude mať v Šenkviciach deviate - predposledné podujatie tohtoročného seriálu, t. j v Šenkviciach je takmer posledná šanca získať body do konečného hodnotenia ME 2014
Šenkvický šampionát sa uskutoční týždeň po Jiníne, väčšina jazdcov sa len presunie z Českej republiky na Slovensko. V súčasnej dobe sa štartová listina jednotlivých tried finalizuje a bude zverejnená v priebehu niekoľkých dní.
Organizátor M-Cross Šenkvice pripravil pre priaznivcov motokrosu okrem športového zážitku aj bohatý sprievodný program.
Viac informácii : web stránka organizátora: www.m-cross-senkvice.sk
![]() |
Pridané: 19.06.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: ME EMX65, EMX85 a EMX OPEN v Šenkviciach už tento víkend - Redakcia
- Majstrovstvá Európy EMX65, EMX85 a EMX OPEN 2014 v Šenkviciach - Redakcia
- Pozvánka: Európsky motokrosový šampionát opäť v Šenkviciach - Redakcia
- ME a MX Open vo Veľkých Uherciach - dramatické počasie a štartovka nabitá skvelými menami - Redakcia
- V Šenkviciach víťazstvá Kohúta, Bučenca a Kragelja - sita
- V ČR vyvrcholil seriál ME enduro 2014 – dva bronzy pre Slovensko - Redakcia
- MM SR v motokrose SMX Cup 2014 pokračuje vo Sverepci - Redakcia
- Mitas je oficiálnym dodávateľom pneumatík pre preteky Red Bull Romaniacs 2014 - Redakcia
- Finále ME EMX85 v Matterley Basin - Pavol Repčák na 14.mieste - Redakcia
- Posledný aprílový víkend 2014: country cross, motokros a plochá dráha - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!