Anketa:
MV Agusta Brutale 800 Dragster – Kráľ je skutočne nahý! 2/2
ZdieľaťPridané: 03.09.2014 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 16330 [Testy a predstavenia - Test]
Názor druhého redaktora:
Milan Mikulík - mikulec:
Nech nežerem! Aspoň takto nech to robia v tej Varese. Keď už robia civilnejšie tie ich „rozpočtovky“, tak nech je toto hranica tej civilnosti. Viac už ani krok! Pri jazdení na Rivale som si stále opakoval, Dragster ti napraví chuť, určite ti napraví chuť. A veru napravil.
Ja som vedel, čo mám asi čakať, nie je to moja prvá agusta ani brutala a ani ich trojvál. Takže mňa to nemohlo tak milo prekvapiť, ako to tuším prekvapilo matoxa. Ten bol vychechtaný jak keby práve prišiel o panictvo. Neveril, že to takto pôjde. A tak nepriamo priznal, že sem-tam si myslel, že keď rozprávam alebo píšem o agustách, že tak trochu zveličujem. No Dragster mu ukázal, že nepreháňam, a hlavne mu ukázal, čo je „kajnšmetke“!
Ten motor je perfektný, nie je až taký nervózny ako malá 675, ale zas je silnejší. Lenže už nie je ani ako na klasickej Brutke. Aj tento trocha nadopovali nejakými ukľudňovadlami, ale stále je to ten psychoš, ako si predstavujem. Len je trochu utlmenejší. No nie až priveľmi.
Brzdy bez debaty, posed tiež a dizajn? Šak ten je premakaný! Možno by som ju chcel v nejakej červeno čiernej kombinácii so zlatými kovanými kolesami a karbónovými koncovkami jak má F3Oro, ale ani takúto šedú sériovku by som neodmietal. Je fajnová. Spolujazdcove stupačky preč, nahodiť kryt sedla alebo celé druhé sedlo a sme vybavení.
Už len natočiť chrchlajúci, ako keby rozsypaný motor, povypínať trakčné somariny, ale zato zapnúť „kvík“ šifter a tradá, v ústrety zážitkom.
ha ha ha | zadná 200mm pneu |
Konkurencia
Triumph Speed Triple R – Síce menší objem a slabší motor, ale koncepčne najpodobnejšia mašina. Trojvalec, Európan a tiež tak trochu iný ako všetko ostatné. Nízka hmotnosť, neopozeraný dizajn, kvalitné komponenty, točivý motor a aj cena hlboko pod 10 tisíc môže ovplyvniť pri výbere.
Ducati Monster 821 – Nový monster síce nacenený ešte nie je, objemovo je však Aguste podobný, aj keď mu chýba jeden valec. Výkonovo sa ešte nedotiahol, krútiak a váhu má však zľahka vyššiu. Monstre sú motorky zábavné a tiež veľmi agilné, takže tu môže rozhodovať cena a preferencia dvoj vs trojvalec.
Aprilia Shiver 750 – Shiverka by už zaslúžila modernizáciu. V podstate to nie je tak radikálny stroj ako Dragster, aj keď dizajn má dodnes svieži. Konkurovať svojej krajanke môže hlavne cenou, ktorá je o pekných pár tisíc nižšia.
Honda CB1000R – Honda bližšiu konkurentku nemá, a tak využíva hlavne väčší objem a valec navyše. Výkon má rovnaký ako Drag, krútiak však o poznanie vyšší. Dizajn je tiež moderný, futuro, ale mám pocit, že už je trochu opozeraný a zaslúžil by si modernizáciu. Toto majú Taliani fakt vychytané a ich dizajny starnú pomalšie (ak vôbec). Nevýhodou Hondy je vyššia hmotnosť, ale cena je stále hodný kus pod MV.
Yamaha FZ8 – priškrtená FZ1, priaznivá cena, rovnaký krútiak a menší výkon. Osvedčená japonská kvalita za cenu chýbajúcej exkluzivity.
Kawasaki Z800 – dizajnovo veľmi podarený naháč. Výkonom sa pomaly doťahuje na Agustu a krútiakom ju dobehla. Štvorvalec s povestnou japonskou spoľahlivosťou, ale inžinieri mu dopriali, a tak je ručička váhy veľmi vzdialená od Dragstera v neprospech Kawy.
Suzuki GSR 750 – posledný z japonského štvorlístka, 4valcová ”sedmpade“ už taktiež čaká na modernizáciu a reálne konkurovať MVčke môže hlavne cenou, prípadne preferenciou k značke.
Arrivederci Bella!
Všetko má svoj koniec a ja sa musím rozlúčiť s týmto výnimočným charizmatickým strojom. Jazdu na ňom som si užil ako už dávno nie a neraz to bolo balansovanie na ostrie noža. Táto motorka vás totižto nabáda k ostrej jazde. Je strašne potentná po všetkých stránkach, a tak sa na ňu niekedy spoliehate viac ako na svoje schopnosti, čo môže priniesť “prúser“. Máločo tak dokonale vyčistí hlavu ako táto sexica. Využiť jej plný potenciál – tak na to som ešte nedorástol, ale veľmi ma bavilo sa o to pokúšať. Táto mašina ale nie je pre začiatočníkov. Jej potencionálnych majiteľov by som rozdelil do dvoch skupín. Kávičkárskych pozérov, čo si ju kúpia kvôli dizajnu a preto, že na to majú. Tu zostane neprebudená. A potom pre magorov, ktorých baví život na hrane. Ale kam patrím ja? Našťastie, život nie je čiernobiely. Je bielo – červeno - zelený!
Záverom už len dodám, že veštím tejto motorke aj celej značke značné úspechy do budúcna. Stále viac ľudí spoznáva čaro trojvalca, stále viac ľudí sa chce odlíšiť, mať v garáži niečo iné. Už len prekonať tú povesť nespoľahlivých motoriek a zohnať poriadneho investora, ako sa to podarilo Ducati. Na tom prvom sa už zrejme pracuje, pretože MV Agusty dostali nevídanú štvorročnú záruku. Navyše na ne dal slovenský importér momentálne bezkonkurenčné akcie. Ozaj, nechce ma niekto založiť?
Plusy, mínusy
Dizajn, motor, podvozok, brzdy, proste masaker!!! | sprcha od zadného kola, možno by bodol tlmič riadenia, sú to len prkotiny |
Video
Video: MV Agusta Brutale 800 Dragster 2014
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
MV Agusta Brutale 800 Dragster 2014
Servisný interval | XXXX km |
Spotreba | 7.3 l/100km |
Objem nádrže | 16,6 l |
Otáčky motora na 6ke pri 50, 90, 130 kmh | 2.500 ot. / 4.500 ot. / 6.500 ot. |
Cena motorky | 13.390,- EUR |
Ceny vybraných doplnkov:
Držiak tankvaku | 85 EUR |
Tankvaky | 95-165 EUR |
Homologovaný športový výfuk | 1150 EUR |
Príplatok ABS | v sérii |
Ohýbacie spojkové a brzdové páčky | 150 EUR |
Padacie rámy | 135,20 EUR |
Ochrana motora | 156 EUR |
Text: Martin Kňaze - matox, Milan Mikulík - Mikulec
Foto: Filip Kalka - masochista; Eva
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | MV Agusta | Triumph | Ducati | Aprilia |
Model: | Brutale 800 Dragster | Street Triple R | Monster 821 | Shiver 750 |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 |
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 798 ccm | 675 ccm | 821.1 ccm | 749.9 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 11600 ot. | 106.1 k (78.0 kW) / 11850 ot. | 111.9 k (82.3 kW) / ot. | 96.6 k (71.0 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 81 Nm / 8600 ot. | 68 Nm / 9750 ot. | 89.4 Nm / ot. | 82.5 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3 : 1 | 12,8:1 | 11:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 54.3 mm | 74.0 x 52.3 mm | 88 x 67.5 mm | 92 x 56.4 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (2V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | 115 mm | 130 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 135 mm | 152 mm | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene | štvor kotúčová 4 piestik radiálna | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 310 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 - ZR 17 M/C (58 W) | 120/70 R17 | 120/70-17 | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm | 245 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 200/50 - ZR 17 M/C (75 W) | 180/55 R17 | 190/55-17 | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 167 kg | 179.5 kg | 189 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 183 kg | |||
Výška sedla: | 811 mm | 820 mm | 800 mm | |
Rázvor: | 1380 mm | 1410 mm | 1440 mm | |
Dĺžka: | 2060 mm | 2055 mm | 2265 mm | |
Šírka: | 825 mm | 740 mm | 810 mm | |
Výška: | 1110 mm | 1135 mm | ||
Svetlá výška: | 149 mm | 109 mm | ||
Objem nádrže: | 16.6 l | 17.4 l | 17.5 l | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 245 km/h | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | |||
Palivové mapy: | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | elektronický quick-shift, USD vidlica Marzocchi nastaviteľný útlm a predpätie, tlmič Sachs plne nast | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena s ABS k 8/2014: 13 390,- Eur Akciova cena 12 990,- Eur | Cena s ABS k 8/2014: 9 150,- Eur Limitovana ponuka 8 600,- Eur | Cena pre 8/2014: 8 200,-Eur s ABS 8 700,- Eur |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Honda | Yamaha | Kawasaki | Suzuki |
Model: | CB1000R | FZ8 | Z800 | GSR 750 |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 |
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm | 779 ccm | 806 ccm | 749 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 10000 ot. | 106.2 k (78.1 kW) / 10000 ot. | 112.9 k (83.0 kW) / 10200 ot. | 107.4 k (79.0 kW) / 10200 ot. |
Max. krútiaci moment: | 99 Nm / 7750 ot. | 82 Nm / 8000 ot. | 83 Nm / 8000 ot. | 80 Nm / 9000 ot. |
Kompresný pomer: | 11,2 : 1 | 11.9:1 | ||
Vŕtanie x Zdvih: | 75 x 56,5 mm | 68 x 53.6 | 71 x 50.9 | |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (5V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 130 mm | 120 mm | |
Zdvih vzadu: | 128 mm | 130 mm | 137 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová, dvojpiestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm | 310 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR17M/C (58W) | 120/70 ZR1 | 120/70-17 | |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 267 mm | 250 mm | |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR17M/C (73W) | 180/55 ZR1 | 180/55-17 | |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 217 kg | 211 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 211 kg | 229 kg | ||
Výška sedla: | 825 mm | 815 mm | 834 mm | 785 mm |
Rázvor: | 1445 mm | 1460 mm | 1445 mm | |
Dĺžka: | 2105 mm | 2140 mm | 2100 mm | |
Šírka: | 785 mm | 770 mm | 800 mm | |
Výška: | 1095 mm | 1065 mm | 1050 mm | |
Svetlá výška: | 130 mm | 140 mm | 150 mm | |
Objem nádrže: | 17 l | 17 l | 17 l | 17.5 l |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena ku 8/2014 10 590,00 EUR s ABS: 11 190,00 EUR | Cena 08/2014 8 590,- € Cena 08/2014 9 490,- € s ABS | Cena 08/2014 8 395,- € Cena 08/2014 8 895,- € s ABS | Akciove ceny 8/2014: 7 690,- Eur S ABS 7 990,- Eur |
Pridané: 03.09.2014 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph Street Triple R 2015 – britský humor nemusí byť suchý…
- Honda CBR 300R 2015 Allrounder s tvárou športovca
- Kawasaki Versys 650 2015 – Keď malý Versys dospieva
- Vydarená nedeľa na Slovakia Ringu s Okruharmi.cz
- Test MV Agusta Stradale 800 2015 - Taliansky sexy transformer
- Kawasaki Z300 2015 - Aj s malým sa dá divadlo hrať…
- M1NSK TRX 300i - Zaujímavá touring alternatíva
- Honda Forza 125 2015
- KTM Duke 690 - Vojvoda a jeho masový útok
- KTM RC 390 2015 - Konečne v predaji!
- ... zobraz všetky články od tohto autora